ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
השותפים הטבעיים, כבר לא

השבוע בו נתניהו והחרדים התרחקו זה מזה: מה קרה ולאן זה הולך

הקשר בין נתניהו לחברים החרדים התרופף במעט בשבוע האחרון, לא רק הסגרים והאכיפה הסלקטיבית כלפי המגזר, גם תרגילים פוליטיים שלא עושים לשותפים טבעיים מימים ימימה, לו הוא ימשיך במסלול ולא יבלום וירצה את החרדים, זה עלול לעלות לו בכיסא עליו הוא יושב ברחוב קפלן

השבוע בו נתניהו והחרדים התרחקו זה מזה: מה קרה ולאן זה הולך
נתניהו דרעי וליצמן בישיבת בלוק ה-55 צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בסיום שבוע במהלכו הוטלו שוב סגרים על הציבור החרדי בתוספת התרגיל המבריק שעשה נתניהו לסיעות החרדיות, החברים הקרובים שהיו לעזר לראש הממשלה בנימין נתניהו, התרחקו, כשבאופק ההתנהגות המתנשאת, עלולה גם להשפיע פוליטית.

את הביטויים ששומעים מאז יום רביעי השבוע, לא שמענו מהחרדים כלפי נתניהו כבר מאז ימי האופוזיציה בממשלת הליכוד-לפיד-בנט, אפשר כבר לקבוע כי היחסים הקרובים ששררו בין דרעי, ליצמן וגפני עם נתניהו אינם כבעבר.

ביטויים כמו "אין מחילה למה שנתניהו עשה לנו" ו"נתניהו עשה עלינו סביב", או כמו שפרסמנו ציטוט של חבר הכנסת משה גפני "הוא עשה לנו תרגיל, נתכנן נגדו מהלכים נראה לו כבר מה זה", כבר לא נשמעו זמן רב.

נוסיף לכך כותרות בביטאונים החרדים, ביטאון שלומי אמונים 'המבשר', שפתח במתקפה נגד נתניהו באופן אישי כשברור מי מאשר את אותם מאמרים וכתבות שמעלים המון סימני שאלה על המשך שיתוף הפעולה בין החרדים לראש הממשלה נתניהו.

הסיבות לזעם מחולקות לפי ראשי הסיעות, גפני באמת ובתמים כועס על הטלת הסגר בריכוזים החרדים, הוא תוקף בכל עת, חבריו מנגד, דרעי וליצמן לא מדברים בגלוי על הסגרים ואף שותפים להחלטות הממשלה (הם טוענים שאין אפלייה).

דרעי וליצמן כועסים על התרגיל שנעשה השבוע, כשנתניהו הכניס את החרדים לסיטואציה קשה, אך הצליחו לצאת ממנה ללא נזקים. הדקות האלה בין השעה 11:00 ועד לשעה 16:00 ביום רביעי היו מאתגרות כלפי הציבור החרדי.

ההתלבטות בין: לרצות את מצביעי הימין של הסיעות החרדיות ולהצביע נגד בג"ץ, לבין להכעיס את כחול לבן ולקבל עליהם נקמות, וביטויים שהגיעו מאבי ניסנקורן; "זו התמורה שהפלנו את חוק הפונדקאות", או של מיקי חיימוביץ׳; "נתראה בהצבעה הבאה על תחבורה בשבת", היו קשים.

החרדים יכלו לצאת מזה באופן יפה, ולעשות מה שעשו בכל ההצעות הטובות שעלו לאורך ההיסטוריה מחברי האופוזיציה, לדחות ולהבטיח שיביאו חוק ממשלתי או הצעה ממשלתית. אבל במקרה הזה ראש הממשלה נתניהו החליט לעשות מההצעה של "הילד מהאופוזיציה" (כפי שכונה סמוטריץ׳ על ידי בכיר בקואליציה) עניין ואירוע פוליטי שלא ישכח.

החרדים טוענים כי בין השיקולים של נתניהו היה גם לסכסך את הציבור החרדי, מה שהחרדים לא הבינו מבעוד מועד כי לו נתניהו היה באמת חפץ בהצעה של סמוטריץ׳ הוא היה מגייס כבר בלילה של שלישי את כל חברי הליכוד ומורה על התייצבות חובה וזה היה עובר.

לאחר מעשה הם הבינו כי נתניהו רק רצה להציף את הנושא, ולהדליק את חברי כחול לבן עליו ועל החרדים (עשה עבודה מעולה), כשההתקרבות של דרעי וגפני עם גנץ ואשכנזי בדמות פגישות ושיחות תכופות מלחיצה קצת את המשפחה היושבת בבלפור.

נצרף את הזעם הזה לזעם שיש בריכוזים החרדים ועוד יעלה לשולחנם של ראשי הסיעות, שלא יוכלו להתעלם יותר מידי מהרחוב ויאלצו או לתת דין וחשבון לציבור ולהסביר מדוע הסגרים וההתנהלות כלפי הציבור החרדי מוצדקת, או להפוך את השולחן של נתניהו ולדרוש ממנו הסברים.

השבוע שמענו דיבורים שלא נשמעו כבר המון שנים, כמה מחברי הכנסת דיברו בימים האחרונים, אחרי ההצעה לסגור ישיבות ולצמצם בסגר על ביתר ועוד יותר ביום חמישי עם הסגרים בריכוזים החרדים והעלו אפשרות של פרישה מהממשלה או מהקואליציה.

לו היה לציבור החרדי תקציב ישיבות וחוק גיוס כנראה שהשיקול היה יותר קל וחברינו בכנסת היו כבר מכינים מכתב התפטרות ומנופפים בו מול ההצעות לסגרים. אבל לא כך המצב. עדיין הטענות שעלו ב'המבשר' ובמקומות אחרים "מגיעים מלמעלה" כמו שאומרים לנו. דהיינו מחברי מועצת לגדולי התורה שתכף יאבדו את הסבלנות.

שורה תחתונה: הקשר בין נתניהו לחברים החרדים התרופף במעט, לו הוא ימשיך במסלול ולא יבלום וירצה את החרדים, זה עלול לעלות לו בכיסא עליו הוא יושב ברחוב קפלן.

נתניהו והחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד