י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"התנפץ במהירות מסחררת"

המגפה הגיעה לדרום: מספר החיוביים בקריית מלאכי מזנק

בקריית מלאכי מביטים בדאגה על הגרפים המציגים זינוק משמעותי בתחלואת הקורונה בעיר. פיקוד העורף גויס ומשרד הבריאות הרחיב את מערך הבדיקות בתקווה לייצב את המצב • "הגל השני התנפץ על קריית מלאכי במהירות מסחררת"

המגפה הגיעה לדרום: מספר החיוביים בקריית מלאכי מזנק
ישיבת ההיערכות בעירייה צילום: עיריית קרית מלאכי

קריית מלאכי השתלבה עם הגל השני של הקורונה באיחור, אבל כשזה הגיע, זה קרה בקצב גבוה. בתוך כשבוע וחצי קפצו המספרים מ-14 מאומתים ל-96 ביום שלישי. פיקוד העורף גויס ומשרד הבריאות הרחיב את מערך הבדיקות. ראש העיר אליהו זהר: "המטרה היא לייצב את המספרים לקראת שבוע הבא וזה תלוי בכל אחת ואחד מאתנו"

ביום ראשון שעבר- 28 ליוני מספר המאומתים עמד על 14, מספר המבודדים על 43 וקריית מלאכי היתה כמו עוד עיר המתמודדת עם הנגיף. אלא שבתוך מספר ימים התגלו מספר מאומתים נוספים לנגיף הקורונה והמספרים החלו לעלות עד ל-96 מאומתים ומעל 700 מבודדים.

משרד הבריאות נענה לדרישת הרשות והעמיד ניידת לבדיקות קורונה לתלמידי בית ספר עציון בימים חמישי ושישי. לאחר עוד מספר מאומתים בשכונת חב"ד וכן מתיכון בית חנה החליט ראש העיר בעצה אחת עם הרב יהודה ירוסלבסקי- מנהיג הקהילה לסגור את בתי הספר בשכונת חב"ד.

ביום ראשון קיים ראש העיר ישיבה שהתנהלה באמצעות אפליקציית זום, בה נטלו חלק ראשי המכלולים בעירייה, מ"מ ראש העיר עו"ד צלי מזרחי, הסגנים שמעון חזן ויוסי סולימני והמשנה שלומי מלכה. את הישיבה פתחה הרופאה המחוזית פרופ' נטליה בלינקו  שסיפרה על הגדלת הבדיקות בעיר. החברים החליטו על צמצום הפעילות הבלתי פורמלית ופיקוח הדוק יותר בבתי ספר.

רב קהילת חב"ד, הרב ירוסלבסקי, הורה ביום ראשון על הקמת חמ"ל קורונה, בראשו עומד מ"מ ראש העיר עו"ד צלי מזרחי. החמ"ל מורכב ממספר מתנדבים שאחראים על הסברה, סיוע למבודדים וחולים, תגבור הדגימות בשכונה וקשר עם קופות החולים. החמ"ל שהוקם מסייע לרשות לטפל בנושא בצורה מקצועית יותר בזכות תושבי השכונה המכירים טוב יותר את הדינמיקה הפנים חסידית. מי שדגם מאות ילדים בקריית מלאכי הוא יוסי סמדג'ה תושב העיר העובד במד"א אשר מתחילת הגל הראשון דגם אלפים מתושבי העיר ומושבי הסביבה.

ביום שני בצהריים הגיע מפקד נפת לכיש בפיקוד העורף אל"מ מרקו אזואלוס וקצינים נוספים בפיקוד העורף לישיבה עם ראש העיר וראשי המכלולים בחירום. מטרת הפגישה היתה לדון במספרים שעלו בהדרגה. ראש העיר סקר את מספר הבדיקות שבוצעו בעיר שחצה את ה-2,000 בשבוע, לצד בדיקות קורונה נוספות שצפויות להתקיים בעיר. בעקבות המצב הסמיך אל"מ אזואלוס את ראש העיר לסגור עסקים שאינם מקפידים על ההנחיות, לשבוע ימים בצו מינהלי.

הוחלט להגביר את הפיקוח של השיטור בחלוקת דוחות למי שלא יעטה מסיכה כראוי. ביום רביעי בבוקר הגיעו חיילי פיקוד העורף לתגבור נושא ההסברה וחלוקת דפי מידע בשכונות. עובדי האגף לשירותים חברתיים ביצעו טלפונים לכל משפחות החולים והמליצו להם על פינוי לבתי מלון. כ-20% התפנו או הביעו הסכמה להתפנות בקרוב.

ראש העיר אליהו זהר: "הגל השני התנפץ על קריית מלאכי במהירות מסחררת. אנו מקיימים ישיבות תכופות, רבות מהן באמצעות אפליקציית זום כדי לחסוך את הגעת החברים. בסופו של דבר האחריות היא של כולנו ואני קורא לתושבים לשמור על הנחיות משרד הבריאות במסכה, מרחק והיגיינה. בקרו פחות את סבא וסבתא וההורים המבוגרים- הם בסיכון גבוה. כולי תפילה כי נעבור את הימים הללו במהירות ועם כמה שפחות חולים"

קורונה קריית מלאכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד