ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"יש כאן הזדמנות"

סמוטריץ׳ בראיון ל'בחדרי': "החרדים ישתפו פעולה עם לפיד" • צפו

ח"כ סמוטריץ' קורא בראיון ל'בחדרי חרדים' לחברי הכנסת מהסיעות החרדיות לתמוך בהצעתו להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את נושא ניגוד העניינים של שופטי העליון • בש"ס מבהירים שיפעלו ע"פ המשמעת הקואליציונית, וסמוטריץ' מזהיר: "זו הזדמנות, אם הם היו באמת רוצים זה היה קורה" 

סמוטריץ׳ בראיון ל'בחדרי': "החרדים ישתפו פעולה עם לפיד" • צפו
סמוטריץ' בראיון ל'בחדרי' צילום: צילום מסך

לקראת ההצבעה על הצעתו להקים ועדת החקירה פרלמנטרית שתבדוק את נושא ניגוד העניינים של שופטי בית המשפט העליון, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ קורא בראיון ל׳בחדרי חרדים׳ לסיעות החרדיות לתמוך ביוזמתו כי לדבריו לא תהיה זכות לקטר שוב על בג״צ אם הם יבחרו להתנגד ליוזמה.

"נחשפו ניגודי עניינים של ממש עם חשש למשוא פנים של שופטי בית המשפט העליון שדנים בתיקים, או הצדדים  או עורכי הדין שמייצגים את הצדדים קשורים לשופטים בכל מיני קשרים להם או לבני הזוג שלהם מה שכמובן מעלה חשש מאוד גדול", אומר סמוטריץ׳.

הוא מציין כי "השופטים עושים את כל העולה על רוחם", ולכן, "הגשתי בקשה להקים ועדת חקירה כאן בכנסת שתאפשר לחקור את מה שקורה בבית המשפט העליון, ויש לנו הזדמנות להתחיל לעשות סדר בבית המשפט העליון. עכשיו הציבור החרדי והדתי הוא הראשון שנפגע מבית המשפט העליון, החרדים היו ראשונים שזיהו את הסכנה והרימו את הפגנת ההמונים של חצי מיליון נגד בית המשפט שפוגע בשבת, בגיורים, בלימוד התורה ומכיר ברפורמים ואוסר עלינו לקיים את אורח החיים שלנו על פי אמונתנו בהפרדה בין גברים לנשים".

סמוטריץ' קורא לחרדים לתמוך במהלך, ואומר: "עכשיו החרדים תמיד צועקים בצדק נגד בג"ץ אבל אפשר רק לצעוק, יש כאן הזדמנות", לטענתו, "ההסכם הקואליציוני שהליכוד והחרדים חתומים עליו עם כחול לבן לא נותן לכחול לבן וטו בעניין הזה, לא סתם הליכוד מאפשר חופש הצבעה - אם החרדים יתמכו, ועדת החקירה תקום וסוף סוף נתחיל לתקן את בית המשפט העליון ולא רק לקטר עליו".

"אני מקווה שהחרדים לא ישתפו כאן פעולה עם יאיר לפיד שכרגע הוא היחידי שמתנגד למהלך הזה", אומר סמוטריץ' ל'בחדרי חרדים' ותוקף כי "אם חלילה החרדים יתנגדו, זה יבוא ממניעים פסולים, כפי שאמרתי זה יהיה מוזר לראות את גפני ואת ליצמן יחד עם יאיר לפיד מפילים את אחת ההצעות הכי נכונות הכי חשובות והכי צודקות כציבור דתי וחרדי במדינת ישראל".

בש"ס מבהירים הבוקר כי הם צפויים לפעול על פי המשמעת הקואליציונית, סמוטריץ' אומר בתגובה "אני מציע לש"ס להפסיק לחפש תירוצים, זאת הצעה סופר חשובה", בנוסף הוא מציין, "שהייתה ההצעה על הלגליזציה ואנשים משס יצאו החוצה ולא ראיתי אותם מצביעים בעד - רק בגלל שוועדת השרים החליטה לקדם את החוק הזה. אם הם רוצים וזה חשוב הם יודעים גם לעשות נגד".

"אגב", מוסיף סמוטריץ', "אמיר אוחנה שהוא חבר קואליציה ושר, הצביע בעד חוקי התועבה בשבוע שעבר". כך שהוא תוהה, "אז רק לחילונים מותר לקדם את הדברים שלהם בקואליציה והחרדים תמיד חייבים להיות ילדים טובים?", עוד הוא מזהיר ומבהיר: "אי אפשר רק לצעוק ולקטר כל היום, לכתוב מאמרים בעיתון ולחרף - צריך לתקן ולכן יש עכשיו כלי שמאפשר לתיקון".

 

בצלאל סמוטריץ' המפלגות החרדיות בית המשפט העליון ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד