י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גל סוער

הדוקטור מתריע: בסבב הנוכחי החולים הקשים הם צעירים יותר

מנהל הקריה הרפואית רמב"ם בראיון ל'ידיעות': "החולים הקשים הפעם הם באיזור גילאי ה-30-40 ולא כמו שראינו בגל הקודם בגילאי 70-60" • עוד הוא מזהיר כי "הפעם המחלה היא סוערת יותר, וללא טיפול מיידי המערכות מידרדרות במהירות"

הדוקטור מתריע: בסבב הנוכחי החולים הקשים הם צעירים יותר
לקיחת דגימה מילד צילום: by Yossi Aloni/FLASH90

מספר החולים הפעילים ב'גל השני' שוברים שיאים, כשהמספרים שעולים בהתמדה עברו כבר בתחילת השבוע את השיא שנרשם במהלך הגל הקודם, אך נראה כעת שלא רק מספר החולים עולה, אלא גם רמת חומרתה של המחלה. אם בגל הקודם אלו שהיו בסיכון הגבוה ביותר היו המבוגרים, כעת נראה שגם אנשים בגילאי 30-40 עשויים לחלות בצורה קשה.

את הדברים האלו אמר הד"ר מיכאל הלברטל, מנהל הקריה הרפואית רמב"ם, בתוך ראיון שנערך עמו ב'ידיעות'. במהלך הראיון שעסק בעומסים שמתחילים כבר להיראות במחלקות הקורונה בבית החולים, שנזכיר כי נפתחו רק במהלך השבועיים-שלושה האחרונים, אמר ד"ר הלברטל כי "בתקופה הזאת קלטנו קרוב -ל70 חולים מכל הצפון, כרגע יש במחלקה 21 חולים, שניים במצב קשה".

הדוקטור מוסיף: "אנחנו רואים שהחולים הקשים הם יותר צעירים מהגל הקודם, החולים הקשים הם באיזור גילאי 30-40 ולא כמו שראינו קודם בגילאי 70-60".

הדברים שבהחלט מעוררים דאגה, זוכים לחיזוק גם מרופאים נוספים. רופא בכיר אמר השבוע ל'בחדרי' כי "המחלה שמאפיינת את הגל הזה, יותר מאשר הגל הקודם, היא שהיא סוערת ומהירה יותר. חולים שמגיעים כשהם במצב טוב יחסית מידרדרים – במידה ואינם מקבלים את הטיפול הרפואי – במהירות, כשתוך מספר שעות הם עשויים להגיע למצב שאינם יכולים לנשום בכוחות עצמם".

קורונה בית החולים רמבם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד