י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות ההצלחה בבני ברק

מסתמן: פרויקטור הקורונה - האלוף במיל' רוני נומה

אלוף במיל' רוני נומה, מי שניהל את המבצע בגל הראשון בבני ברק וזכה לשבחים בתקשורת, צפוי ככל הנראה לאייש את תפקיד 'מפקד הקורונה' של ישראל ולנהל את המערכת שכרגע שרויה בכאוס תפקודי • בבני ברק מברכים: "האיש הנכון, במקום הנכון"

מסתמן: פרויקטור הקורונה - האלוף במיל' רוני נומה
האלוף במיל' רוני נומה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

לאחר שאתמול הודיע שר הבריאות, מר יולי אדלשטיין, על כוונתו למנות 'מפקד קורונה' שירכז את הטיפול במגיפה, היום (רביעי), דווח כי אחד המועמדים הבולטים לשמש בתפקיד הוא האלוף במיל' רוני נומה, לשעבר אלוף פיקוד העורף ומי שניהל בהצלחה רבה את הפיקוח הממשלתי על העיר בבני ברק, שמצאה את עצמה בסגר בימי 'הגל הראשון'.

כאמור, שר הבריאות הודיע על רצונו למנות אדם שתפקידו יוגדר כ"מנהל המאבק בקורונה", וזאת במטרה לנהל את המערכת שכרגע נמצאת בכאוס תפקודי. עצם ההכרזה על התפקיד הצפוי היה אחד הגורמים, כך לפי ההערכות, שהביאו לפרישתה המפתיעה של הפרופ' סדצקי, וזאת משום שהתפקיד אמור היה לבוא על חשבון סמכויות שילקחו ממנה.

כעת נודע, כי האיש שאותו מבקש אדלשטיין לשבץ בתפקיד הוא האלוף (מיל.) רוני נומה, לשעבר אלוף פיקוד מרכז, שהיה ראש צוות החירום שמונה לפקח על הסגר בבני ברק ב"גל הראשון". במבצע הזה שאותו ניהל נומה הוקם מטה מיוחד בעיר, שפיקח על מאות חיילים ומתנדבים שאורגנו בצוותים מיוחדים והגיעו כדי לסייע באכיפת השמירה על ההנחיות, בחלוקת מנות מזון לתושבים בבידוד וכן להעברת נדבקים בנגיף מבתיהם.

בעיריית בני ברק דאגו כבר כעת לומר שאם אכן המינוי יצא אל הפועל, אין ספק כי מדובר "באיש הנכון ובמקום הנכון". "נומה", אומר בכיר בעירייה, "הגיע אל העיר שהיתה שרויה באי וודאות, בלא שאף משרד ממשלתי ידע לומר מה צריך ואיך צריך לפעול. הוא בנה מאפס מערכת נהדרת שנתנה פתרון למערכת העירונית בכללותה, והיא הגיעה עד האדם הבודד בקצה – עד לקשיש שהיה מבודד בביתו בערב החג, כשהוא מקבל את המצרכים שהיו דרושים לו. הוא חולל מהפך תוך מספר ימים, כשהוא נהנה מאמון מלא של המערכת כולה בראשותו של ראש העיר, ולזכותו נזקפת העובדה שתוך שבועיים הפכה העיר מעיר 'אדומה' לעיר נקייה. אם יש אדם שיוכל להביא את השינוי המיוחל למערכת הממשלתית, אין ספק שנומה הוא האיש".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד