י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ינטרלו את השב"כ?

במשרד הבריאות שוקלים רפורמות חדשות; הבידוד יקוצר

עד כה תקופת הבידוד לאדם שנחשף לחולה מאומת עמדה על 14 יום. כעת שוקלים במשרד הבריאות לקצר את משך הבידוד ובמקביל להאיץ את מתן התוצאה לנבדק • בנוסף אומרים במשרד כי ייתכן ואיכוני השב"כ יהוו אמצעי רק לשחזור מסלולו של החולה, ולא לאכיפת הבידוד

במשרד הבריאות שוקלים רפורמות חדשות; הבידוד יקוצר
פקחים עורכים ביקורת פתע בביתם של מחוייבי בידוד צילום: צילום מסך

גל התחלואה הנוכחי שמתפשט בצעדי ענק ברחבי ישראל, מחייב רבים שנחשפו לחולה מאומת בקרבתם להיכנס לבידוד, כעת מתפרסם כי בקנה בשורה מרגיעה במקצת לחייבי הבידוד: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חשף הבוקר בגל"צ כי בכוונת המשרד לקצר את תקופת הבידוד. "יתכן שחובת הבידוד תעמוד סביב 10 ימים", אמר ועדכן כי "אנחנו בשלבי בדיקה אחרונים כדי להחיל זאת הלכה למעשה".

מדובר בבשורה לעשרות האלפים שנכנסים לבידוד רק משום שהיו בקרבתו של חולה מאומת, ועד כה נדרשו לשהות בבידוד במשך 14 יום. קיצור התקופה יסייע גם לאזרחים רבים לשוב לעבודה, בפרט בהתחשב בעובדה שימי ההיעדרות מנוכים מימי החופשה או שיורדים על חשבונם.

בנוסף, שוקלים במשרד הבריאות לנטרל את השב"כ ממבצע איתור חייבי הבידוד, כאשר פרט לשחזור מסלולו של החולה המאומת, כשלשם כך נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים הקיימים רק בידי השב"כ, לא יעמוד השב"כ בקשר עם חולה או עם אנשים שבאו במגע קרוב עם חולה וכן לא יעסוק בפעילות פיקוח ואכיפה על הפרת חובת בידוד, ואף לא יסייע להן.

לאור הטעויות הרבות שהיו בימים האחרונים, מבקשים במשרד לתקן את החוק כך שאדם שקיבל הודעה על כך שהיה במגע קרוב עם חולה, ומשום כך חייב להיכנס לבידוד, יהיה רשאי לפנות למשרד הבריאות בבקשה לבחינה חוזרת של הנתונים שעל בסיסם התקבלה ההודעה. נקבע כי משרד הבריאות ישיב להשגה "בהקדם האפשרי ולא יאוחר משלושה ימים מהגשתה".

במקביל, מבקש משרד הבריאות להאיץ את מתן התשובות לנבדקים, כאשר התשובה ובה התוצאה לבדיקה, אם חיובית או שלילית, תגיע בהקדם לנבדק. כיום עשויים לחלוף כמה ימים עד שהתוצאה מגיעה, ובינתיים כל אלו שאמורים להיכנס לבידוד אינם מודעים לתוצאה ולכן ממשיכים לבוא במגע עם הציבור ולהדביק נוספים.

קורונה משרד הבריאות איתמר גרוטו שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד