י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הדרמה בקואליציה

ניצחון לכחול לבן: שר המשפטים צווח על הליכוד • צפו

דרמה של ממש התחוללה בשעות האחרונות במשכן הכנסת כאשר ח"כ סמוטריץ' הביא להצבעה את דרישתו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את נושא ניגוד העניינים של השופטים • ההצבעה נפלה אחר שבמפלגת כחול-לבן התגייסו למנוע את המהלך • סמוטריץ': "יום עצוב"

ניצחון לכחול לבן: שר המשפטים צווח על הליכוד • צפו
גפני וניסנקורן במליאה צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת

דרמה של ממש התחוללה במשכן הכנסת לאחר שחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ העלה להצבעה את דרישתו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדוק את נושא ניגוד העניינים של השופטים ועורר סערה בקואליציה.

בליכוד הודיעו על תמיכה ביוזמה שבעקבותיה גם יהדות התורה העניקו חופש הצבעה אך בפועל כל חבריה הצביעו בעד וכך גם סיעת ש״ס שתמכה ביוזמה מלבד חברי הכנסת משה ארבל ויצחק כהן שנעדרו מהדיון.

קודם ההצבעה שיגרו בכחול לבן איומים בפירוק הממשלה באם ההצעה תתקבל ובפועל הצליחו לגייס רוב להפיל את ההצעה שלא תצא לפועל ולא תוקם ועדת חקירה.

חבר הכנסת סמוטריץ אמר בדיון: "יותר מקומם מהעובדות שנחשפות בתחקירים המטלטלים אלה התגובות השערורייתיות של השופטים שלא מבינים מה הבעיה".

שר המשפטים ניסנקורן השיב במתקפה על הליכוד: "אני מתבייש בליכוד שנכנע לימינה, מה שעושה הליכוד זו הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, יש פה סיטואציה משברית לקואליציה."

עוד תקף ניסנקורן: ״יש לנו מבחן לדמוקרטיה הישראלית, יש לנו מבחן לשלטון החוק, מה שעושה הליכוד זו הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, של מערך יחסי העבודה של ממשלה. אבל יותר מזה, אני מתבייש גם שראש הממשלה הורה לחברי הליכוד להצביע בעד ההצעה הזו. אנחנו היום בנקודת מבחן של פני החברה הישראלית״.

בליכוד נעדרו חלק מהשרים וחברי הכנסת מהדיון דקה לפני ההצבעה, מה שהביא להפלת ההחלטה כך שזה הצטרף בנוסף להצבעה של ישראל ביתנו נגד הוועדה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה להפלת ההצעה על ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא ניגוד העניינים של שופטי בית המשפט העליון: "נפל דבר בישראל, קואליציית ליברמן-טיבי-יזבאק-לפיד ובורחי הליכוד חברו יחד לבצר את כוחו של בג"ץ על חשבון אור השמש וניקיון הכפיים של השופטים. אור השמש מחטא, הם בחרו להשאיר את מדינת ישראל בחושך".

עוד הוסיף כי "לא רמיסת הזהות היהודית, לא המסתננים, לא הפגיעה בביטחון ישראל מעניין אותם. רק ביצור מעמדו של בג"ץ והרצון שלהם, כל אחד מסיבותיו, להיות יקירי מערכת המשפט ולא להרגיז אותה חלילה. יום עצוב למדינת ישראל. ידע הציבור ויבוא חשבון".

הצבעה במליאה מפלגת כחול לבן אבי ניסנקורן בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד