י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לפני מסיבת העיתונאים

דרעי דורש מנתניהו: "סיוע מיידי לציבור החרדי ולחלשים"

דקות לפני מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה ושר האוצר, יו"ר ש"ס השר דרעי יוזם תוכנית ממוקדת שתיתן מענה ישיר לציבור החלש ביותר, ביניהם הציבור החרדי והערבי. על פי התוכנית - כל משפחה שזכאית להנחה בארנונה של מעל 70% תיכנס תחת הקירטריון שתקבל תמיכה

דרעי דורש מנתניהו: "סיוע מיידי לציבור החרדי ולחלשים"
נתניהו ודרעי בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הערב (חמישי) צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להציג את התוכנית הכלכלית שמגיעה על רקע משבר הקורונה, כשמאחורי הקלעים מתנהל קרב פוליטי בין הליכוד לכחול לבן בנושא.

קודם מסיבת העיתונאים פנה יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי במכתב לראש הממשלה ולשר האוצר בדרישה "לסיוע מיידי לאוכלוסיות חלשות בעקבות משבר הקורונה. היום הנך אמור להציג תכנית כלכלית בהיקף של עשרות מיליארדים לטובת אזרחים ועסקים שניזוקו בעקבות המשבר העולמי שפקד אותנו".

דרעי כותב בפנייתו לראש הממשלה: "אני מברך על פעילותך הברוכה ביצירת רשת בטחון כלכלית בתקופה כל כך קשה וחסרת ודאות. לצד זאת אני מעוניין לשמש לפה ושליח לאוכלוסיה שקולה לא נשמע, לצערי ישנן עדיין אוכלוסיות חלשות ביותר בחברה הישראלית מהמגזרים השונים הכללי החרדי והערבי שמתקשים בשגרה ועל אחת כמה וכמה בעידן משבר, אוכלוסיות אלו נהנות מתמיכות ומלגות שמקורן מפילנתרופיה שכידוע צמצמה משמעותית את היקפי התמיכה והותירה קהילות גדולות ללא יכולת בסיסית לצרוך לחם וחלב".

"לכן", מציין דרעי, "הגיתי תכנית ממוקדת ויעילה שתתן מענה ישיר לציבור החלש ביותר, והוא באמצעות מדד שקובע כי כל משפחה הזכאית להנחה בארנונה של מעל 70% במסגרת מבחני הכנסה, תכנס תחת הקריטריון הקובע לתמיכה הנדרשת, מבחני ההכנסה נעשים על ידי הרשויות המקומיות בכל שנה על פי טבלת ההנחות המוסדרת בתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון), התש"ף 2020".

דרעי מציין עוד כי "קריטריון זה יתן מענה שוויוני ללא משוא פנים והעדפות כלשהן וכך תגיע התמיכה לנזקקים ביותר  לצרכים הבסיסיים ביותר. במסגרת התמיכה שתעבור דרך המערך של הרשויות המקומיות, תקבל כל משפחה שוברים לצריכת מזון ומוצרי צריכה בסיסיים, על פי אומדן ראשוני ישנן כ-150,000 משקי בית בישראל אשר עונים לתנאי זה".

על פי התוכנית של דרעי, מוצע כי הסיוע יחולק באופן דיפרנציאלי על פי מספר הנפשות במשק הבית: כך, סיוע חודשי בסך 1500 ₪ בתלושי מזון יועבר למשקי בית בהם מתגוררים בין 1-3 נפשות. סיוע חודשי בסך 2000 ₪ בתלושי מזון יועבר למשקי בית בהם מתגוררים בין 4-6 נפשות. סיוע חודשי בסך 2500 ₪ בתלושי מזון יועבר למשקי בהם מתגוררים למעלה מ-7 נפשות. 

יו"ר ש"ס מציין כי "הערכת העלויות הראשונית על-פי האומדן הינה כ-300,000,000 ₪ לחודש. אני דורש לצרף את הפתרון האמור לתכנית הפעולה הממשלתית שתוצג היום", כך דרעי.

בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד