י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קץ לאלימות המשטרתית?

הסיכום של אוחנה עם ראשי הסיעות החרדיות: שני קצינים חרדים

פרסום ראשון: בשעה האחרונה התקיימה שיחה בין השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לבין ראשי הסיעות החרדיות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וחבר הכנסת גפני • בשיחה הושגו סיכומים על מינויים במשטרה שישימו קץ להתנהלות המשטרתית כנגד הציבור החרדי • סוף למראות המזעזעים?

הסיכום של אוחנה עם ראשי הסיעות החרדיות: שני קצינים חרדים
אוחנה על רקע עימות שוטרים וחרדים צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: על רקע גל האלימות כנגד החרדים מצד שוטרים ועל רקע התיעודים האלימים והמזעזעים שמופצים בשבועות האחרונים, בשעה האחרונה (שישי) התקיימה שיחה בין השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לבין ראשי הסייעות החרדיות - השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וחבר הכנסת גפני.

בשיחה הושגו סיכומים על מינויים במשטרה שישימו קץ להתנהלות המשטרתית כנגד הציבור החרדי. ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר אוחנה החליט כי שני קצינים חרדים המשרתים במשטרה יעמדו בקשר רציף ויתווכו בין הציבור החרדי לבין בכירי המשטרה. 

אחד הקצינים שהוטלה עליו המשימה הוא רב המשטרה לשעבר הרב משה גפני. לצדו ישמש קצין חרדי נוסף בדרגת סגן ניצב לשעבר. בנוסף, לפי התכנית המסתמנת, הקצינים החדשים יגבשו תוכנית שתסדיר את היחס של המשטרה מול הציבור החרדי.

יצוין כי צוות כותבי 'בחדרי חרדים' נוהג לסקר בהרחבה ובעקביות את האלימות המשטרתית המזעזעת המופגנת כלפי המגזר החרדי, זאת על מנת לעצור את נגע השנאה שמתפשט אקספוננציאלית עם עליית הגל השני, כאשר רק בימים האחרונים היינו עדים למראות אלימים ביותר מצד שוטרים ללא כל פשר. 

כזכור, על-פי העדויות הרבות מתברר שדווקא באזורים חרדים ובשכונות בהן מתגוררים תושבים חרדים מתבצעת אכיפה סלקטיבית ומוגברת עד כדי שימוש באמצעים חריגים שאינם ננקטים מול אוכלוסיות אחרות.

התיעודים והעדויות לכך אינם משאירים מקום לספק כי קיימת מדיניות של איפה ואיפה בקרב האזרחים. בעת הזו האכיפה הלא מידתית המדוברת מצטרפת למקרים נוספים בהם המשטרה נקטה אמצעים מופרזים ושימוש בכלים ובשיקול דעת שונה בגישתם לטפל בבעיות הנוגעות לציבור החרדי.

"בשל כך", כותב יו"ר 'דגל התורה ח"כ משה גפני במכתב אל יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, "אין מנוס אלא להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את הנושא".

על פי התוכנית, הוועדה תידרש לבחון לעומק את הפקודות הניתנות לשוטרים בשטח מול האוכלוסיות החרדיות בפרט, האם ניתנה הנחיה לאכיפה מסוג זה, והאם ניתנות הוראות שונות לייחס כלפי האזרחים. ולבסוף לגבש נהלים ברורים בהם צריך לנהוג כלפי כלל אזרחי מדינת ישראל בכל מקום שהוא.

בהודעה משותפת שפרסמו השר לבטחון פנים, שר הפנים, שר הבינוי והשיכון ויו"ר ועדת הכספים. נכתב כי היום (שישי), לבקשתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה נערכה שיחה בינו לבין ראשי הסיעות החרדיות — שר הפנים אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני — וזאת בשל התחושות הקשות העולות מקרב הציבור החרדי על אכיפת יתר של משטרת ישראל כלפי החברה החרדית בנוגע לחובת עטיית מסיכות כחלק מהמאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה.

ראשי הסיעות הביעו בפני השר את תחושות הציבור בצורה מפורטת והוא שמע את טענותיהם בקשב רב.

השר הנחה את מפקדי המשטרה להעביר עד אחרון השוטרים את ההנחיה להפעיל שיקול דעת, לאכוף בחכמה ועם שכל ישר ולהמנע מאכיפה בררנית.

מן השיחה עלה צורך במינוי אדם או צוות המכיר היטב הן את עבודת המשטרה והן את העולם החרדי כיועץ מומחה לשר הבט"פ לבירור הטענות העולות מן השטח, אך לא פחות חשוב מכך — לחיבור בין המשטרה לחברה החרדית.

הפרסום ב'בחדרי'. קרדיט: צילום מסך

אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד