י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
והשבוע ב'שלוש קריאות'

המסעדה ממאה שערים שמספקת ארוחות לגפני

הטור השבועי 'בשלוש קריאות' עם הסיפורים שהתרחשו מאחורי הקלעים - אלה שלא תקראו בשום מקום אחר • מי לא אהב שפינדרוס השתמש בתואר 'המזכ"ל' • הדובר החרדי שמחייג לנציגים החרדים אחרי כל התקפה • המסעדה ממאה שערים שמאכילה את ח"כ גפני

המסעדה ממאה שערים שמספקת ארוחות לגפני
סועדים במסעדה. אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

מי לא אהב שפינדרוס השתמש בתואר 'המזכ"ל'

קריאה ראשונה: לאחר שנלחם שבועות ארוכים בסיוע רבנים, לקבל את התואר מזכ"ל תנועת 'דגל התורה', כשמולו ניצב סירובו של יו"ר המפלגה חבר הכנסת משה גפני, הצליח ח"כ פינדרוס לקבל את התואר הנחשק - ממנו נאלץ להיפרד רק בשבוע שעבר בקושי רב.

ביום שלישי הקודם פורסמה בביטאון המפלגה 'יתד נאמן', מודעה מלשכת חבר הכנסת יצחק פינדרוס, המודיעה על סבב של הלשכה הניידת של יצחק פינדרוס "מזכ"ל דגל התורה" ברחבי הארץ.

מסתבר שהיה מי שלא אהב שחבר הכנסת פינדרוס משתמש בתואר הנכסף, ששמור בעיקר למי שלא קיבל תפקיד, כאשר בעבר קיבל אותו ח"כ יעקב אשר. ל'שלוש קריאות' נודע כי חבר הכנסת משה גפני שהתקשה להיפרד מהתואר ביקש מפינדרוס לחדול מלהשתמש בתואר.

וכמו שגפני רצה כך היה, בפרסומים מאז יום שלישי בבוקר, לא נראה התואר ה'מזכ"ל', כאשר בלשכת פינדרוס מכחישים את הפרסום ומלשכת גפני נמסר: "תפקיד המזכ"ל היה עד למינויו לחבר כנסת, התפקיד חזר לתנועה. והאמת והשלום אהבו". או שכן או שלא?

הדובר החרדי שמחייג לנציגים החרדים אחרי כל התקפה

קריאה שנייה: חברי הכנסת החרדים עלו השבוע למתקפה חריפה מאוד כנגד משטרת ישראל, בדיונים במליאה, בדיון בוועדת החוקה ובהודעות ששגרו לתקשורת, נחסוך מכם את ההודעות החלולות שנועדו רק לצאת ידי חובת מחאה.

אבל מתברר כי כל חבר כנסת שתקף את המשטרה זכה לשיחה מדובר המשטרה לענייני חרדים שבתאי גברצ'יק החביב, שחייג או שיגר להם הודעה בה ניסה לשנות את עמדתם כנגד שוטרי משטרת ישראל שמתנהגים איך נאמר "באכזריות" כלפי המגזר החרדי.

גברצ'יק פחות הצליח, ורוב הנציגים לא השתכנעו והמשיכו לתקוף, כך חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי הנמרץ מש"ס שתקף בחריפות בוועדת החוקה והביא עדויות מהשטח. לאחר שתקף זומן לשיחה מחוץ למליאה עם הדובר הסרוג.

'שלוש קריאות' מייעץ לגרברצ'יק לקחת את חברי הכנסת והעיתונאים לאיזו ארוחה דשנה ולהסביר להם על מהות המשטרה, אולי משם תבוא הישועה. 

המסעדה ממאה שערים שמאכילה את ח"כ גפני

קריאה שלישית: מזה תקופה ארוכה מסרב חבר הכנסת משה גפני לסעוד במזנון הכנסת, היו ימים שבשעה 14:45 מידי יום שני היה מגיע גפני למזנון הבשרי ומזמין מנת דגים וסועד לצד בכירי המערכת הפוליטית ועיתונאים בכירים - אלא שהמנהג הסתיים עם התפטרותו של רב הכנסת הרב אלכסנדר הוכמן והחלפתו ברב כנסת חדש מבני הציונות הדתית.

גפני קיבל על עצמו שלא לאכול במזון הכנסת, שהוא מעביר מסר למנכ"ל היוצא אלברט סחרוביץ כי הוא לא סומך על הכשרות עליה אחראי רב מהציונות הדתית. ובמקום זאת הוא מביא בכל יום לכנסת אוכל מחוץ למשכן.

'שלוש קריאות' קיבל הצצה נדירה על מאחורי הקלעים של הבאת האוכל לגפני, היו"ר הדגלאי שחס על ממונו כידוע וחי חיי סגפנות, משל היה ראש כולל באופקים, מחבב מאוד את מסעדת 'דייטש' המפורסמת בלב הקסבה של שכונת מאה שערים. גפני מקבל משם מידי יום את מנת האוכל לכנסת, היישר ללשכתו הצנועה. ואם שאלתם, אז המנה המועדפת על גפני היא קציצות בשר מטוגנות. העיקר שיהיה בתאבון ולבריאות.

שלוש קריאות יצחק פינדרוס משה גפני שבתאי גרברצ'יק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד