י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התיעוד המזעזע

מפקד המחוז לשעבר: "עזבו את הילדים". צפו

חבר הכנסת מיקי לוי, מפקד מחוז משטרת ירושלים לשעבר, התייחס הבוקר בדיון בוועדת הכספים לתיעוד מאתמול בו נראים שוטרי מחוז ירושלים קונסים ילדה קטנה • "תעזבו את הילדים עד גיל 13, מה זה הטירוף הזה?" • צפו

מפקד המחוז לשעבר: "עזבו את הילדים". צפו
שוטר. אילוסטרציה (למצולם אין קשר לכתבה) צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בפתח הדיון שהתקיים הבוקר (שלישי) בוועדת הכספים, התייחסו חברי הכנסת לתיעוד המזעזע בו נראים שוטרי מחוז ירושלים קונסים ילדה קטנה לאחר שלטענתה הורידה את המסיכה רק כדי לשתות מהברד שהחזיקה ביד.

יו"ר ועדת הכספים, חה"כ משה גפני, אמר: "ראיתי את התנהגות השוטרים על הילדה בת 10, הלכה עם ילדים ועגלה, והורידה את המסכה. לדבריה רק בשביל לשתות והשוטרים רשמו לה דו"ח. אני לא מתלהם, השוטרים צריכים לעשות את העבודה, וצריך לעמוד בכל התנאים. אבל ראיתי גם בת"א את התנהגות השוטרים".

גפני הוסיף, "אני חושב שממלא מקום המפכ"ל והשר לביטחון פנים צריכים לתת הנחיה שצריך שיקול דעת, במקרה של ילדה שנמצאת עם 2 ילדים קטנים ממנה, לא עושים את זה. לשוטר יש כוח ביד, המחוקק נתן לו את הכוח, ומאפשר לו לפעול על מנת שיכפה את הדבר הזה, אבל לקחת ילדה בת 10 ולגרום לה לבכות כי היא בדיוק עצרה לשתות זה לא סביר", טען גפני.

הוא הוסיף ואמר כי, "בת"א הרביצו למישהו, לא מדובר על עבריינים, מדובר על אנשים נורמליים". שהוא הוסיף, "קורא לשר לביטחון הפנים אוחנה לבדוק את הדברים ולהורות על שיקול דעת".

מי שהצטרף לדבריו היה חה"כ מיקי לוי, ששימש בעבר כמפקד מחוז ירושלים: "אני מבין שיש לשוטרים חובה, אבל צריך לקבוע שאין להתעסק עם ילדים, ילד רואה שוטר ונבהל. תעזבו את הילדים עד גיל 13, 14, מה הטירוף הזה? גם הסכום, 500 ₪ מוגזם. הצעתי להכניס אזהרה בטרם קנס. זה המון כסף בימים טרופים אלה, וזה מה שמוביל למצב הזה".

מיקי לוי משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד