ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הגל השני

רבה הראשי של איראן הורה לסגור את כל בתי הכנסת

הגל השני מכה גם באיראן. הרב הראשי הורה על סגירת כל בתי כנסת עד להודעה חדשה "איסור גורף להתפלל במנין בבתים ובכל מקום אחר, איסור גמור לערוך מסיבות או אירועים שונים", כתב הרב לקהילות

רבה הראשי של איראן הורה לסגור את כל בתי הכנסת
בית הכנסת פולה צ׳ובי בטהרן צילום: באדיבות המצלם

רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי, הורה ליהודי איראן לסגור את בתי הכנסת כמו בגל הראשון של השתוללות נגיף הקורונה, שהביא למותם של מספר אנשים בקהילה היהודית.

בעוד איראן מתמודדת עם גל שני של הקורונה, ועל פי נתונים רשמיים שמתפרסמים באיראן, קרוב ל-12,000 מתים מנגיף הקורונה באיראן, הרב גראמי לא לוקח סיכון, וכמו בגל הקודם, הוא הורה לסגור את כל בתי הכנסת.

הרב גראמי.

במכתב שפרסם לחברי הקהילות היהודיות. כתב הרב: "לסגור עוד פעם את כל בתי המדרשות ובתי הכנסת, בגלל גל שני של קורונה וסכנת נפשות, איסור גורף להתפלל במנין בבתים ובכל מקום אחר, איסור גמור לערוך מסיבות או אירועים שונים, מי שחייב לומר קדיש, ירבה בלימוד תורה ונתינת צדקה, ופטור מלומר קדיש במנין".

כמו כן, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב פסק כי יש לצום בשבעה עשר בתמוז כרגיל. הרב כתב: "הוריתי כי בניגוד לצום תענית אסתר, הצום של שבעה עשר בתמוז, הוא צום חובה, ומדברי נביאים רק אנשים שמרגישים חולשה או סימפטומים של מחלה או שהיו בקרבת חולה ונמצאים בבידוד לא יצומו, שאר הציבור צריך לצום".

בית הכנסת פולה צ׳ובי בטהרן הבירה.

 

הרב יהודה גראמי קורונה באיראן סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד