י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תוך שמירת כל ההנחיות

ספר תורה חדש הוכנס לביהכנ"ס המרכזי באחיסמך

קהל תושבי שכונת אחיסמך בלוד, השתתפו במעמד הכנסת ספר תורה לבית כנסת "המרכזי" בגני איילון, בהשתתפות כל רבני השכונה, ראש העיר ואישי ציבור, כל זאת תוך שמירה על כללי משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף קורונה

ספר תורה חדש הוכנס לביהכנ"ס המרכזי באחיסמך
ספר תורה חדש לאחיסמך צילום: באדיבות המצלם

בכפוף להנחיות החדשות, וביטול תהלוכות הכנסת ספר תורה בהוראת משרד הבריאות, התקיימה הכנסת ספר התורה לבית הכנסת "המרכזי" בשכונה החדשה גני איילון בלוד בהשתתפות כל רבני השכונה.

המעמד החל בסיום כתיבת האותיות, שהתקיים לאור הוראת המשטרה בהיכל בית הכנסת, כשבזה אחר זה כותבים את האותיות האחרונות, התורם הרב ברמן ובני המשפחה. הגר"י גנס, רב השכונה הגרש"צ רוזנבלט, רב השכונה הגר"א ברוידא, הגר"י לנדו, המכהן כרב בשכונה, הגרע"ש היימן, רב קהלת דרכי שמואל, הגר"ש ולדנברג, רב קהלת אנשי ירושלים. ורב שכונת גני יער הגר"ש ביטון. כמו"כ השתתפו מנהלי תלמודי התורה בשכונה ואישי ציבור, בהם מנהל המחלקה המוניציפיאלית של דגל התורה סגרה"ע בני ברק מנחם שפירא. ראש עיריית לוד יאיר רביבו, ואחראי תחום חרדים בני סיתאלכיל.

לאחר מכן יצאה התהלוכה סביב מבנה בית המדרש ברוב שירה וזמרה, כשהילדים נשאו לפידים של אור לכבודה של תורה. ליד הכניסה לבית המדרש התקיימו ריקודים לכבודה של תורה תוך הקפדה יתירה על ההנחיות, בחבישת מסיכה ובמרחק על ידי חבלים מיוחדים.

לאחר הכנסת ספר התורה להיכל, התיישב הציבור לסעודה של מצוה, במהלכה נשאו דברים רבני השכונה. הגרש"צ רוזנבלט הודה בשם הקהילה לתורמים הנכבדים, והוסיף בגודל חשיבות המעמד, ושמחתו מהתפתחות השכונה והקהילה. הגר"א ברוידא, דיבר בחשיבות ייסוד קהילות במקום חדש. הגר"י לנדו הודה אף הוא לתורמים, ובירך את ביהמ"ד שימשיך להתפתח ולשגשג.

בתחושה של שמחה של מצוה התפזרו הקהל הקדוש, בתקוה שהשכונה תמשיך להתפתח בשמחה ובאחדות.

אחיסמך הרב שבח צבי רוזנבלט הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד