י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"לא משעמם אצלכם לרגע"

השגריר לשעבר ל'בחדרי': "ישראל חסרה לי, אני מתגעגע מאד לכנסת"

שגריר אוסטריה בישראל לשעבר מספר ל'בחדרי חרדים' על הגעגוע העז שהוא חש לישראל ממקום מושבו כשגריר מדינתו בוושינגטון • "אני עוקב אחר הנעשה בישראל, זה מדהים, אני עוקב באדיקות, ממש מענין אצלכם"

השגריר לשעבר ל'בחדרי': "ישראל חסרה לי, אני מתגעגע מאד לכנסת"
מרטין וייס, שגריר אוסטריה לשעבר צילום: קובי הר צבי

מרטין וייס, שכיהן כשגריר אוסטריה בישראל בין השנים 2015-2019, מספר כי הוא מתגעגע מאד לישראל, ובגלל מצב הקורונה בעולם, הוא לא יכול להגיע לביקור.

מרטין וייס מכהן היום כשגריר אוסטריה בוושינגטון, ול'בחדרי חרדים' הוא מספר כי הוא מאד נהנה באמריקה. "להיות שגריר במדינה כמו ארצות הברית, זה הטופ של הטופ". אך מרטין מאד מתגעגע לישראל ולקלחת הפוליטית כאן. השגריר לשעבר היה מגיע רבות למשכן הכנסת כדי לשוחח עם חברי כנסת.

ל"בחדרי חרדים" הוא אומר, "אני מתגעגע מאד לישראל, געגועים גדולים ורבים, מצער שאני לא יכול לקפוץ לביקור, לא משעמם אצלכם לרגע, חסרים לי הביקורים בכנסת, השיחות עם הפוליטיקאים, אני מחכה שיהיה אפשר לטוס ואני אגיע לביקור".

לגבי הפוליטיקה הישראלית שלא מפסיקה לספק כותרות, אומר השגריר, "אני עוקב אחר הנעשה בישראל, זה מדהים, אני עוקב באדיקות, ממש מענין אצלכם, בארצות הברית הדברים רגועים יותר, אבל אצלכם כוורת גועשת".

וייס נחשב לאחד השגרירים האהודים שהיו בקרב עיתונאים ופוליטיקאים בארץ, והיה אחד מהאנשים שעשה רבות בכל הנוגע למאבק באנטישמיות, במסגרת זו היה חלק מאירוח ניצולי שואה ישראלים באוסטריה.

כזכור, קנצלר אוסטריה הזמין לביקור על חשבון ממשלת אוסטריה, 140 ניצולי שואה ביוני 2018, תושבים אוסטריים לשעבר ניצולי שואה המתגוררים בישראל, האוסטרים שילמו על טיסות פלוס אירוח מלא בבתי מלון.

לא נותרו הרבה ניצולי שואה בחיים, ואילו שנותרו מבוגרים מאוד. 140 ניצולי שואה ממוצא אוסטרי החיים בישראל, קיבלו הזמנה אז מקנצלר אוסטריה הצעיר סבסטיאן קורץ, שהזמין אותם בביקורו בישראל כמה חודשים קודם לכן.

אוסטריה שגריר אוסטריה בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד