ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ראש העיר זועם

בעקבות התחלואה: הממשלה אישרה סגר על ביתר עילית לשבוע

בעקבות התחלואה הגבוהה יחסית למספר התושבים, ועדת השרים לענייני אזור מוגבל, קבעה כי עיר התורה והחסידות ביתר עילית תיכנס לסגר למשך שבוע, כך שהכניסות והיציאות יתאפשרו למקרים חיוניים בלבד | ראש העיר קבל על הסגר המיידי וקיבל הארכה של כמה שעות מראה"מ

בעקבות התחלואה: הממשלה אישרה סגר על ביתר עילית לשבוע
חרדי אחרי הקניות בביתר עילית צילום: Nati Shohat/Flash90

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל החליטה הערב (שלישי) לאשר למפקד הצבאי של אזור יהודה ושומרון להכריז על השטח המוניציפאלי של ביתר עילית כשטח מוגבל למשך שבעה ימים, החל ממחר - יום רביעי בשעה 13:00 ועד יום רביעי הבא.

במשרד ראש הממשלה ובמשרד הבריאות מסרו הערב כי לאור ההחלטה תוגבל הכניסה והיציאה לעיר ביתר עילית וכן יוגבלו התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה", כשההחלטה צפויה לעלות מחר לדיון בוועדת החוקה בראשות חבר הכנסת יעקב אשר.

במשרד הבריאות מסרו כי "מזה למעלה מחודש מגמת התחלואה מנגיף הקורונה במדינת ישראל נמצאת בעלייה. בשבועות האחרונים מספר החולים בישראל עלה בצורה משמעותית ואף עבר בימים האחרונים את רף ה-1,100 חולים ליום. בעקבות העלייה, הוטלו בימים האחרונים הגבלות שונות החלות בכלל מדינת ישראל, לרבות הגבלות על הפעלת אולמות, מוסדות תרבות, מסעדות, חדרי כושר, בריכות שחייה ועוד, וכן הוגבלו ההתקהלויות ברחבי המדינה".

"עם זאת", ציינו במשרד הבריאות כי "לאור תחלואה משמעותית בעיר ביתר עילית וזאת גם לאחר נקיטת הגבלות על התקהלות ועל מערכת החינוך בעיר, לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות נדרשת במועד זה נקיטת אמצעים משמעותית נוספת, במסגרת הכרזה על שטח מוגבל בעיר".

על פי נתוני משרד הבריאות בביתר עילית ישנם נכון להערב 240 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 389 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 224%. "לנוכח חשש משמעותי מהתפשטות המחלה בעיר ומחוץ לה הוחלט על הכרזה על העיר כאזור מוגבל", נמסר הערב.

רובינשטיין זועם: "החלטה שערורייתית"

בעקבות ההחלטה השרירותית על הטלת סגר על העיר, אומר רה"ע מאיר רובינשטיין: "שלחתי היום מכתב בהול לשר הבריאות בדרישה לבטל את הסגר הצפוי על העיר. בדומה להתנהלות המשרד בכל התקופה האחרונה, ההחלטות מתקבלות בשרירותיות מבלי שום התייעצות ושיתוף פעולה עם הרשות המקומית".

לעניין הסגר עצמו אומר ראה"ע: "אני מתנגד נחרצות לסגר, שלא יועיל דבר ורק יהפוך את העיר למדרגה של הנגיף. אנו מתחננים לפינוי חולים במשך שבועות ויש לנו תוכנית סדורה בעניין, אך לשווא. במקום זה, משרד הבריאות פועל בסנקציות ובהטלת מגבלות, מבלי שהוא פועל לסייע בהוצאת החולים מן העיר".

"דבר נוסף: הודעה על סגר שיוצאת בשעה 23:00 בלילה, כאשר רוב תושבי העיר ישנים, היא חרפה. תושבי ביתר עילית יתעוררו מחר לעיר סגורה ומסוגרת, מבלי שנערכו לכך. אני עצמי קיבלתי את ההודעה דרך התקשורת. שורת המחדלים של משרד הבריאות בטיפול עם הגל השני מגולמות בהחלטה שערורייתית זו", כך רובינשטיין.

בעקבות הדברים, שוחח ראש לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם רה"ע מאיר רובינשטיין והודיע לו כי הסגר יחל בשעה 13:00, כדי שהציבור יוכל להיערך.

רה"ע הביע את תודתו על המחווה האנושית וההכרחית, אך שב וביקש שראה"מ ומשרד הבריאות יאמצו את התוכנית המפורטת שהוכנה בעירייה למיגור התחלואה בעיר, ולבטל את הסגר באופן מיידי.

המכתב של ראש העיר לשר לא הועיל

מוקדם יותר הערב פנה ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין במכתב לשר הבריאות ח"כ יולי אדלשטיין, בו הוא הביע בפניו התנגדות נחרצת להטלת סגר על העיר.

במכתב ששיגר ראש העיר הוא כתב לשר: "אני פונה אליך בעקבות שיחה שקיבלתי היום מפרופ' איתמר גרוטו, בה נאמר לי כי משרד הבריאות בראשותך מתכוון להחליט על הטלת סגר על העיר ביתר עילית".

"אבהיר כי אני מתנגד נחרצות לסגר ולהגבלות שהוטלו על העיר", כתב רובינשטיין, "במשך שבועות אני רודף אחרי אנשי משרדך, כדי שיסייעו בפינוי החולים הנמצאים בעיר למלוניות, אך לשווא. משרד הבריאות החליט להעביר לקופות החולים את ניהול מערך הפינוי, מה שנראה כמחדל הגדול ביותר של ההתמודדות עם הגל השני של הנגף".

"לא זו בלבד שמשרד הבריאות אינו משתף פעולה, הרי שבשבוע שעבר הוטלו על העיר מגבלות שכוללות את סגירת מערכת החינוך, תוך התעלמות מופגנת מהתנגדות העירייה למהלך. אציין כי עד לרגע זה לא פורסם בשום מקום הצו המגביל עליו חתם מנכ"ל משרד הבריאות, לרבות באתר הרשמי של משרד הבריאות אשר תחת ניהולך. פניות חוזרות ונשנות שלנו אל נציגי המשרד לא נענו עד כה".

ראש העיר סיפר לשר הבריאות במכתבו, "כעת מודיע לי פרופ' גרוטו כי בכוונתכם להטיל סגר על העיר. ואני מבקש לדעת: במה יועיל סגר זה מלבד להפוך את העיר למדגרה של הנגיף? אתם לא מסייעים בהוצאת חולים מן העיר, וברגע בו תנעלו את שערי העיר, הנגיף ילך ויתפשט עוד ועוד, בשל העובדה שהחולים לא מתפנים מהעיר! איפה ההיגיון? היכן החשיבה?".

"בגל הראשון פעלנו במשותף עם פיקוד העורף והצלחנו להוריד את התחלואה בעיר ללא שום סגרים והגבלות. בגל השני, לצערי, אנו מגלים אזלת יד שכמותה לא ראיתי מעולם. רק אתמול, אחרי תחנונים ובקשות חוזות ונשנות, הגיעו נציגי פיקוד העורף לעיר, אך ללא הסמכויות המתאימות להוציא אל הפועל את פינוי החולים אל המלוניות".

"אני מבין שההחלטה שלכם להטיל סגר על העיר נובעת כדי להראות קבל עם ועדה שמשרד הבריאות, שמגלה חידלון נוראי בטיפול בגל השני, פועל כדי למנוע הדבקה ובאמצעות הטלת סגר מבקש לסמן 'וי' לעצמו. אני לא שותף ל'וי' המזויף הזה. הנני מתנגד נחרצות להחלטות שרירותיות שמתקבלות בלי שום שיח עם הרשות המקומית ונועדו אך ורק למטרות של יחסי ציבור".

לסיום כתב רובינשטיין לאדלשטיין: "אבקשך לפעול כדי לבטל את הסגר המיועד, שלא יועיל כלל ורק יעצים עוד יותר את הקושי של תושבי העיר".

(עודכן בשעה 01:45)

ביתר עילית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד