י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פידנרוס שיגר מכתב זועם

התושבים פגועים; מדוע ראש המועצה מסרב להכניס עובדות חרדיות?

בעקבות הסגר שהוטל על העיר ביתר שהוביל לזעם רב מצד התושבים ועסקני העיר, מתברר כי אם לא די בכך, כעת גם העובדות החרדיות תושבות העיר לא יורשו להגיע למקום עבודתן במועצת אפרת הסמוכה • פינדרוס במכתב זועם ליו"ר המועצה: "כתושב ביתר לשעבר, מתוך דאגה לבריאותך אשתדל להימנע מכל מפגש בו אתה נוכח"

התושבים פגועים; מדוע ראש המועצה מסרב להכניס עובדות חרדיות?
הפגנה של תושבי העיר כנגד הסגר צילום: Nati Shohat/Flash90

מלבד הקושי בסגר שהוטל על תושבי העיר ביתר, עם הסגר שלטענת ראש העיר נעשה בחוסר צדק, הם סובלים בימים האחרונים מהסטיגמה שהסגר יוצר - כביכול כל תושבי העיר חולים ומתקשים בשל כך להגיע למקום עבודתם.

כך, בעקבות החלטת הממשלה על הטלת הסגר בעיר הודיע יו''ר מועצת אפרת הסמוכה, עודד רביבי לעובדות מהעיר ביתר - כי כניסתן לעבודה בשטח המועצה תיאסר עד להודעה חדשה.

''מתוך דאגה לבריאותכם, כמו גם לבריאות תושבי ועובדי מועצת אפרת לא תתאפשר הגעה שלכם לעבודתכן'', נכתב בהודעה ששיגרו במועצה לעובדות החרדיות תושבות העיר ביתר.

בעקבות פניית עובדות רבות מהעיר ביתר, נכנס יו''ר סיעת יהדות התורה חה"כ יצחק פינדרוס לעובי הקורה. ולאחר שיחות עם רשות החירום הלאומית, התברר כי לפי בקשת המועצה - ניתן אישור עובד חיוני. אך רביבי סירב לבקש אישור שכזה וגלגל את האשמה לפתחה של הרשות, כשבפועל מי שניזוק מההחלטה - הן עשרות עובדות חרדיות מביתר.

בעקבות כך, שיגר היום (חמישי) חבר הכנסת יצחק פינדרוס מכתב זועם לראש המועצה המפלה עודד לרביבי, בו הבהיר כי ''מתוך דאגה לבריאותו'' הוא ימנע מלהיפגש איתו בשנה הקרובה.

"קיבלתי את עמדתך ודאגתך הכנה לבריאותם של תושבי אפרת, במניעת כניסתן לעירך של עובדות מביתר עילית" כותב פינדורס, "אשר על כן מתוך דאגה כנה לבריאותך ומרצוני לשמור עליה, כתושב העיר ביתר עילית במשך 17 שנה - אני מקבל על עצמי בלי נדר שלא להיפגש עמך בשנה הקרובה ולא להשתתף באירוע או במפגש בו תהיה נוכח".

רביבי הגיב בעמוד הפיסבוק שלו: "הפוליטיקאים הפכו את המאבק בקורונה למאבק פוליטי.
כבוד הרב ח"כ פינדרוס להזכירך:
1.אני לא הטלתי מגבלות על אף עיר בישראל
2. באפרת אין ועדת קבלה ואנו לא מונעים מתושבי ביתר להיכנס
3. אתה והם מוזמנים לבוא.

ח''כ יצחק פינדרוס אומר בשיחה עם'בחדרי חרדים': "במקום לדאוג כמו שכן טוב ולרדת לעיר ולראות מה יכול לסייע, רביבי בדק איפה הוא רק יכול לתקוע סכין''

'בחדרי חרדים' פנה אל עודד ריביבי וביקש את תגובתו - נפרסמה במלואה לכשתגיע.

ביתר עילית יצחק פינדרוס אפרת עודד רביבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד