י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ההורים חוששים

הקורונה: האם שנת הלימודים תחל באיחור?

שר החינוך גלנט יכנס את בכירי משרדו כדי לבחון את ההיערכות לשנה הבאה • החשש הוא שהנגיף עדיין יכה והלמידה בשטח פתוח לא תתאפשר • מנהלת מינהל החינוך בעיריית תל אביב־יפו: "או שנפתח בקפסולות ולמידה חלקית, או ששנה"ל תיפתח רק אחרי החגים"

הקורונה: האם שנת הלימודים תחל באיחור?
ילד בדרך לבית ספר צילום: Chen Leopold/FLASH90

שעון החול לשנת הלימודים תשפ"א התהפך - ואף אחד לא יודע איך היא תיראה. בחורף הכיתות עלולות להפוך למדגרת קורונה. ההורים חוששים: "לא בטוח שנשלח את ילדינו". השר גלנט יכנס את בכירי משרדו כדי לבחון את ההיערכות לשנה הבאה. את הדברים מפרסם הבוקר (רביעי) כתב החינוך של "ישראל היום"-נועם (דבול) דביר.

פחות מחודשיים לפתיחת שנת הלימודים ואף אחד לא יודע כיצד תיראה שנת הלימודים הבאה - תשפ"א. מצד אחד, החורף לא יאפשר למידה בשטח פתוח, ומנגד - הכיתות הסגורות עלולות להפוך למדגרה של קורונה. הבעיה: אין די מבנים וכוח אדם לפצל את התלמידים לקבוצות שונות.

על רקע המשך העלייה בתחלואה, שר החינוך יואב גלנט צפוי לכנס היום (רביעי) בבוקר דיון עם פורום ההנהלה הבכיר במשרד החינוך, ובו תיבחן היערכות המשרד לקראת פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה. זאת, כששעון הזמן של מערכת החינוך הולך ואוזל, ולאור התנהלות מערכת החינוך בחודשים האחרונים נראה כי גם פתיחת שנת הלימודים הקרובה, תשפ"א, תהיה מלאה באלתורים של הרגע האחרון. עם העלייה בתחלואה וכשהחורף יגיע שלושה חודשים לאחר פתיחת שנת הלימודים, בספטמבר נראה שבמערכת החינוך יהיו חייבים לעשות את הדברים אחרת. המשמעות היא אדירה, קודם כל תקציבית והשנייה לוגיסטית, כיוון שכל שינוי הכי קטן - צריך להיות מתורגם לאלפי מוסדות חינוך.

שירלי רימון־ברכה, מנהלת מינהל החינוך בעיריית תל אביב־יפו, אומרת כי "או ששנת הלימודים תיפתח כרגיל, מה שלא נראה בסבירות גבוהה, או שנפתח בקפסולות ורוטציה ולמידה חלקית, בדגש על הגילאים הנמוכים. האפשרות השלישית היא ששנת הלימודים תיפתח רק אחרי החגים. שניים מתוך שלושת התרחישים משפיעים על ההורים, התלמידים, צוותי הגנים ובתי הספר, וכולם צריכים להביא את זה בחשבון. בגל הראשון, זו הייתה הפתעה ואי אפשר היה לתכנן מראש. אבל עכשיו יש, יחסית, זמן לתכנן".

אבו דגה מציינת כי "העלייה במספר הנדבקים והידיעה כי עיקר ההדבקה היא במקומות סגורים, רק מחזקת את תחושתי שזהו סיכון להחזיר את ילדיי למוסדות החינוך".

קורונה בתי ספר משרד החינוך יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד