ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בנט עוקף את כולם

רוב הציבור מאשים את נתניהו בגל השני

סקר מפתיע במיוחד שמתפרסם הערב ממצב את נפתלי בנט גם בקרב מצביעי השמאל, כאיש שמסוגל להושיע את אותנו ממשבר הקורונה, הן בפן הבריאותי והן בפן הכלכלי | רוב הציבור מאשים את נתניהו בהתפרצות הגל השני, ולא מעט מאשימים את הציבור עצמו שמזלזל בהנחיות

רוב הציבור מאשים את נתניהו בגל השני
בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מספרי החולים שוברים שיאים - והציבור מחפש הסברים. סקר מכון 'דיירקט פולס' בדק את התחושות בקרב הציבור.

אז מי נושא באחריות המרכזית להתפרצות הגל השני?

רוב של 50% רואים בראש הממשלה בנימין נתניהו את האשם. לא פחות מדהים האשם השני בהתדרדרות: 41% מהישראלים מצביעים על "הציבור הרחב שלא מקפיד על ההנחיות".

גם באחריות למשבר הכלכלי, 58% מהציבור מצביעים על נתניהו כמי "שלא הוביל החלטות פיצוי מספקות למגזרים ולאנשים שנפגעו". אחריו באחריות להתדרדרות הכלכלית (34%) נמצאים "פקידי האוצר ורשות המיסים שמעכבים את התשלומים שהממשלה התחייבה להעביר". רק 9% מטילים את האחריות על גורמים אחרים.

לקראת מסיבת עיתונאים נוספת של נתניהו הערב - כאשר באוויר מרחפת, בצדק או שלא, תחושה של איבוד כיוון ושליטה, נשאלו משתתפי הסקר, מי הגורם המתאים ביותר בעת הזו לחלץ את ישראל ממשבר הקורונה וחוסר הוודאות הכלכלית.

לראשונה בתולדות סקרי 'דיירקט פולס', מאז פרצה הקורונה לחיינו, נפתלי בנט - חבר כנסת מן השורה - מוביל בפער ניכר על כל גורם אחר עם 34% ועובר אפילו את רה"מ נתניהו שזוכה ל-24% בלבד.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד משתרך אחריהם עם 12%, ואילו בני גנץ, רה"מ החליפי שנכנס לממשלת האחדות רק בכדי להיאבק במשבר הקורונה, מקבל 9% בלבד. אם זה מזכיר לכם קוטג' אתם לא לבד.

יש לציין בהקשר הזה, כי נפתלי בנט מצליח למצב את עצמו בשבועות האחרונים כדמות היחידה במערכת הפוליטית שזוכה לגיבוי משמעותי גם מימין (42%) וגם משמאל-מרכז (24%. לא פחות), ואולי ככה זה כשמדובר בכיס ובבריאות של הישראלים.

בסקר נשאלו גם אילו מהשרים, מהמשרדים הרלוונטיים, נערכים ומכינים את משרדיהם למקרה של סגר בגל השני: דווקא השרים החדשים והצעירים - איציק שמולי ויועז הנדל - זוכים לציונים גבוהים, שר התקשורת יועז הנדל בנושא תשתית האינטרנט, ושר הרווחה איציק שמולי בנושא הגיל השלישי. ישראל כ"ץ באוצר ומירי רגב בתחבורה - יושבים עמוק בתחתית.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 8 ביולי 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 876 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.2%+- בהסתברות של 95%.

מכון הסקרים דיירקט פולס שלמה פילבר בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד