י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדיון דחוף עם סגן השר וסגן ראש העיר

המצוקה הכלכלית בקורונה: נגיע להליכים של חדלות פירעון ופשיטת רגל

יוזמה מבורכת מבית מרכז אגודת ישראל בירושלים: סגן השר מאיר פרוש וסגן ראש העיר ירושלים יוסף דייטש קיימו דיון עם בכירים בהשפעת נגיף הקורונה על הכלכלה בחברה החרדית הדיון התקיים בשיתוף עורך הדין צביאל מוסקוביץ' מהמומחים בתחום חדלות פירעון

המצוקה הכלכלית בקורונה: נגיע להליכים של חדלות פירעון ופשיטת רגל
סגן השר פרוש עם עו"ד צביאל מוסקוביץ' צילום: באדיבות המצלם

סגן שר החינוך מאיר פרוש וסגן ראש העיר ירושלים יוסי דייטש נועדו עם נציגים בכירים בקהילה ובציבור החרדי המתעסקים עם מצוקות כלכליות בקרב המשפחות מקהילות הקודש, לגבי השלכות נגיף הקורונה על המצב הכלכלי של הציבור. הישיבה התכנסה בבית אגודת ישראל בירושלים בשבוע הקודם.

הכינוס נפתח בדברי סגן השר פרוש שהדגיש את הצורך בכינוס דחוף בעת הזאת "אנחנו עומדים כעת בעיצומו של משבר קשה, שלצערינו איש אינו יודע מתי זה יסתיים, את ההשלכות הכלכליות בקרב המשפחות מאנ"ש אנחנו כבר מתחילים לראות בימים אלו, ולדברי המומחים המשבר הגדול בקרב משפחות אלו עדיין לפנינו, בשל כך ראיתי את הצורך לכינוס דחוף על מנת שנוכל להיערך לבאות, ולתת את הכלים הנכונים למתעסקים בקרב קהילות הקודש בכדי שבבא העת ידעו את הנצרך לעשות בצורה הטובה ביותר".

לכנס זומן, בין השאר, עורך הדין צביאל מוסקוביץ' המתמחה בחדלות פירעון ובדין האזרחי-מסחרי, אשר סקר לציבור המשתתפים את ההשלכות המשפטיות והכלכליות הצפויות לציבור החרדי, וכן העריך את ההיקף הצפוי של פשיטות רגל והליכי חדלות פירעון בקרב הציבור החרדי. 

הכינוס של הנציגים וראשי הקהילות. צילום: באדיבות המצלם

לדברי עורך הדין מוסקוביץ' הציבור החרדי מצוי בכללותו במצב כלכלי קשה, ומגיע מנקודת פתיחה בעייתית. לדבריו, הרבה מקורות גמ"ח וסיוע צפויים לגלות קושי רב לסיוע לציבור בימים אלה. כמו כן הפעילות העסקית הנפוצה ביותר בחברה החרדית היא של עוסקים זעירים, שרבים מהם ממונפים עד מאוד בהלוואות ובמשכנתאות. 

"היות והיקף ההכנסות של הציבור החרדי נמוך לעומת יתר מדינת ישראל, צפויים רבים ממנו להזדקק להליכים של חדלות פירעון ופשיטת רגל, והסיוע שלנו עשוי לסייע בשיקום של מאות אם לא אלפי משפחות בציבור" דברי עוה"ד מוסקוביץ'.

בסיום הישיבה סוכם כי ראשי הקהל עומדים הכן לסייע לנצרכים לכך מול ההליכים הבירוקרטיים, בתקווה ובתפילה שיתמעטו הנצרכים לכך.

מאיר פרוש פשיטת רגל חדלות פירעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד