י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לייבל'ה ירד לסגר בביתר

והשבוע: הפיוס של אברשה עם שר המשפטים

לייבל'ה עבר שבוע סוער במיוחד אחרי שהחליט לצאת במלחמת חרמה נגד משטרת ישראל והאכיפה הסלקטיבית והברוטלית שמבצעים שוטריה כנגד החרדים. אך למרות הכל לייבל'ה מגיש מהדורה מהודקת במיוחד • והשבוע: לייבל'ה הופתע לראות את שני הגוראים בשיחה ערה במיוחד בכנסת, הלוחם החברתי מבני ברק שהתייצב עם חולצה בחוץ וערך סולחה עם שר המשפטים, הצמוד של פינדרוס שהצליח לשכנע את ירון דקל על אפליית חרדים, היכן קנה הרב רבינוביץ אוכל לבני גנץ? והקבלן החרדי שרכש אקדח לצורכי שמירה • כנסו כנסו

והשבוע: הפיוס של אברשה עם שר המשפטים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

למרות שלא חש שום תסמינים, לייבל'ה צם את צום י"ז בתמוז ונזכר שבבחרותו הוא נהג כשיטת בריסקו וד"ל. לייבל'ה מרחם מאוד על אנשי ביתר וערים נוספות שנקלעו לסגר סלקטיבי, אבל מה אפשר לעשות, הקורונה זה כמו ראש הממשלה נתניהו, תמיד שחושבים שזהו, זה נגמר, הוא הולך הביתה, אך בסוף מתברר שהוא איתנו לעוד הרבה זמן.

ואם הקורונה כאן איתנו, מתברר כי באחת החסידויות בארץ, שם נגמרה הקורונה לאחר שלא התחילה, מצאו שיטה לבדיקת חסידים האם הם חיוביים לנגיף. מדובר בבדיקה ייחודית בבית המדרש מבלי צורך ללכת למרפאות ומעבדות (כמובן החסידים שלא הולכים רק בגלל שלא רוצים שיעשו סגר). הבדיקה כל מסתבר, היא בעמדת ה'קאווע שטיבל' - מה שמכונה חדר הקפה, שם לוגמים קפה בין תפילה לתפילה. הגבאים הניחו מלח במקום סוכר, והתוצאה? לא תאמינו: רק ליטאי קר כמו לייבל'ה שם לב, כל השאר המשיכו כרגיל לשתות ועל זה נאמר "ויהי לפלא" ואחוז הנדבקים ירד להפליא.

בעקבות הסגר שהיה צפוי על עיר התורה והחסידות, ירד לייבל'ה למקום והצליח להיכנס לביתר עילית רגע לפני הסגר, כדי להשתתף ביום שני בבר מצווה לבנו של מפיק התוכן האגדי ומנהל המערכת של עיתון משפחה אהרן קליגר. השמחה התנהלה לפי כל ההנחיות נוסח ברסלב, בהשתתפות חברים שכבר שוקדים על הפריצה החדשה לאומן בראש השנה.

בפאתי הסלון שהפך לאולם, הבחין לייבל'ה בעורכי מגזין 'משפחה' אריה ארליך וישראל גרובייס שלא ויתרו על הזכות להשתתף בשמחה המצומצמת.

לייבל'ה הבחין שארליך רושם הקדשה ארוכה על ספרו החדש וגם האזין לנאום של גרובייס שדיבר בשבח אבי החתן שמוסר את נפשו לתעד את קורותיהם של כל הבורחים מגור לברסלב.

לאחר מכן הגיע לייבל'ה לבייזם המוצלח במעזריטש, שם על פי כל ההנחיות קיבל לייבל'ה קצת בייזם בסאונה ולאחר מכן היה רעב מאוד ושמע שלמעלה יש שבע ברכות.

לייבל'ה טיפס והגיע לחצר ביתו של איש החסד הגדול בביתר יקי הרשקופ, שפותח את האוהל בחצר ביתו חינם אין כסף לחתונות ושמחות בתקופת הקורונה. הפעם ראה לייבל'ה שבע ברכות מפואר לבת חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר יעקב הלפרין, כשיקי עומד במקום ודואג לכל יחיד ויחיד.

לייבל'ה הליטאי כמעט כובד בברכה בשבע ברכות החבד"י ויצא ידי חובה מהמשפיע החשוב רבי שמואל ויספיש שהעביר את הכוס של ברכת המזון לבעל האכסניה יקי שבירך לשמחת כולם. 

כמובן שכנסת ישראל נמצאת השבוע בראש מעייניו של לייבל'ה שהגיע למשכן ולראשונה ראה אחווה בין העוזרים הגוראים. לא דבר של מה בכך לראות חסיד גור מדבר עם רעהו במקום עבודה כמו הכנסת והמבין יבין. לייבל'ה ראה שיהודה רוסט של יעקב אשר מלמד את סנקביץ של אליהו חסיד את סודות המשכן אותם גילה בחודש האחרון. 

בהמשך ראה לייבל'ה בפתח ישיבת הסיעה את צביקי טאוב הכל יכול מכל מקום, מדבר במרחק עם חבר מועצת העיר שלו באשדוד שמוליק שוק, השניים כמובן נשמרו על פי כל הכללים המחייבים מרחק. (אגב ללייבל'ה היה תקל עם שניים מהם באחרונה, והאמת והשלום אהבו). 

ואי אפשר בלי הכוכב הגדול אבשלום אברשה אוחיון, הפעיל החברתי הגדול ביותר הגיע לכנסת ועשה סולחה עם שר המשפטים אבי ניסנקורן לאחר שאברשה היה פעיל משמעותי בבחירות להסתדרות לטובת שלי יחימוביץ. השניים נפגשו בשיא הדרמה בכנסת סביב ועדת החקירה לשופטים, ניסנקורן, למרות שהיה נסער, כיבד את אברשה והבטיח לרתום אותו למאבקים לאור ההצלחה בקופות החולים. 

אפרופו אברשה, הוא הגיע לכנסת עם כל מטה המחאה שהקים בעשר אצבעות עם אפס תקציב, מי שהתרגשו מבואו היו איתי גדסי וארי קלמן שעמדו בקומת המליאה והיו דרוכים לקראת בואו. למרות שמדובר בכנסת ישראל אגב, אברשה הלך עם חולצה בחוץ.

ח"כ יעקב טסלר ערך דיון בוועדה לפניות הציבור בנושא הגדלת הקצבת המים בתקופת הקורונה, ישעיהו ארנרייך מבית שמש, המשמש כיו"ר תאגיד המים 'מי שמש', הגיע לדיון ולאחר מכן השניים נפגשו על בסיס ספרייט-זירו. 

בפתח סיעת יהדות התורה, ראה לייבל'ה את האיש הכי צמוד ליצחק פינדרוס שנשאר נאמן גם כשלא כיהן חבר כנסת, הלא הוא משה רבר, שהוא דוגמא לעסקן למופת. רבר נקלע בפתח של ישיבת הסיעה עם העיתונאי ירון דקל מ'כאן 11' והסביר לו עד כמה החרדים נרדפים. דקל הקשוב - הבין מיד.

ואי אפשר בלי יצו פלדמן; הוא תועד השבוע בכנסת עם מגן חדש ויוקרתי לטלפון שהוזמן ישירות מחו"ל, על ידי אחד ממקורביו. 

גם את הבן הנסתר של משפחת פרוש ראה לייבל'ה בכנסת, הבן המסור שלומי הדגים מהו כיבוד אב והביא את ארוחת הצהריים היישר מהבית ברחוב תורה מציון, לאחר שסגן השר מקפיד לאכול רק אוכל מהבית וכמובן דיאטטי ומעולם הוא לא נצפה במזנון הכנסת לא בחלבי וכל שכן לא בבשרי. 

וכהמשך לחשיפת ארי קלמן ידידנו ב'שלוש קריאות' אודות סגן השר שהשיל עשרות קילוגרמים ממשקלו, לפי תמונת הפפארצ'י שקיבלנו מהמסדרון, לאחר ארוחת הצהריים נראה סגן השר פרוש רזה ותמיר מתמיד. ללייבל'ה לא נותר אלא לקנא ועיניו כשעיניו יוצאות ממקומן. 

ואת הח"כ הטרי אליהו ברוכי, שגם שם סטטוסים כמו אבוטבול, ראה לייבל'ה בישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה כשהוא מגיע אחרי הכנסת לפגוש את הבן יקיר בעת ביקור ההורים השבועי בישיבה בה הבחורים נמצאים תחת משטר קפדני ב'קפסולות'. ברוכי הביא לבן כמה דברים והעביר לו אותם באמצעות עגלה מהמטבח. 

צילום: שוקי לרר

לא בכל יום נערכת ההתוועדות של חברי בית דין רבני חב"ד במשרדי משרד החינוך. ביום ראשון חג הגאולה, י"ג בתמוז התוועדו חברי בית הדין בלשכתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש כשאליהם מצטרף יו"ר חב"ד בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב ומאוחר יותר אף שר החינוך יואב גלנט בעצמו. מלשכת סגן השר נמסר, שהרבנים אמרו לחיים על 'משקה' משובח שנמצא באופן קבוע במחלקת חב"ד שבלשכה.

את השר לשעבר אורי אריאל, אליו לייבל'ה מתגעגע מאוד, פגש לייבל'ה דווקא בכותל המערבי בצהרי הצום של שבעה עשר בתמוז, אריאל הגיע לבדוק את הכותל בקפסולות ולהתפלל אולי על שובו לפוליטיקה.

ואפרופו הכותל, בשבוע שעבר ביום חמישי עם סגירת המדור השבועי, קיבל לייבל'ה מאחד משלוחיו תמונה של הגר"ש רבינוביץ, רב הכותל, רוכש לבדו את מוצרי השבת בהדר גאולה, בבחינת רבא מלח שיבוטא. לייבל'ה הבין אחרי שעתיים כי האוכל היהודי היה בשביל ראש הממשלה החליפי בני גנץ שהגיע לבקר בביתו של הרב ולהם ידידות רבת שנים. 

לייבל'ה ראה את הרב מביט על הסלטים של 'הדר גאולה' ורכש כמה מוצרים טובים. 

ומהדר גאולה הגיע לייבל'ה ל'פיופ' בירושלים, שם ראה את הרב יעקב דינר, המנכ"ל הבלתי נלאה של מוסדות 'כנסת ישראל' בארץ הקודש, מכין מארז מיוחד לאחד מתורמי המוסדות. הוכחה שגם בקורונה יש תרומות. 

ובמסגרת האכיפה הסלקטיבית כנגד המגזר החרדי, לא התביישו שוטרי ישראל האכזרים לתת דו"ח למנהל סיעת ש"ס בכנסת הסופר צביקה יעקובזון שהלך עם בנו ליד שמגר בירושלים ושוטר רע נתן דו"ח על מסכה מתחת לאף. 

ומי שכנראה רוצה לשנות מקצוע מקבלן לאוכף חוק, הוא הקבלן החרדי הבלתי מעורער ישראל פלדמן. ללייבל'ה נודע כי הקבלן הצעיר הוציא רישיון נשק ובמסגרת עבודתו ועיסוקיו הרבים וגם כשמירה יתירה, רכש אקדח ברישיון לכל צרה שלא תבוא. 

ולפני הסגר על מודיעין עילית, הגיע לייבל'ה ביום שלישי למעמד צנוע אבל רב רושם בחנוכת משרדי איחוד בני הישיבות במודיעין עילית, בהשתתפותם של כל המי ומי בראשות רבני העיר. רגע לפני המעמד תיעד לייבל'ה פגישה בין חברי "נרננה" שנתנה שם את הטון יחד עם מפקד העל של כל המפעל הזה הרב יהודה ויספיש.

את הרב אלחנן רוזנפלד ראש ישיבת וולאזין בקייב אוקראינה, שהגיע עם משפחתו לנישואי בתו בארץ לפני פורים, ראה לייבל'ה השבוע במסדרונות הכנסת. הרב רוזנפלד שנשאר בארץ מאז החתונה בעקבות סגירת השמיים, הגיע לרתום את הח"כים החרדיים למיזם חינוכי לבנות שהוא ואשתו הרבנית אסתי רוזנפלד מקימים בצפון.

התרגשות וחגיגות בממלכת הסטרטאפ: לייבל'ה הצליח להיכנס לאירוע החגיגי שהתקיים תחת מעטה סודיות במגדלי ספיר ברמת גן לשם התכנסו ובאו אורחים וידידים נכבדים. לאחר שנחשף לשמירת ההנחיות הקפדנית, זכה לראות מקרוב את קביעת המזוזה במשרדי החדשים (3,000 מ"ר) של מותג הסטארט אפ 'אלמנטור' זה שנתייסד על ידי השותפים הבני ברקים המוצלחים, אריאל קליקשטיין ויוני לוקסנבורג. באירוע חשפו המנהלים כי באלמנטור יש כיום מעל 5.5 מליון אתרי וורדפרס פעילים.

ואפרופו טכנולוגיה, אושיית הרשת בני רוזנטל שלא מפסיק לגלות את פרצופה האמתי של משטרת ישראל נצפה במירון 

ומה קורה בארה"ב? השבוע ראה לייבל'ה את הרבי מסאטמר שהחלים מהקורונה, מקבל לפגישה אישית את הכתב של מגזין 'עמי' בבית הלבן ג'ק טורס שאולי ישפיע על הסכסוך בבני ברק. 

ומי שהגיעו השבוע לארה"ב למרות הקורונה, הם הגרש"ב סורוצקין ר"י עטרת שלמה והרב דוד שפר ראש ישיבת 'אורייתא'. השניים נפגשו בנתב"ג השומם על תפוזים וקולה בשדה התעופה כשמאחור ממשב"ק נסיך עולם המוזיקה החסידית בנצי שטיין. 

ואחרי המגפה ראה לייבל'ה את דוברי הקורונה מניו יורק מאיר ברנשטיין והעסקן הנודע ר' בנימין ברבר במפגש סיכום בחנות המצעים הידועה של בן ברבר בבורו פארק שחוזרת לשגרה לאחר המגיפה.

ומניו יורק למונטריאול שבקנדה, שם נערכה מסיבת יום הולדת על ידי הרבני הנגיד ר' משה ניימן, לכבוד ידידו הרבני הנגיד ר' שלמה זלמן רוזנברג. לאירוע הגיעו החברים לחגוג בסעודה כיד המלך תוך שמירת כל ההנחיות. 

ולפינת השמחות והמזל טובים

במתכונת מצומצמת ע"פ תקנון משרד הבריאות, התקיימה השבוע שמחת הברית לבנו של הרב מנחם פרלה, אחראי רובע הר יונה ג', בבית הכנסת בית אל. השמחה הייתה גדולה כשאחרי חמש בנות חבק הרב פרלה בן. המוהל הרב דוד ברגשטיין ערך את הברית. ויקרא שמו בישראל משה. לייבל'ה מאחל הרבה נחת.

ברכת מזל טוב לר' יואל גולדמן משב"ק האדמו"ר מויזניץ לונדון, לרגל נישואי בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לר' מאיר לוין מנכ"ל מוסדות נדבורנה, לרגל שמחה נישואי נכדו בשעה טובה בן לבנו ר' אברהם עם בת ר' יוסי ספקטור מבית וגן. בשבע ברכות בשני בלילה הגיע הרבי מנדבורנה עטוף בצעיף בכדי לרקוד עם המנכ"ל הנערץ.

ברכת מזל טוב להרב בצלאל ברמן, אחראי פניות ציבור ב'וועד הישיבות', לרגל הולדת בתו.

ולסיום, ברכת מזל טוב ליזם ואיש השיווק יהודה אברמסקי, לרגל הולדת בנו בכורו בשעה טובה. אפרופו שמחות בבית משפחת אברמסקי, האח הצעיר אריאל אברמסקי מנהל חברת כח אדם במגזר התארס השבוע עם שירלי לנדאו.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד