י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסגר בביתר עילית

רה"ע זועם; משרד הבריאות: "טענות מנותקות, דרישות מסוכנות"

ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין ותושבי העיר זועמים על החלטת הממשלה שהתקבלה להטיל סגר על העיר • הסגר על העיר נדחה לצהריים בעקבות הביקורת • במקביל: בעירייה הכינו תוכנית מפורטת להורדת התחלואה • משרד הבריאות: "רה"ע מודע היטב למצב התחלואה"

רה"ע זועם; משרד הבריאות: "טענות מנותקות, דרישות מסוכנות"
ראש העיר רובינשטיין צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בביתר עילית זועמים על החלטת הממשלה להטיל סגר על העיר, זאת מאחר שההודעה של הממשלה פורסמה רק אמש (שלישי) בשעה 23:00 ללא התראה מוקדמת שנותנת אפשרות להיערך לסגר - שיגביל את כל תושבי העיר.

ראש העיר מאיר רובינשטיין טען אמש כי שמע לראשונה על החלטת השרים להטיל סגר בתקשורת. בעקבות כך הוא שוחח עם ראש לשכת ראש הממשלה, שהביא לסיכום על דחיית הסגר לשעה 13:00.

בעקבות הדחייה, מסיבת עיתונאים של ראש העיר שהייתה מתוכננת לשעה 08:30 בוטלה. בעיריית ביתר הכינו תוכנית מפורטת שתנסה להוציא את העיר מהגדרת 'אזור אדום'. תוכנית הכוללת הוצאת חולים. אולם במקביל קוראת לשרים לבטל את הסגר המתוכנן.

יצוין כי בעקבות שינוי החוק, לוועדת החוקה של הכנסת יש אפשרות להתערב ואף לבטל את הסגר. בחוק נקבע כי חובה על ועדת השרים המחליטה לשמוע את דעתו של ראש העיר טרם קבלת ההחלטה ולנמק את החלטתם אל מול טענותיו.

במקרה הזה חוות דעת מקצועית מעיריית ביתר עם תוכנית מפורטת לא הוגשה. בביתר הסבירו כי הסיבה היא שלא עדכנו אותם מבעוד מועד ולכן לא הספיקו לגבש מסמך. מה שמותיר את כינוס ועדת החוקה בסימן שאלה.

ממשרד הבריאות נמסר: "טענות ראש עיריית ביתר עלית מנותקות מהמציאות. משרד הבריאות קשוב מאוד למגזר החרדי. קיימות מלוניות, כולל כאלו המותאמות לדרישות הציבור החרדי. רק בימים האחרונים פונו 55 איש מביתר עלית למלונות, 40 מתוכם חולים והיתר מבודדים.

"אין חולה מאומת שצריך פינוי לבית חולים ולא מפונה. הדרישה של ראש העיר לפנות משפחות שלמות כאשר רק 30 אחוז מבני המשפה חולים - מסוכנת לבריאות המשפחה!

גם המגבלות עליהן הוחלט נועדו לסייע לתושבים בקטיעת שרשרת ההדבקה, ושמירה על שלומם ובריאותם. ראש העיר מודע היטב למצב התחלואה בעיר והנסיבות, קיימנו עם הרשות הידברות מתמדת בשבועיים האחרונים ונמשיך לעמוד לצידה ולסייע".

מאיר רובינשטיין ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד