י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מהיישוב ועד נהורא

בדיקת 'בחדרי': מחיר הקורונה בישיבות התיכוניות

בעוד במרבית עולם הישיבות גבו תשלום כרגיל עבור חודשי הקורונה - בחלק מהישיבות התיכוניות הלכו לקראת ההורים • ההנחה של מערבא ונהורא, ההוזלה הדרמטית ב'היישוב' ומה עשו בנהרדעא?

בדיקת 'בחדרי': מחיר הקורונה בישיבות התיכוניות
ישיבת היישוב לומדים במתכונת קורונה צילום: באדיבות המצלם

תקופת הקורונה התאפיינה גם במשבר כלכלי מהותי שפקד מאות אלפי אנשים שהוצאו לחל"ת או שעסקיהם נפגעו בעקבות המגיפה.

מצב דברים זה, בצירוף העובדה שבחודשים אפריל ומאי לא היו לימודים במרבית מוסדות החינוך, הוביל מוסדות רבים להחלטה ללכת לקראת ההורים ולהפחית את התשלומים החודשיים. מצב דברים זה התגבר במיוחד נוכח העובדה שהישיבות חסכו עלויות משמעותיות של מזון, תחזוקה ועוד.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' בישיבות התיכוניות ישנן ארבעה שמות בולטים, המוכרים לרוב הציבור: ישיבת היישוב הוותיקה בתל אביב, ישיבת מערבא, וישיבות נהורא ונהרדעא.

ישיבת היישוב רשמה את הצעד הדרמטי ביותר לטובת ההורים: בחודש אפריל לא גבתה הישיבה תשלום בכלל ואילו בחודש מאי גבתה כמחצית מהעלות החודשית הרגילה, כ-900 שקל מתוך מחיר חודשי של כ-1,900 שקל.

מנגד, בישיבות מערבא ונהורא רשמו חזית אחידה. בחודש אפריל גבו שם שכר לימוד מלא כרגיל, אולם בחודש מאי רשמו הנחה מזערית באופן יחסי לטובת ההורים, בשיעור של כעשרים אחוז מהתשלום.

בישיבת מערבא התשלום החודשי של כ-3,100 שקל נגבה במלואו באפריל. כך גם בנהורא גבו 2,500 שקל כמדי חודש.

בחודש מאי, כאמור, הציעו בשתי הישיבות הנחה של 20% מהסכום המקורי.

לעומת הישיבות הללו, בישיבת נהרדעא ניתנה הנחה של 40% בחודשים אפריל. לדברי אחד ההורים, שולמו בחודש זה רק 1,500 מתוך 2,500 - המחיר החודשי הקבוע. עם זאת, הוא מציין כי הורים שנקלעו לקשיים קיבלו אישור לדחות את התשלום.

היישוב הישן ישיבת מערבא נהרדעא נהורא קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד