ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פריצת דרך

במרכז הרפואי בוצעה התערבות ייחודית והלב חזר לפעום

הליך שבוצע השבוע במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא איפשר להעלים הפרעות קצב וחזרה של קצב לב סדיר למטופל שסבל מהפרעות קצב חדריות ופעימות לב לא תקינות ממקור חדרי • פרופ' פוקס מנהל המכון: "הפעולה מציבה אותנו בשורה הראשונה של רפואת הלב בארץ"

במרכז הרפואי בוצעה התערבות ייחודית והלב חזר לפעום
פעולה מורכבת לטיפול הפרעות קצב צילום: דוברות ביה"ח שמיר

השבוע בוצעה לראשונה במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא התערבות ייחודית לטיפול בהפרעות בקצב לב שמקורן בחדר השמאלי קרוב לקרום הלב.

בפעולה זו לא ניתן להגיע למקור הפרעת הקצב בגישה הצינתורית הרגילה ולכן הקרדיולוג המומחה מחדיר לתוך חלל קרום הלב, ללא הליך ניתוחי, ציוד מיוחד לאיתור מדויק של מקור הפרעת הקצב ולצריבתו.   

"כיום הצריבות נעשות בגישה צנתורית ויש מצבים שלא ניתן להגיע למוקד הפרעת הקצב בשריר הלב. במקרים מורכבים כאלה נדרש להגיע ללב מבחוץ והאפשרות בעבר הייתה כרוכה בניתוח מלא כולל לעיתים פתיחת החזה" מסביר ד״ר אהרון מדינה, מנהל היחידה האלקטרופיזולוגית - טיפול בהפרעות קצב - במכון הלב במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). 

לדבריו של ד"ר מדינה, ההליך שבוצע לראשונה במרכז הרפואי שמיר הווה את האפשרות הטיפולית האחרונה במטופל זה עם הפרעות קצב קשות, וזאת לאחר שפעולות אחרות לא צלחו. התוצאה הייתה מיידית ובגמר הפעולה הפרעות הקצב נעלמו עם חזרה של קצב הלב לסדיר. מדובר במטופל שסבל מהפרעות קצב חדריות ופעימות לב לא תקינות ממקור חדרי. יש לומר שרק עם הזמן נדע להעריך את הצלחת ההליך היות שישנם מקרים בהם הפרעות הקצב חוזרות", אמר.

פרופ' שמואל פוקס מנהל מכון הלב במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא הוסיף כי "פעולה זו, כמו פעולות אבחנתיות וטיפוליות מתקדמות נוספות המבוצעות במערך הלב, מציבה אותנו בשורה הראשונה של רפואת הלב בארץ ומנגישה את הטיפול לציבור הרחב באזור השפלה וראשל"צ".

אסף הרופא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד