י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאור התקלות והשגיאות

איכוני השב"כ: ארגמן מכנס דיון; האוזר מאיים

ראש השב"כ יכנס מחר דיון דחוף בעניין איכון הטלפונים עבור משרד הבריאות, לאחר הטענות הרבות שעלו על איכונים שגויים שהכניסו אנשים תמימים לבידוד. גם יו"ר ועדת חו"ב האוזר מאיים שלא לחדש את המשך האיכונים

איכוני השב"כ: ארגמן מכנס דיון; האוזר מאיים
מעבדת בדיקות קורונה של מאוחדת בלוד צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בעקבות התקלה באיכוני השב"כ שעל פי הדיווחים הכניסו עשרות לבידוד בטעות, ראש השב"כ נדב ארגמן מכנס מחר (רביעי) דיון דחוף, ובינתיים יושב ראש ועדת חוץ וביטחון מאיים שלא לחדש את אישור השימוש באיכונים לטלפונים.

'ערוץ 12' מדווח הערב כי מחר יכנס ראש השב"כ דיון עם אנשי האוצר ומשרד הבריאות, כשהדרישה לקיומו של הדיון מגיעה לאור אי שביעות רצונו של ראש השב"כ ארגמן מאופן הטיפול וסגירת המעגל של משרד הבריאות בכל הנוגע לעיבוד תוצרי האיכון של השב"כ והמענה שניתן לציבור בנושא.

בשב"כ טוענים כי בעקבות החריקות באופן ניהול התכנה שהכניס אלפים לבידוד בשוגג, הם דורשים ממשרד הבריאות לשפר באופן מיידי את תהליכי העבודה ולא להתבסס על נתוני השב"כ בלבד, שאמורים להוות חומר גלם עבור מערך חקירה אפידמיולוגי מלא ויעיל שבאחריות משרד הבריאות.

בתוך כך, יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי האוזר מאיים שלא להאריך את אישור השב"כ לאיכון טלפונים, בטענה כי "המשבר הכלכלי הולך ומחריף - אין לנו אפשרות להכניס לבידוד אלפי אזרחים ולנתק אותם משוק העבודה לשבועיים מבלי לבדוק האם באמת נחשפו לחולה מאומת".

האוזר טען הערב, "קיבלתי אתמול התחייבות ממשרד הבריאות כי עד מחר (רביעי) יתוגבר מוקד הערערים על איכוני השב"כ ובכך יתקיים הבירור ההכרחי שגם מעוגן בחוק הזמני שאושר", תוך שהוא משגר איום לפיו, "אם המשרד לא ימצא פתרון למחדל בימים הקרובים אאלץ לשקול מחדש את אישור המשך האיכונים".

איכון סלולרי נדב ארגמן צבי האוזר שב"כ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד