י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שעוני וינטג', סיפור אהבה ישן נושן

עבור רבים קמי ברץ נחשב לאחד משדרי הספורט המיתולגים במדינה וחלק אחר מכירים אותו בזכות היותו עורך דין ותיק בתחום נזקי הגוף, אולם האהבה הכי גדולה שלו היא אספנות שעונים ומכירות פומביות של שעוני וינטג' עתיקים

שעוני וינטג', סיפור אהבה ישן נושן
החנות בקניון ארנה בהרצליה בקומה העליונה ליד הסופרפארם צילום: יח"צ

לאורך ההיסטוריה ניתן למצוא עדויות על מכירות פומביות שנערכו בכל יבשת, בשנים האחרונות עם ההתפתחות העצומה של העולם האינטרנטי והמסחר האלקטרוני ניתן למצוא ברחבי הרשת לא מעט מכירות של פריטים מסוגים שונים כאשר הפופולרים ביותר אלו הם מכירות של עתיקות.

על מנת לקבל מידע נוסף על העולם המרתק בו עומדים למכירה וקנייה מוצרים על ידי הצגתם לעיני הקהל הרחב ולכל המרבה במחיר, ביקשנו לשוחח עם אחד המומחים לעניין, קמי ברץ.

עבור רבים קמי ברץ נחשב לאחד משדרי הספורט המיתולגים במדינה וחלק אחר מכירים אותו בזכות היותו עורך דין ותיק בתחום נזקי הגוף, אולם האהבה הכי גדולה שלו היא אספנות שעונים ומכירות פומביות של שעוני וינטג' עתיקים.

"בתחילת הדרך המכירות הפומביות נעשו על מנת לאפשר למעמד הבינוני והנמוך למכור רכוש אישי לכל המרבה במחיר, בעיקר היו אלה רהיטים.

בערך באמצע המאה ה 19 החלו לצוץ מכירות פומביות של יצירות אמנות ועתיקות ועד היום מכירה פומבית של אמנות היא השיטה הנפוצה ביותר, למעשה באזור 60% מהיקף המכירות של שוק האומנות בעולם היא דרך מכירה פומבית", הסביר ברץ.

בשנים האחרונות קמי ברץ כיהן כדמות מובילה בתחום המכירות הפומביות ברשת ולאחרונה הוא החליט כי הגיע הזמן לחזור אל שיטה המכירה הישנה, מכירה פומבית בשטח.

לשם כך פתח ברץ בית מכירות לכל דבר, זה ממוקם בקניון "ארנה" בסמוך למרינה של הרצליה ומדובר במוקד הראשי בישראל למכירות פומביות של שעוני וינטג' ויד שניה.

"מעבר לקנייה ומכירה של שעוני וינטג', בית המכירות הוא נקודת מפגש לכל מי שמבקש להחליף, לתקן, לחדש שעונים או להתייעץ איתי באופן אישי, זה דבר שאני נוהג לעשות לאורך שנים, להעריך שווי של שעונים עתיקים למי שירשו או קיבלו אותם במתנה", סיפר ברץ.

את ברץ כמו שאר המשוגעים לדבר לא תמצאו עם שעון חדש על היד, במשך שנים הוא אוסף שעוני וינטג' ואם יכול היה להחזיר את הגלגל לאחור, הוא לרגע אחד לא היה מוכר עשרות סוגים שהיו ברשותו, על כך הוא סיפר: "כשהייתי צעיר יותר לא חשבתי מספיק קדימה בכל הנוגע לאספנות של שעונים ישנים, היו כאלה שמכרתי בפזיזות אבל מאז מקפיד לא לעשות את אותה הטעות.

הערך הכספי של שעוני וינטג' עולה כל הזמן, אבל מבחינתי זה לא עניין של כסף אלא הרגש שמשחק תפקיד, אני פשוט מאוהב בדבר".

ברץ משדר באולימפיאדת לונדון 2012 • קרדיט: יח"צ

כדי להבין את שווי המסחר שעומד מאחורי מכירות פומביות של שעוני וינטג' ברץ סיבר את האוזן:

"כדי לתת טעימה ראשונה אציין כי לפני כמעט שלוש שנים נערכה בניו יורק מכירה פומבית של שעוני וינטג' ובה שעון רולקס מסויים נמכר בסכום שהתקרב ל 18 מיליון דולר!

מעבר לעובדה שהיה מדובר בשעון ישן, פול ניומן שחקן הקולנוע המהולל ענד אותו באחד מסרטיו וגם זה תרם למחיר המטורף.

על מנת לעשות סדר לגבי מה נחשב לשעון וינטג' אציין כי מדובר בשעונים שיוצרו לפני לפחות 40 שנה וככל שהשעון ישן ונדיר יותר, כך ערכו עולה.

שעונים אלו מאופיינים דרך מנגנון מכני אוטומטי או כזה שניתן למתוח וכאשר כל החלקים נעשו בעבודת יד בלבד.

שעון מקורי ששמר על כל המרכיבים שלו הוא שעון שיכול להגיע לשווי רב, אם אליו ניתן להוסיף ניירת וקופסה מקורית זה בינגו, עסקה מושלמת וכדאית.

אם יש דגם של שעון שהפסיקו לייצר אותו אז גם ערכו ינסוק כלפי מעלה.

יש אספנים שיהיו יהיו מוכנים לשלם הון תועפות גם על שעונים פחות מושלמים, אפילו על לוח שעון והעיקר שמדובר בלוח מקורי, גם אם הוא חבוט ואיבד מצבעו".

בקהילה המקומית בישראל מי שבין היתר נחשבים לשעונים הנחשקים ביותר אלו הם שעונים שהוענקו לפני שנים רבות לטייסי חיל האוויר וללוחמי שייטת 13.

מדובר בשעוני אטרנה קונטיקי שקיבלו לוחמי השייטת ואומגה סימאסטר 12 שקיבלו טייסי הקרב.

אם תחפשו היגיון מושלם וברור במחירים השונים על שעוני הוינטג' השונים תחסכו לעצמכם את המשימה, מדובר בשוק שבו ההיצע וביקוש נקבע בעיקר על פי רגש, טרנד או אופנה עכשווית מצד מי שאוהבים את עולם האספנות.

אולם כדי לקבל הצצה מעמיקה יותר לעולם מרתק של שעוני וינטג' בני עשרות שנים ויותר, כדאי להגיע אל בית המכירות בקניון "ארנה", חווייה מרגשת מובטחת.

 

לתיאום פגישה ופרטים נוספים ניתן להתקשר: 054-6699222

שעונים ברץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד