ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הרבי בישר למגשרים

פרסום ראשון: האדמו"ר מהר"א מסאטמר יגיע לביקור קצר בישראל

האדמו"ר מהר"א מסאטמר בישר היום לשני המגשרים בקהילת סאטמר בבני ברק, הרב זלמן לייב וולדמן ומנחם גשייד כי הוא מתעתד לבוא לביקור בארץ ישראל מיד לאחר ימי בין המצרים בכדי לסיים את הסאגה ולהשכין שלום בקהילה המפולגת מזה כמה חודשים • כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

פרסום ראשון: האדמו"ר מהר"א מסאטמר יגיע לביקור קצר בישראל
מנחם גשייד בביקור אצל הרבי מסאטמר צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: בשיחה שערך היום (שלישי) עם שני המגשרים בסכסוך בחצר חסידות סאטמר בבני ברק, זלמן לייב וולדמן והאסטרטג מנחם גשייד, בישר האדמו"ר מהר"א מסאטמר כי הוא מתעתד לבוא לארץ ישראל לביקור בזק בן מספר ימים מיד לאחר ימי בין המצרים.

האדמו"ר הודיע למגשרים כי יקדיש את כל ימי הביקור בארץ לבני הקהילה, ויקבל את החסידים לעצה ולברכה. כל יהודי שיבקש להשיח את ליבו, יוכל להיכנס ביחידות ולהתייעץ ולהתברך לעת עתה לא ידוע האם הביקור יכלול גם שבת בצל האדמו"ר, דבר שדורש לוגיסטיקה ענפה בפני עצמה.

יצוין, כי בתיאום מלא ובעבודה משותפת עם הנגיד זלמן לייב וולדמן, המריא האסטרטג מנחם גשייד לארצות הברית, שם נפגש לשיחות ממושכות עם אנשי ועד העליון של סאטמר כדי לדון בנעשה בקהילה בבני ברק ובמאמצים שנעשים כדי לאפשר את ניהול הקהילה בשקט ובשלווה

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במסגרת השיחות נועד גשייד לשלש פגישות ממושכות עם האדמו"ר מסטאמר, כאשר זלמן לייב וולדמן משתתף בשיחות בשידור חי טלפוני. הפגישות נערכו ביום ראשון, אתמול והיום.

לעת עתה לא נמסרו פרטים אודות השיחות אך מקורבים לשני המגשרים סיפרו כי שניהם מציינים כי ייעשו מהלכים משמעותיים וחשובים שיתקבלו בברכה על ידי כל בני הקהילה.

פרט נוסף שעדיין לא ברור, כיצד יישם הרבי את חובת הבידוד לבאים מחו"ל, למרות שהרבי חלה בנגיף והבריא. על פי הידוע הרבי יצטרך לקבל פרוטקציה בכדי להיכנס לישראל ללא חובת בידוד למשך שבועיים כנדרש. 

כידוע מזה כמה חודשים שורר פילוג חריף בקהילת סאטמר בני ברק, בין הנהלת המוסדות לבין ראש ישיבת סאטמר בבני ברק הגאון רבי חיים צבי מייזליש, שהגיע לשיאו בעימותים אלימים בשבתות, עד לסגירת בית המדרש הגדול בקרייה ולדיונים משפטיים בבתי משפט.

סאטמר מנחם גשייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד