י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אכיפה בררנית נגד חרדים

גפני דורש: ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות המשטרה

נוכח האכיפה הסלקטיבית של המשטרה נגד האוכלוסייה החרדית, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני דורש מיו"ר הכנסת יריב לוין את הקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל בנושאי האכיפה הבררנית והקפדנית כלפי האוכלוסיה החרדית • כל הפרטים

גפני דורש: ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות המשטרה
השוטרים מעכבים את הילדה צילום: צילום מסך

בתקופה האחרונה מאז החלה חובת עטיית מסכות במרחב הציבורי, מתבצעת אכיפה מוגברת של המשטרה בקרב אזרחים שאינם עוטים מסכות.

על-פי העדויות הרבות מתברר שדווקא באזורים חרדים ובשכונות בהן מתגוררים תושבים חרדים מתבצעת אכיפה סלקטיבית ומוגברת עד כדי שימוש באמצעים חריגים שאינם ננקטים מול אוכלוסיות אחרות.

התיעודים והעדויות לכך אינם משאירים מקום לספק כי קיימת מדיניות איפה ואיפה בקרב האזרחים. בעת הזו האכיפה הלא מידתית המדוברת מצטרפת למקרים נוספים בהם המשטרה נקטה אמצעים מופרזים ושימוש בכלים ובשיקול דעת שונה בגישתם לטפל בבעיות הנוגעות לציבור החרדי.

"בשל כך", כותב יו"ר 'דגל התורה ח"כ משה גפני במכתב אל יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, "אין מנוס אלא להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את הנושא".

על פי התוכנית, הוועדה תידרש לבחון לעומק את הפקודות הניתנות לשוטרים בשטח מול האוכלוסיות החרדיות בפרט, האם ניתנה הנחיה לאכיפה מסוג זה, והאם ניתנות הוראות שונות לייחס כלפי האזרחים. ולבסוף לגבש נהלים ברורים בהם צריך לנהוג כלפי כלל אזרחי מדינת ישראל בכל מקום שהוא.

ממשטרת ישראל נמסר כי "משטרת ישראל אוכפת את התקנות לשעת חירום בכל הארץ מצפון ועד דרום, ללא קשר לזהותו, מוצאו או שיוכו הקבוצתי של אדם".

"השוטרים נמצאים בחזית המאבק הלאומי נגד נגיף הקורונה ופועלים למען הבריאות של כולנו, חילונים, דתיים וחרדים".

במשטרה ממשיכים לטעון כי "בתקופה האחרונה מתנהל מסע הכפשה משולל כל רסן כלפי המשטרה והשוטרים, לעיתים תוך מצג שווא מנותק מהמציאות. מרבית המפגשים עם אזרחים בהקשר של אי עטיית מסיכה, מסתיימים ללא אכיפה כלל ולצערנו יש מי שרואה בשוטר אויב. למניעת הטעיית הציבור נבהיר כי האכיפה המשטרתית שוויונית ומתבצעת ללא משוא פנים וכל טענה אחרת שאינה נתמכת בעובדות שגויה, מטעה וחוטאת לאמת", לשון התגובה.

אכיפה סלקטיבית משטרת ישראל יריב לוין משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד