י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אי של תקווה במצבה העגום של מערכת הבריאות

זוכרים את הזקנה במסדרון? למרבה הצער לא רק שהיא עדיין שם, אלא שעוד אנשים הצטרפו אליה. מצבה העגום של מערכת הבריאות הציבורית ידוע לכל, וכואב לכל. אז מה עושים כדי להציל נפשות רבות בישראל? חברת מדליד החליטה להרים את הכפפה והקימה מערך, שנותן מענה יוצא דופן עם שירות אנושי ומקצועי מהמעלה הראשונה. החברה מתמקדת בחולים שלוקים באי ספיקת כליות. מצב שבו תפקוד הכליות מדרדר ללא יכולת שיקום של מה שנהרס עד למצב סופני

אי של תקווה במצבה העגום של מערכת הבריאות
אי של תקוה צילום: right4u.co.il

חברת  מדליד קיימת כבר 15 שנה, ופועלת מול 14 מרפאות ברחבי העולם. מי שמבצע את ההשתלות הם מנתחים בעלי תואר פרופסור או מנהלי מחלקות עתירי ניסיון.

למדליד  מטופלים מרוצים ושמחים עד הגג. מטופלים שכבר ראו את הסוף, ואז יצאו לחיים חדשים בסייעתא דשמייא דרך החברה. אחד מאותם מאושרים הוא משה. משה עבר השתלת כליה בחו"ל, והוא מתאר את כל התהליך הקשה הזה באופן חיובי ביותר. הוא מספר שהרגיש ממש כמו VIP ושהניתוח, הדבר ממנו הכי חשש, עבר כאילו כלום.

לאחר ששמענו את הדברים הללו, היינו חייבים לעמוד על אופי החברה ממקור ראשון.

שלום, לפי מה שהבנו אתם מתמקדים בהשתלות כליה בחו"ל, זאת למרות שקיימות גם השתלות כליה בישראל. חסרים מנתחים טובים בארץ?

בארץ יש מנתחים מצוינים, אולם המספרים מדברים בעד עצמם. בכל שנה מתים 1,600 איש שממתינים להשתלת כליה. זהו מספר בלתי נתפס שמעיד יותר מכל על הצורך בפנייה למרפאות בחו"ל. המנתחים בארץ מבצעים עשרות השתלות בעוד שעמיתיהם מבצעים מאות.

 יש לכם הסבר לזה?

לצערנו, בארץ אין התייחסות לטיפול מונע אלא החולה מופנה לבדיקות הפשוטות לאבחון כשל כלייתי רק כשהוא כבר במצב בלתי הפיך ונדרש לטיפולי דיאליזה או השתלה. כאשר ישנה עדיפות ברורה לטיפולי דיאליזה.

 יתכן שטיפולי דיאליזה עדיפים על השתלה שכוללת ניתוח מסובך, שכולל סיכון של דחיית הכליה המושתלת.

טיפולי הדיאליזה, מלבד תופעות הלוואי הרבות שלהן, יכולות להחזיק אדם בחיים עד שש שנים. לעומת זאת השתלה מוצלחת יכולה להעניק 18-30 שנים של חיים חדשים. חיים מלאי פעילות והנאה וללא סבל ומכאוב. ולגבי הסיכון בניתוח, אחוז ההצלחה עומד על 98% ועם הצלחה כזאת קשה מאד להתווכח.

 אז למה מערכת הבריאות נותנת עדיפות לדיאליזה?

למרבה הצער, ככל הנראה מעורבים פה גם מניעים כלכליים. קופות החולים מתוגמלות הרבה יותר על כל חולה שנעזר בדיאליזה  בהשוואה להשתלה. צריך להבין את החומרה של העניין - ככל שטיפולי הדיאליזה  מתארכים על ציר הזמן כך פוחתת עד מתבטלת לחלוטין כשירות הגוף לקליטת כליה מושתלת, דבר שדי ברור שלא מספרים לאנשים.

אנשים שטופלו דרככם נראים מאושרים לא רק מהתוצאה אלא גם מהתהליך הלא פשוט הזה. מה סוד ההצלחה שלכם?

בשתי מילים: מקצועיות ואנושיות. ניקח את משה לדוגמא, פשוט היינו שם בשבילו מא' ועד ת'. מעבר לתנאים המעולים, לבית מלון, לליווי האישי, למנתחים המובילים, נתנו לו להרגיש שאנחנו רואים אותו שאכפת לנו. שהוא לא עוד מספר שמחכה בתור ואולי יצטרף לסטטיסטיקה העגומה. מבחינתנו להציל נפש בישראל זה קודם כל להכיר בערך של הנפש הזו ומתוך כך לפעול על הצד המקצועי והאנושי ביותר.

 אז אני מבין שדרככם אפשר לעשות השתלה רק בחו"ל?

עיקר הפעילות שלנו בחו"ל, אבל אנחנו מציעים גם טיפול VIP בהשתלת כליה בארץ. הטיפול כולל הפנייה לייעוץ והכוונה בזמן, לבדיקות המתאימות ולטובי הרופאים בארץ, שיתנו את המענה המדויק ביותר.

מה אנשים יכולים לעשות כדי לקיים את ונשמרתם לנפשותיכם מאד בהיבט של כשל כלייתי / אי ספיקת כליות, אפשר בכלל להימנע מזה?

בהחלט כן. יש מצבים של כשל חריף עקב תאונה, אך רוב המצבים הם של כשל כרוני כתוצאה מאורך חיים לא בריא. לכן, חשוב להישמר מבחינת תזונה, פעילות גופנית, רוגע. אנחנו מציעים ייעוץ מקיף גם לכל הדברים הללו. הצעד הראשוני הוא בדיקות פשוטות של תפקודי כליה, לחץ דם ושתן כדי לאבחן מוקדם ככל האפשר.

אורח חיים בריא • קרדיט: right4u.co.il

מה גורם לכשל כלייתי מלכתחילה?

יש כמה גורמים מרכזיים. בעיקר מחלות שונות ומי שנמצאת בראש הטבלה זו הסוכרת. לכן התזונה כל כך חשובה. מלבד הסוכרת, מדובר על מחלות כליה שונות וכן לחץ דם גבוה.

מה צריך להדליק לאנשים נורה אדומה?

יש כמה תסמינים שמחייבים פנייה לרופא כמו עייפות כרונית, הקאות, חוסר ריכוז וגרד. הרשימה המלאה מופיעה באתר שלנו. בכל מקרה לצערנו, מטעמים כלכליים רופא המשפחה לא יפנה לבדיקות ההכרחיות, אלא כאשר האדם יהיה במצב בלתי הפיך. לכן אנחנו פה.

בהנחה שמדובר על השתלת כליה ולא על טיפול מונע, כמה זמן אורך כל התהליך אצלכם?

מהרגע שאדם פונה אלינו להשתלה, תוך מספר חודשים הוא כבר יהיה מחויך בחזרה בארץ עם מרץ ושמחה להתחיל בחייו החדשים. צריך להבין שאנשים מרגישים שהם קיבלו את החיים במתנה וזאת תחושה שאי אפשר לתאר. לשם ההשוואה, בארץ התהליך לוקח בין 8-12 שנים, זמן שהרבה אנשים פשוט לא יכולים להרשות לעצמם.

אומר לך בכנות, זה נשמע טוב, אבל זה גם נשמע יקר, מאד. אז מה, לעשירים בלבד?

לגמרי לא. כפי שהכשל הכלייתי לא מבחין בין עשירים ללא עשירים כך גם המטופלים שלנו מגיעים מכל קצוות החברה. ולכן, אנחנו עוזרים למטופלים שלנו לקבל את המימון שמגיע להם מחברת הביטוח דרך ייעוץ והכוונה על ידי עורכי דין מומחים בתחום. בנוסף, אנחנו מפנים לערוצי גיוס מימון כמו: עמותות רבות שקיימות בארץ למטרה הזו. ולא פחות חשוב, אנחנו מעמידים לרשות המטופלים קשר ישיר עם לקוחותינו שישתפו בניסיון שלהם בגיוס עלות ההשתלה. בנוסף אצלנו חיי אדם קודמים לכסף, ולכן גם כשלמטופל יש בעיה כספית, תמיד נבוא לקראתו ונעזור לו. בשורה התחתונה, כסף זה הדבר האחרון שיעצור אותנו מלהציל חיים!  

לא לעשירים בלבד • קרדיט: right4u.co.il

איך אפשר להגיע אליכם?

ניתן ליצור איתנו קשר במספר דרכים:
בטלפון שמספרו: 03-3760762,
במייל -  [email protected]
או דרך האתר
http://medlead.co.il/.
מה שהכי נוח. חשוב לציין שפגישת הייעוץ ה-כל כך חשובה היא לגמרי בחינם.  

אין ספק שאתם עושים עבודת קודש. ברכה והצלחה ב"ה.

תודה, ב"ה שנמשיך להציל חיים ולסייע לאנשים, שסביבם עולם שלם של משפחה וחברים שזוכה בהם מחדש. 

כמו שנאמר "המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו".
אמת.

 

 

מערכת הבריאות כליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד