י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אין אכיפה מכוונת נגד הציבור החרדי"

בכיר במל"ל ל'בחדרי': היכן שהיו סגרים ופינו מבודדים ראינו מיידית ירידה בתחלואה

הסגר שהוטל על הערים ובדגש על האזורים בהם מתגוררת בצפיפות אוכלוסיה חרדית, הובילו לזעם חרדי עצום. בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', מגולל אחד מבכירי המועצה לביטחון לאומי - הגוף שמתכלל את המלחמה בקורונה - מהן הסיבות לסגרים ומי באמת אחראי על כל תחום • מיוחד

בכיר במל"ל ל'בחדרי': היכן שהיו סגרים ופינו מבודדים ראינו מיידית ירידה בתחלואה
הסגר בכניסה לעיר ביתר צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

ההגבלות על הערים ברחבי הארץ בצל הקורונה שמתפשטת הובילו לזעם רב בקרב התושבים שנמצאים באזורים הסגורים, מה שהביא את אחד מבכירי המל"ל להסביר על מהות הסגר שנעשה על הערים. 

כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם אחד האנשים הבכירים במל"ל, הגוף שמתכלל את המלחמה בנגיף הקורונה ועומד מול הרשויות במתן עזרה היכן שקיימת תחלואה גבוהה. 

לדבריו: ההגבלות המוטלות על עיר או שכונה מראה בבירור את הירידה בתחלואה בצורה ברורה ביותר. זה היה נכון בבני ברק, ובשכונות בירושלים וגם באלעד ובאשדוד, וכך בכל מקום.

במענה לשאלה האם האכיפה מכוונת כנגד ערים חרדיות שם הצפיפות גדולה אומר הבכיר חד משמעי: "חס ושלום אין שום אכיפה בררנית כנגד הציבור החרדי. אנחנו מקבלים את הנתונים ממשרד הבריאות על המקומות הצפופים, ועומדים בקשר רציף עם הרשות המקומית שהיא אחראית על הוצאת החולים למלוניות ויש לנו עודף מקום במלוניות. לוקח זמן ועבודה לשכנע את התושבים לצאת למלוניות וזה לא קל, המשפחה מרגישה מיוסרת מצפונית לשלוח מישהו מהמשפחה או כולה לשם".

"ההיגיון הברור שלנו בסגר, לאחר שקיבלנו את המלצות משרד הבריאות, הוא במקום שיש תחלואה גבוהה וצפיפות אנחנו עוזרים למקום באמצעות הוצאת החולים המבודדים ולמנוע תנועה ממקום למקום אם לא לצורך חיוני" אומר הבכיר ומדגיש כי "כל הגבלת תנועה זה דבר שמראה באופן ברור שזה מוריד את התחלואה בצורה ברורה, זה אפקטיבי ומוכיח את עצמו. נכון שזה לא נוח ונראה לא טוב אבל זה כלי לסיוע ולא כלי ענישה". 

"אין שום ענישה בסגר ולא שום סנקציות" הוא מבהיר. "זה אירוע גדול על כל רשות לכן אנחנו מגיעים עם פיקוד העורף, אנשי מקצוע וגורמים נוספים, בהוספת בדיקות ועוד והכל בשביל לעזור לרשות שהיא אחראית על הדבר, אנחנו מסייעים לרשות בכל הכוח". 

לגבי השאלה על היחס של ההגבלות בערים בהקשר למספר החולים, משיב הבכיר כי הקריטריונים הם אחידים, הם נקבעו על ידי משרד הבריאות ומביאים בחשבון את קצב התחלואה ומצב ההדבקה וגם את מספר החולים שיש בעיר.

"בסוף בסוף" אומר הבכיר במל"ל, "המטרה שהסגר וההגבלות יהיו כמה שפחות זמן ולא להגיע למצב ח"ו שהמגפה תביא עלינו תחלואה נרחבת ומתים מתוך אותה העיר רח"ל. אנחנו צריכים את הסיוע של הציבור וההירתמות של הציבור בדבר הזה. תבינו זה סכנת חיים חייבים לשמור".

המל"ל משרד הבריאות סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד