י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משבר במעון ראש הממשלה

אין עובדי ניקיון: שרה נתניהו מנקה בעצמה

לאחר שחברת מוריה הפסיקה לספק את שירותי הניקיון למעון ראש הממשלה ועקב כך שחמשת העובדים החדשים שגויסו עדיין לא עברו את הסיווג הביטחוני הנדרש, הוחלט לצוות להם בינתיים מאבטחים לאורך שעות העבודה במעון. | משרד ראה"מ מספר כי הגב' שרה נתניהו מנקה בעצמה את קומת המגורים

אין עובדי ניקיון: שרה נתניהו מנקה בעצמה
עובד ניקיון. אילוסטרציה צילום: pixabay

"שרה נתניהו מנקה בעצמה את קומת המגורים". בעקבות פתיחת החקירה נגד עובדות חברת 'מוריה' שהועסקו בבית ראש הממשלה, הפסיקה החברה את שירותיה למעון. בעקבות כך מועסקים כעת עובדים במשרת אמון, אלא שהעובדים לא עברו סיווג ביטחוני ועל כן מופקדים עליהם שומרי ראש. העלות המוערכת של העסקת שומרי הראש היא כ-10,000 שקלים, כך דיווח גיא פלג ב'חדשות 12'.

לפני מספר שבועות נפתחה חקירה בעניינן של שתי עובדות חברת מוריה שהועסקו במעון ראש הממשלה בבלפור, ובעקבות כך הפסיקה החברה את שירותיה במעון הרשמי בירושלים ובמשרד ראש הממשלה. הסיכומים עם החברה המחליפה עדיין לא נסגרו.

בשל כך, על מנת להתגבר על בעיית המכרז הביאו במעון ראש הממשלה 5 עובדי ניקיון חדשים במשרת אמון, אולם הבעיה היא שלא הועברו סיווג ביטחוני. לכן, הוחלט לצוות לכל אחד מהם מאבטח – שייצמד אליהם לכל אורך היום. עלות מאבטח כזה היא כ-100 שקלים לשעה וכ-10,000 ש"ח לכלל המאבטחים ליום עבודה בסך הכל. במשרד ראש הממשלה ביקשו לתקן וטענו כי לא מדובר במאבטח אלא בשומר.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "העסקת חברת שירותי הניקיון 'מוריה' לא הופסקה אלא הסתיימה כמתוכנן במועד הקבוע בחוזה, בתום חמש שנות התקשרות, ולאחר מיצוי כל ההארכות שניתן היה לבצע. תאריך סיום ההתקשרות מצוין בחוזה שחודש לפני שנה והיה ידוע ומוכר לחברה. חברת 'מוריה' לא מילאה את ההתחייבויות כפי שהיו".

במשרד הוסיפו וסיפקו כי "בקומת המגורים במעון ראש הממשלה אין שירותי ניקיון זה מספר שבועות ורעיית רה"מ מנקה את הקומה לבדה".

שרה נתניהו מעון ראש הממשלה חברת ניקיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד