י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"בוצע לפי התקנות"

אחרי ההצהרה: אדלשטיין יצא לחגוג לרעייתו

למרות שלא מדובר בהפרת ההנחיות, מדובר בהפרת אמון הציבור, מיד לאחר שסיים את ההצהרה לאזרחים ביום חמישי האחרון, בה הודיע על הגבלת התקהלויות, יצא שר הבריאות אדלשטיין לחגוג יום הולדת 42 לרעייתו | השר: "הכל בוצע לפי התקנות ובשטח פתוח"

אחרי ההצהרה: אדלשטיין יצא לחגוג לרעייתו
יולי אדלשטיין צילום: פלאש 90

ביום חמישי האחרון הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין לציבור הישראלי על שורת הגבלות בשל העלייה בתחלואה. בין היתר, הוא בישר על הגבלת ההתקהלויות בבתים פרטיים ל-20 איש. מיד לאחר מסיבת העיתונאים נסע השר לחגיגת יום ההולדת ה-42 של אשתו אירנה נבזלין, שעות לפני שהנחיות החדשות נכנסו לתוקף. לפי גרסת המארגנים באירוע השתתפו כ-48 אנשים. כך חשף הערב (רביעי) הכתב רועי ינובסקי ב'חדשות הערב' של 'כאן 11'.

למרות שלא מדובר בהפרה של ההנחיות, מדובר בהפרת אמון הציבור, שכן שר הבריאות שהתבטא בדבר החמרת ההנחיות בעקבות המצב, צריך לשמש דוגמא לציבור.

מלשכת השר נמסר בתגובה ל'כאן חדשות': "מדובר ברכילות זולה שאין לה קשר למציאות. כל התקנות וההנחיות מולאו כלשונן ובמלואן. העובדות מוכיחות זאת - רעיית שר הבריאות חגגה את יום הולדתה ביום חמישי שעבר בשעה 18:00 בערב, בחצר פתוחה וגדולה, עם פחות מ-50 אנשים, בדיוק בהתאם להנחיות משרד הבריאות, החלטות הממשלה והצהרותיו של השר אדלשטיין, כפי שהיו באותה עת".

עוד נמסר מהלשכה: "כבר בהזמנה הודגש שהאירוע ייערך בהתאם להנחיות המשרד, כולל מדידת חום בכניסה, עטיית מסכות, ריחוק והיגיינה. ואכן כך היה ובוצע באופן המחמיר ביותר. כמו כן, קרובי משפחה וחברים מבוגרים או מכל קבוצת סיכון ידועה אחרת התבקשו שלא להגיע כדי לא לסכנם. ואכן בכניסה לאירוע מדדו לכל אורח חום, נבדק שכל אורח עוטה מסכה ווידאו שהאורחים הם רק מבין רשימת המוזמנים. ביחד כל הנוכחים לא עלו על 50 איש. השר הגיע לקראת סיום האירוע לברך את רעייתו, בשעת לילה מאוחרת, לאחר שרוב המוזמנים הלכו. כל טענה שסותרת את דברים אלה מהווה לשון הרע. מדובר בניסיון אומלל לגרום לפגיעה באמון הציבור במערכת הבריאות. אנחנו בטוחים שהציבור חכם מכך".

השר אדלשטיין עצמו כתב בטוויטר: "מצטער לאכזב את כתבי הפייק-ניוז, אך האירוע שקיימתי לכבוד יום הולדתה של רעייתי היה בשטח פתוח - בו ניתן היה גם באותה העת לקיים אירועים לפי כל התקנות. הגבלה של 20 איש לגבי אירועים כאלה בשטח פתוח לא היתה קיימת, ולפיכך הכל בוצע לפי התקנות. רק בריאות".

יולי אדלשטיין שר הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד