ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הזינוק בתחלואה

הדרישה: סגר מלא על מודיעין עילית ורמלה; ועל שכונות בי-ם ולוד

ועדת השרים תתכנס היום כדי לדון בהמלצה להטיל הגבלות על 9 ערים • במשרד הבריאות דורשים סגר מלא במודיעין עלית וברמלה וסגר על מספר שכונות בירושלים ובבית שמש וסגירת • ההמלצה לגבי בני ברק היא סגירת מערכת החינוך • 'בחדרי חרדים' עם הסגרים הצפויים

הדרישה: סגר מלא על מודיעין עילית ורמלה; ועל שכונות בי-ם ולוד
מפגינים בשערי ביתר עילית, בגל הקודם צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במשרד הבריאות גיבשו בשעות האחרונות (חמישי) טיוטה של הדרישות למגבלות, שיעלו לדיון בפני ועדת השרים המיוחדת. הוועדה צפויה ככל הנראה להתכנס בשעות הצהרים ולגבש עמדה לגבי הדרישות - בהן שכונות רבות של הציבור החרדי ברחבי הארץ.

על פי הפרסום של ירון אברהם ב'החדשות', הדרישה היא להטיל סגר מלא על העיר מודיעין עילית, שכולל את סגירת כל מוסדות החינוך בעיר - כולל ישיבות וכוללים.

בנוסף, הדרישה להטיל סגר מלא על העיר רמלה ולהאריך את הסגר על שלוש שכונות בעיר לוד, וכן הצעה להאריך את הסגר על השכונות החרדיות בעיר אשדוד. ההחלטה הסופית טרם התקבלה.

עוד מופיע במסמך ההצעות של משרד הבריאות - להטיל סגר מחדש על 2 שכונות בבית שמש, כולל  סגירת מוסדות החינוך מגיל 9 וסגירת הישיבות והכוללים.

גם על העיר ירושלים דורשים במשרד הבריאות להטיל מגבלות ולהטיל סגר על 5 שכונות בעיר - בהן: שכונת רוממה, מעלות דפנה, קרית צאנז, רמות והר נוף. בכל השכונות הללו ידרשו גם לסגור את מוסדות החינוך מגיל 9, וסגירת הכוללים והישיבות.

גם על העיר בני ברק ידרשו להטיל מגבלות. בשלב הראשון ידרשו לסגור את כל מוסדות החינוך, הכוללים והישיבות. בקריית מלאכי יבקשו להטיל סגר על 2 שכונות בעיר קריית מלאכי - בהם שכונת אחוזות רותם ושכונת חב"ד; גם במקרה הזה הסגר כולל את סגירת מוסדות החינוך מגיל 9, הכוללים והישיבות.

יצוין כי קודם ההחלטה חובה על פי החוק החדש להתייעץ עם ראש הרשות ולשמוע את עמדתו. כבר הבוקר הודיעו כמה מראשי הרשויות כי הם מתנגדים להגבלות.

קורונה מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד