י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתנגד לסגר על התושבים

ראש העיר לשר הבריאות: אנו מגלים אזלת יד שכמותה לא ראיתי מעולם

בעקבות כוונת משרד הבריאות להטיל סגר על עירו, ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין פונה במכתב לשר אדלשטיין ומביע התנגדות נחרצת, תוך שהוא תוקף את ההתנהלות אותה הוא מגדיר "מה שנראה כמחדל הגדול ביותר" | "איפה ההיגיון? היכן החשיבה?" תוהה רובינשטיין

ראש העיר לשר הבריאות: אנו מגלים אזלת יד שכמותה לא ראיתי מעולם
מאיר רובינשטיין/יולי אדלשטיין צילום: יעקב לדרמן/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין פונה הערב (שלישי) במכתב לשר הבריאות ח"כ יולי אדלשטיין, בו הוא מביע בפניו התנגדות נחרצת להטלת סגר על העיר.

במכתב ששיגר ראש העיר הוא כותב לשר: "אני פונה אליך בעקבות שיחה שקיבלתי היום מפרופ' איתמר גרוטו, בה נאמר לי כי משרד הבריאות בראשותך מתכוון להחליט על הטלת סגר על העיר ביתר עילית".

"אבהיר כי אני מתנגד נחרצות לסגר ולהגבלות שהוטלו על העיר", כותב רובינשטיין, "במשך שבועות אני רודף אחרי אנשי משרדך, כדי שיסייעו בפינוי החולים הנמצאים בעיר למלוניות, אך לשווא. משרד הבריאות החליט להעביר לקופות החולים את ניהול מערך הפינוי, מה שנראה כמחדל הגדול ביותר של ההתמודדות עם הגל השני של הנגף".

"לא זו בלבד שמשרד הבריאות אינו משתף פעולה, הרי שבשבוע שעבר הוטלו על העיר מגבלות שכוללות את סגירת מערכת החינוך, תוך התעלמות מופגנת מהתנגדות העירייה למהלך. אציין כי עד לרגע זה לא פורסם בשום מקום הצו המגביל עליו חתם מנכ"ל משרד הבריאות, לרבות באתר הרשמי של משרד הבריאות אשר תחת ניהולך. פניות חוזרות ונשנות שלנו אל נציגי המשרד לא נענו עד כה".

ראש העיר מספר לשר הבריאות במכתבו, "כעת מודיע לי פרופ' גרוטו כי בכוונתכם להטיל סגר על העיר. ואני מבקש לדעת: במה יועיל סגר זה מלבד להפוך את העיר למדגרה של הנגיף? אתם לא מסייעים בהוצאת חולים מן העיר, וברגע בו תנעלו את שערי העיר, הנגיף ילך ויתפשט עוד ועוד, בשל העובדה שהחולים לא מתפנים מהעיר! איפה ההיגיון? היכן החשיבה?".

"בגל הראשון פעלנו במשותף עם פיקוד העורף והצלחנו להוריד את התחלואה בעיר ללא שום סגרים והגבלות. בגל השני, לצערי, אנו מגלים אזלת יד שכמותה לא ראיתי מעולם. רק אתמול, אחרי תחנונים ובקשות חוזות ונשנות, הגיעו נציגי פיקוד העורף לעיר, אך ללא הסמכויות המתאימות להוציא אל הפועל את פינוי החולים אל המלוניות".

"אני מבין שההחלטה שלכם להטיל סגר על העיר נובעת כדי להראות קבל עם ועדה שמשרד הבריאות, שמגלה חידלון נוראי בטיפול בגל השני, פועל כדי למנוע הדבקה ובאמצעות הטלת סגר מבקש לסמן 'וי' לעצמו. אני לא שותף ל'וי' המזויף הזה. הנני מתנגד נחרצות להחלטות שרירותיות שמתקבלות בלי שום שיח עם הרשות המקומית ונועדו אך ורק למטרות של יחסי ציבור".

לסיום כותב רובינשטיין לאדלשטיין: "אבקשך לפעול כדי לבטל את הסגר המיועד, שלא יועיל כלל ורק יעצים עוד יותר את הקושי של תושבי העיר".

קורונה ביתר עילית יולי אדלשטיין מאיר רובינשטיין איתמר גרוטו משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד