ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אבל כבד

הלם בברסלב: המשפיע הגדול נפטר בפתאומיות - כשהוא בן 57

ברוך דיין האמת: בצער רב וביגון קודר הגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הגאון החסיד רבי אברהם יצחק הלוי כרמל זצ"ל -מגדולי המשפיעים בברסלב, מי ששימש כחזן בראש השנה בקיבוץ הגדול בקלויז באומן • נפטר בפתאומיות כשהוא בן 57 בלבד • אבל בחסידות ברסלב בארץ ובעולם

הלם בברסלב: המשפיע הגדול נפטר בפתאומיות - כשהוא בן 57
הגאון רבי אברהם יצחק כרמל זצ"ל צילום: נתן הורוויץ

ברוך דיין האמת: בצער רב וביגון קודר הגיעה הבשורה הקשה והמרה מבני ברק על הסתלקותו הפתאומית של הגאון החסיד רבי אברהם יצחק הלוי כרמל זצ"ל, מגדולי משפיעי חסידי ברסלב ובעל מחבר ספר "מקור חכמה" פירוש על ליקוטי מוהר"ן, ששימש חזן בקיבוץ הגדול באומן ראש השנה והוא בן 57 שנה בפטירתו.

פטירתו הכתה בהלם את כלל חסידי ברסלב לאחר שאירעה בפתאומית בביתו שברחוב אבני נזר בבני ברק, לשם הוזעקו כונני הצלה וביצעו בו החייאה ממושכת לאחר קוצר נשימה. נבדק החשש כי נדבק בנגיף הקורונה, מה שייתכן שגרם להידרדרות במצבו, אך אין אימות לכך לפי שעה.

הגרא"י כרמל זצ"ל נולד בי"ט תשרי תשכ"ג לאביו הרה"ח ר' ישראל יוסף הלוי כרמל ז"ל, בבחרותו למד בישיבת ברסלב בבני ברק. הקדיש את כל חייו להשפיע ולקרב עוד ועוד יהודים שיהיו דבוקים יותר בבורא עולם. עוד בימי בחרותו בישיבת ברסלב ניכר היה במידה זו של אהבת ישראל ויראת שמים. כבר אז רבים ראו בו כמי שעתיד להאיר את עולם החסידות במתק לשונו ובנועם אמריו. במשך שנותיו הקצרות זכה לקרב המוני יהודים לאביהם שבשמים.

הגה"ח רבי אברהם יצחק כרמל זצ"ל. צילום: באדיבות כולל חצות

בנו יקירו, הר"ר ישראל יוסף כרמל, כתב הלילה דברי הספד. "בשבעה עשר בתמוז התחילו אסונות החורבן, נשתברו הלוחות בוטל קרבן התמידה ובקעו חומות העיר הועמד צלם בהיכל ושרף אפוסטמוס את התורה. אצלי ואצל כלל חסידי ברסלב בארץ ובעולם נשתברו הלוחות וחרב בית המקדש... לא חלמתי שארשום עליו דברים לא פיללתי שאבי ילקח מאיתנו בחטף אני לא מעכל. אני יודע שכאב לו מה יהיה עם ראש השנה באומן כרגע אני חושש שכנראה השנה לא יהיה ראש השנה באומן כי אני לא מדמיין את תפילות ראש השנה בלעדיו". 
 
בצעירותו הגיש אותו ר' לוי יצחק בנדר זצ"ל לתפילת ראש השנה באומרו מיט דיין הארץ דו דארפסט זיין א בעל תפילה. כשאבי אמר לו שהוא חושש מגאווה ענה לו ר' לוי יצחק היצר הרע כבר מתחיל עם התירוצים. אוי איך היה מעורר את הקהל בפתיח של הסליחות זוחלים ורועדים מיום בואך אוייי, שמע קולינו איך שאג אל תשליכנו לעת זקנה ואמר לי פעם זה הרגעים הקשים שהיצר מנסה להביא עלינו ניסיונות לצעוק שהקב"ה יציל אותנו כמה רומם את הקהל בבכיותיו בתפילת ראש השנה ובמתיקות שכזו.
 
"אני ורבים לא יוכלו לדמיין את תפילות ראש השנה ויום כיפור בלעדיו. את ההלל שרומם את כולם ברגשי קודש ושמחה בליל הסדר. הוא היה אמן הרגש. בעל תפילה כפשוטו! מי?? לא זוכר את הבכי שלו בקדושה? אי מתיייי תמלוך בציון והוא היה מתייפח בבכי ממושך הקהל היה איתו שמעו את הדממה ואת המעקב איזה הרהורי תשובה וגעגוע לקירוב הגאולה".

"כשהוא בוכה אתה בוכה איתו כשהוא מתפלל בשמחה, העוילם צועק את ההלל...  אקדמות מילין של שבועות צבי וחמיד ורגיג כמה הוא היה בוכה במילים האלה... איכה ישבה בדד היה קורא את מגילת איכה בקול נוגה בכאב ראית את זה על כל הסובבים הוא שאב אותך איתו".
 
"הרגש שלו בדרשות זכורני בישיבת ברסלב סעודה שלישית אדם דתי שנתקע נכנס לישיבת ברסלב בכדי לאכול סעודה שלישית אבי דיבר על רבינו ועל הציון ונשנק בבכי כי כזה הוא היה כשהרגש  הופיע הוא לא יכל לדבר הוא בכה וסיים את הדרשה כי לא יכל להמשיך לדבר על אומן הדתי הפך לברסלבי ברמח ושסה כשראה כמה געגוע של קודש בשוהל ובכל היארצייטים כשדיבר תמיד כשדיבר על הרבה בכה מגעגוע".

 מסע הלוויה היום (חמישי) בשעה 14:00 בבית החיים פוניבז' בבני ברק שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

רבי אברהם יצחק כרמל חסידות ברסלב אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד