י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פחות זקוקים לבידוד

נחשפתם לחולה מאומת? אלו ההנחיות החדשות

ההנחיות של משרד הבריאות לחייבי בידוד השתנו: ההנחיות מבדילות בין אלה שנחשפו לחולים שפיתחו תסמינים לאלו שללא תסמינים

נחשפתם לחולה מאומת? אלו ההנחיות החדשות
בידוד. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עושים סדר בבידודים: לצד הכאוס המתמשך ואי מתן המענה לאלפים שגילו כי עליהם להיכנס לבידוד בלי שיש להם מושג מדוע, משרד הבריאות עושה סדר בנהלי הכניסה לבידוד כשלראשונה הוא מבדיל בין אלו שנחשפו או שהיו בקרבתם של חולים שפיתחו תסמינים, לבין אלו שנחשפו לחולים מאומתים אך כאלו שלא פיתחו תסמינים.

הנהלים החדשים שפורסמו ביום שישי אמורים לחסוך בידוד לחלק מהנחשפים, ובנוסף מבקש המשרד למנוע את המצב הנוכחי שבו מיד עם הכניסה לבידוד מבקשים המבודדים לבצע בדיקה. לאור הקריסה במעבדות שלא עומדות בעומס והעובדה שקשה עד בלתי אפשרי לקבל בדיקה (שלא לדבר על התוצאות), מבקש המשרד לקבוע כללי אצבע ברורים שיחייבו את הכניסה והיציאה מהבידוד, בלי קשר לבדיקה ולתוצאותיה.

ההנחיות החדשות בתרשים זרימה. קרדיט: מדעת

והרי ההנחיות החדשות:

  • חשיפה לחולה עם תסמינים – נודע לכם ששהיתם ליד חולה מאומת שפיתח תסמינים? כל מי שבא איתו במגע ארבעה ימים לפני שהחלו התסמינים צריך להיכנס לבידוד
  • חשיפה לחולה ללא תסמינים – שהיתם ליד חולה שנודע כמאומת, אך אין לו תסמינים? כל מי בא איתו במגע 7 ימים לפני קבלת תוצאת הבדיקה החיובית חייב להיכנס לבידוד.
  • איתור שב"כ או חשיפה לחולה שלא ידוע מתי החלו התסמינים – כל מי שבא במגע עם החולה 10 ימים לפני קבלת תשובה חיובית.

בכל מקרה, כל האנשים אשר באו במגע עם חולה מאומת בזמנים הנ"ל צריכים להיכנס ל 14 ימי בידוד מיום החשיפה לחולה. בכך מפריך המשרד את ההודעה הקודמת שפורסמה, ואשר הודיעה כי במשרד שוקלים לקצר את משך זמן הבידוד.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד