י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כרגע זה צמוד

שעות אחרונות לסקר האנטישמי של ראש העיר; כנסו והשפיעו

ראש העיר אומן פרסם סקר בפייסבוק, בו הוא מבקש את דעת הקהל להכריע האם לאשר את הגעת חסידי ברסלב לעירו לראש השנה תשפ"א בצל המאבק בקורונה. לעת עתה תוצאות הסקר הן שוות לכאן ולכאן. הצטרפו גם אתם והשפיעו על דעת הקהל הציבורית נגד ראש העיר האנטישמי

שעות אחרונות לסקר האנטישמי של ראש העיר; כנסו והשפיעו
החרדים בסקר/אלכסנדר ציברי צילום: צילומסך

ראש העיר אומן המפורסמת באוקראינה, אלכסנדר ציברי, פרסם סקר בחשבון הפייסבוק שלו לגבי מתן אישור לחסידי ברסלב לעשות את ראש השנה הבעל"ט בעירו, זאת בצל המאבק בנגיף הקורונה.

ידידי ברסלב מבקשים מכל מי שיכול להיכנס לחשבון ולהצביע נגד ההחלטה, כנסו ולחצו על תמונת החסידים או על הכיתוב ТАК.

ראש העיר נודע כאנטישמי מוצהר שמנסה להצר את צעדי הבאים לראש השנה, כך שהעובדה שהוא תולה זאת בנגיף הקורונה, לא משכנעת את מי שמכירים את דעותיו והשקפותיו האנטישמיות.

מנגד אנטון ולדימירוביץ יאצ'נקו, איש פרלמנט אוקראיני וממתנגדיו של ראש העיר אומן, פנה במכתב לנשיא אוקראינה היהודי ולדימיר זלנסקי, ראש ממשלת אוקראינה, שר החוץ ושר הבריאות של אוקראינה וביקש מהם למצוא פתרונות בכדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה במהלך ראש השנה באומן.

הסקר הפרובוקטיבי של ראש העיר אומן וההצבעות של הצדדים הפכו לשיחת היום בעיר אומן, הדברים הגיעו לידי אנטון יאצ'נקו שהתייחס לסוגיה הבוערת ואמר: "במצב זה עלינו לנהוג אך ורק על פי חוקי אוקראינה ולהתרחק מסיסמאות פופוליסטיות ולוודא שלא תהיה התפרצות של המגיפה באומן – הפרלמנט ממתין גם להצעות של מועצת עיריית אומן בנושא זה. מכיוון שעד כה, למרבה הצער, מלבד סיסמאות רמות, איננו רואים כיצד במשרדו של ראש העיר מתכננים לפעול בכדי למנוע התפשטות הנגיף".

ראש העיר אומן.

השנה, בצל מגפת הקורונה והשמים הסגורים, יאלצו חסידי ברסלב לחפש ולמצוא כל דרך אפשרית בכדי לזכות ולהגיע לרחוב פושקינא שבאומן, ולשהות בחג הבא עלינו לטובה בצילו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע, כפי שעשו חסידי ברסלב בזמן מסך הברזל בימים עברו.

רוב ניכר מחסידי ברסלב ברחבי העולם טסים לאומן בכל ראש השנה, כשרבים מהם חוסכים דולר לדולר במשך השנה על מנת לזכות להגיע ולהתרפק על הציון הקדוש, ובכך לקיים את צוואת רבי נחמן זיע"א שהתבטא כי "ראש השנה שלי עולה על הכל, איש בל יעדר".

חברת 'ישראייר' כבר העלתה פרסום הקורץ לחסידי ברלסב הנלהבים, תחת הכותרת "מי שמאמין לא מפחד" ומפרסמת מחיר עבור טיסה ישירה לראש השנה תשפ"א באומן במחיר של 555 דולר בלבד לכרטיס.

כך גם חברת 'רביבוס טורס' מפרסמת על עשרות טיסות הלוך ושוב לראש השנה באומן, בהרשמה מראש ובתשלום מלא. אך במידה והטיסות לא יצאו לפועל הכסף יוחזר במלואו ללקוח בקיזוז דמי טיפול של 100 ש"ח בלבד. בחברת 'רביבוס טורס' מדגישים כי יתכן מצב של הגבלת כמות נוסעים לימי ראש השנה וזה יגרום לכך שכל הקודם זוכה למי שנרשם מראש.

בימים אלו ישנם דרכים שונות להיכנס לאוקראינה, כדוגמת חברת אומן אקספרס של העסקן האומני רפאל טובול, שאף סייעו להכניס בחג שבועות האחרון כמה עשרות אנשים מחו"ל ומהארץ, לאוקראינה. וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' על בואו של האדמו"ר מויז'ניץ מונטריאול לשהות בחג השבועות בציון הבעל שם טוב הקדוש.

נסיעה לאומן טיסה לאומן אלכסנדר ציברי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד