ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הסבתא, הבן והנכד

טרגדיה משולשת: מעצבת בתי כנסת נפטרה מנגיף הקורונה

טרגדיה משולשת במשפחת גרפינקל: הסבתא האדריכלית המפורסמת הלכה לעולמה מנגיף הקורונה בגיל 89, כאשר ימים ספורים לאחריה הלכו לעולמם גם בנה ונכדה גם הם מהנגיף | בתה של אם המשפחה מספרת בכאב: "עברתי משבעה אחת לשבעה הבאה"

טרגדיה משולשת: מעצבת בתי כנסת נפטרה מנגיף הקורונה
נרות צילום: pixabay

נורה גרפינקל, מהנשים הראשונות שלמדו אדריכלות במכללה היוקרתית של קופר יוניון בניו יורק. הלכה לעולמה בגיל 89 לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה.

המנוחה ע"ה, המשיכה עיצבה כאדריכלית מבני קהילה יהודיים ברחבי ניו יורק במהלך קריירה שנמשכה למעלה משישה עשורים.

העיצובים שלה כללו את בית הכנסת של ויז'ניץ במונסי, אולם החתונות אטריום במונסי, בתי ספר ומקוואות ועוד. גם שניים מבניה של גרפינקל, אליעזר וחיים, הפכו לימים לאדריכלים.

"יש מעט מאוד אדריכליות חרדיות עם חמישה ילדים המתמחים בבניינים של תפילה וקדושה" אמרה בתה של גרפינקל לטיציה דהן פורספן לאתר JTA.

"היא הייתה מומחית בהלכות של בניית מבנים חרדיים, מקוואות ובניית בתי כנסת על פי ההלכה, זו הסיבה שהם הגיעו אליה. היא ישבה עם רבנים לבנות את התוכניות האלה", סיפר הבת האבלה.

גרפינקל נפטרה מנגיף הקורונה כבר ב-29 באפריל, אולם דבר פטירתה פורסם רק ביממה האחרונה, כאשר לצד זאת שתי טרגדיות נוספות פקדו את המשפחה, עם פטירתו שבוע לאחר מכן, של בנה אפרים גרפינקל ע"ה ב-3 במאי בעודו בן 66, מספר ימים אחר כך, נפטר בנו/נכדה דניאל גרפינקל, בגיל 46 בפטירתו שלושתם מהנגיף הארור ל"ע.

"עברתי משבעה אחת לשבעה הבאה", אמרה בתה פורספן. "היו לה 50 נינים, וכל אחד מהם היה כאילו הילד שלה".

עם שלושה בני משפחה שנפטרו, נטל הטיפול בשאר בני המשפחה נפל על בנה של פורספן, אריאל דהאן, שאמר ל-JTA "כל הסיפור בבית החולים היה טראומטי כי לא יכולנו להיכנס לראות אותם, לא ידענו מה קורה איתם", אמר דהאן. "הם היו מונשמים והרופאים אם היו קוראים לך פעם ביום לבקר, היית בר מזל".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד