י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מנסים להגיע לפשרה

בעקבות הוראת היועמ"ש ליצמן איים לפרוש מהקואליציה

החלטת בג"ץ לאפשר לנשים לעבור את הבחינות מטעם הרבנות עוררה סערה לא מעטה | בפגישה שנערכה בלשכת הגר"י יוסף על מנת למצוא פתרון למשבר, חשף השר ליצמן כי הוא הודיע לרה"מ כי יפרוש מהקואליציה במידה והרבנות תחוייב להסמיך נשים לרבנות כפי שפסק בג"ץ

בעקבות הוראת היועמ"ש ליצמן איים לפרוש מהקואליציה
הפגישה בלשכת הגר"י יוסף צילום: באדיבות המצלם

בלשכת הראשון לציון הגר״י יוסף נועדו היום לפגישה מיוחדת השרים יעקב ליצמן, יעקב אביטן וזאב אלקין לפגישה שעסקה בחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה לפני כמה שבועות שקבע לקראת הדיון בבג״ץ כי יש לאפשר לנשים לעבור את הבחינות מטעם הרבנות, בפגישה חיפשו פתרון שימנע את יישום החלטת בג״ץ הצפוייה, שכמובן נוגדת את רוח הרבנות הראשית.

הראש"ל הגר״י יוסף אמר במפגש, "לא נאפשר הסמכת נשים ברבנות הראשית". הוא ציין כי הרבנות הראשית היא איננה מוסד להשכלה גבוהה אשר בוחן ידע, אלא תפקידו של מערך ההסמכה של הרבנות להסמיך רבנים ודיינים, משכך ביקש הרב להבהיר שוב, כי במידה ובג"ץ יחייב את הרבנות לבחון ולהסמיך נשים, הרי שהוא הנחה את כלל גורמי המקצוע ברבנות להתנגד נחרצות וככל ויידרש כדי לעצור את התוכנית המסוכנת, אף להשבית את מערך הבחינות וההסמכה של הרבנות.

השר לשירותי דת יעקב אביטן, אמר "ההלכה והמסורת היהודית אשר הרבנות הראשית אמונה על שמירתם אינה מאפשרות הכשרה נשים לרבנות" הוא הוסיף, ״ככל והנשים מעוניינות להיבחן בנושאי תלמוד הם יכולות לעשות זאת במסגרת המשרד להשכלה גבוהה, כפי שקיים באוניברסיטאות השונות מסלולים שונים בנושאי יהדות״.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן סיפר במהלך המפגש כי בישיבת הממשלה שנערכה השבוע הוא העלה את הנושא וסיפר לנוכחים כי הוא הודיע לראש הממשלה כי יפרוש מהקואליציה במידה והרבנות תחויב להסמיך נשים להלכה, לרבנות ולדיינות כפי שנפסק על ידי בג״ץ.

במהלך הפגישה הועלתה הצעה כי המבחנים לנשים יתקיימו במסגרת המשרד להשכלה גבוהה ולא במסגרת מערך ההסמכות של הרבנות הראשית לישראל, אשר מתנגדת לקיומם, יצויין כי השר זאב אלקין הביע את הסכמתו העקרונית להצעה.

במהלך הישיבה, הציג היועמ"ש של הרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג את עמדת הרבנות הראשית לישראל בנושא, גם מנכ"ל משרד לשירותי דת וכן מנכ"ל המשרד להשכלה גבוהה הביעו את עמדתם, בסיומה של הישיבה הוחלט כי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים לנושא יפגשו בימים הקרובים ויגבשו פתרון "שישמור על מעמדה של הרבנות הראשית ועל התנגדותה העקרונית להסמכת נשים כרבניות ח"ו", נמסר.

היועץ המשפטי לממשלה בג"ץ הרבנות הראשית לישראל הגר"י יוסף ליצמן הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד