י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פתיחת המשק

סקר: צעירים שומרים פחות על ההנחיות במקומות העבודה

סקר חברת kayma והשלטון המקומי שנערך במשך החודש האחרון קובע כי צעירים שומרים פחות על ההנחיות במקומות העבודה | רק 45% מבני ה-20 שומרים על הנחיות הריחוק החברתי לעומת 50% מבני הארבעים ו-60% מבני השישים

סקר: צעירים שומרים פחות על ההנחיות במקומות העבודה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מנתונים שנאספו בסקר שנערך בקרב כ-2000 משיבים במהלך החודש האחרון על ידי חברת 'קיימא' ובשיתוף השלטון המקומי נמצא כי ישנה תופעה של אי ציות להנחיות במקומות העבודה ובקרב צעירים.

רוב המשיבים העידו כי בסביבתם לא שמרו על ריחוק חברתי בעבודה. עוד נמצא כי 60% מהמשיבים מקפידים על ההנחיות יותר במידה ונפגשים עם אוכלוסיית סיכון.

עובדים במשרדים פחות חובשים מסיכות ממקומות עבודה פתוחים - 51% מהעובדים במשרדים לעומת 63% מהעובדים במקומות עבודה אחרים.

נתון נוסף שהתגלה הוא כי המאמץ לרתום עסקים לתו הסגול משתלם. עסקים שמצהירים על שימוש בתו סגול ושמים אותו בכניסה לעסק נענים להנחיות שמירת המרחק באופן מובהק יותר מעסקים שלא הצהירו על עמידה בדרישות התו - במקומות שבהם אין תו סגול 30%, לעומת 50% בבתי עסק בעלי תו.

צעירים מקפידים פחות בסביבת העבודה. רק 45% מבני ה-20 שומרים על הנחיות הריחוק החברתי לעומת 50% מבני הארבעים ו- 60% מבני השישים.

בהיבט האכיפה נמצא כי ההודעה על הגדלת הקנס של מסיכות מ-200 ל-500 הרתיעה את הציבור, וגרמה ליותר אנשים לחבוש מסיכות באופן תקני.

לבסוף נמצא כי מקומות עבודה גדולים שומרים על הנחיות במידה רבה יותר.

חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי הגיב לממצאי הסקר ואמר: "השלטון המקומי עומד להצטרף למאמצי האכיפה ולתרום לשיפור מפת התחלואה. נעשה הכל כדי לשמור על התושבים שלנו מפני התפשטות הנגיף".

סקר קורונה מקומות עבודה מרכז השלטון המקומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד