י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אגודאי בכל נפשו

המנהל המיתולוגי וחבר מועצת העיר הלך לעולמו

מקפריסין לבאר שבע: הלך לעולמו הרב צבי זלצר זצ"ל, מנהל תלמוד תורה ובית הספר בית יעקב בבאר שבע ומראשוני האברכים שהקימו קהילה של בני תורה בעיר הדרומית | היה מוותיקי העסקנים בסיעת שלומי אמונים באגודת ישראל ונפטר הערב בגיל 73

המנהל המיתולוגי וחבר מועצת העיר הלך לעולמו
הרב צבי זלצר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: לאחר מחלה קשה נפטר הערב שלוחא דרבנן הרב צבי זלצר זצ"ל, מנהל בית הספר בית יעקב ותלמוד תורה של החינוך העצמאי בבאר שבע, שם כיהן קרוב ליובל שנים והוא בן 73 בפטירתו.

במשך שנים רבות כיהן כחבר מועצת העיר באר שבע מטעם אגודת ישראל, היה חבר המוסדות העליונים של אגודת ישראל ומוותיקי אנשי סיעת שלומי אמונים מיום היווסדה.

המנוח ז"ל נולד בקפריסין בכ"ז תמוז תש"ז, לאביו רבי חיים זלצר זצ"ל ולאמו מרת איטה ע"ה, שגורשו מאוניית המעפילים. הוריו השתקעו בפרדס חנה, שם עבדו במדרשיית הנוער בפרדס חנה, שם גם למד במשך השנים. 

לאחר מכן עלה ללמוד בישיבת 'כנסת חזקיהו' ברכסים, שם התחבב על ראש הישיבה הגאון רבי אליהו מישקובסקי זצ"ל והמשגיח הגאון הצדיק רבי אליהו לאפיאן זצ"ל, בעל ה'לב אליהו'. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת יפה שושנה שתחי', לבית משפחת אבן מירושלים. לאחר נישואיו הגיע לארץ לא זרועה בבאר שבע, שם היה מהגרעין של הכולל הראשון בעיר, שם שימש אז כראש הכולל הגאון רבי צבי קושלבסקי. 

לאחר נישואיו נקרא להקים ולייסד את תלמוד תורה של החינוך העצמאי ובית ספר בית יעקב בעיר, שם למדו כל בני המשפחות החרדיות של העיר באר שבע ובמשך השנים העמיד מאות תלמידים שכיום מכהנים כרבנים דיינים ובעלי בתים יראי ה'. כמו כן העמיד אלפי תלמידות שהקימו בתים של תורה בעם ישראל. 

לצד פעילותו החינוכית עסק בצרכי ציבור ומאז שנת תשל"ה עם יסוד סיעת שלומי אמונים באגודת ישראל, התייצב לצד הרב מנחם פרוש ז"ל בכל מפעלותיו, בנוסף שימש כחבר מועצת העיר של באר שבע והיה חבר המרכז הארצי של אגודת ישראל ותמיד ייצג בכבוד והדר את היהדות החרדית בעיר באר שבע, פעל תמיד לקיים פעילויות לתושביה החרדים. 

כמו כן היה מראשי 'דגל ירושלים' והיה משתתף בכל הכנסים ופעל רבות לצד המפעל הגדול 'דגל ההלכה', היה אגודאי בכל ליבו ונפשו. 

לפני שנתיים פרש לגמלאות, אך עם כל זאת המשיך לבקר בבית הספר ולעקוב אחר התפתחותו, בשנה האחרונה חלה במחלה הקשה ל"ע והיה מלופף ביסורים קשים, אך למגינת לב הערב נפטר לבית עולמו. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנות וחתנים נכדים וצאצאים הממשיכים את דרכו. 

מסע הלוויה מחר (חמישי, צום י"ז בתמוז) בבוקר ממודיעין עילית להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

באר שבע שלומי אמונים הרב צבי זלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד