י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"זה כואב, זה מפרק"

התוצאות המזעזעות של הגל השני שאף אחד לא מדבר עליהן

"הגל השני גורם לנו לאבד את כל מה שהרווחנו בגל הראשון": בפוסט טעון שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, מבכה יחיאל רדוצקי את מה שעולל הגל השני של הקורונה ליחסי החרדים ומדינת ישראל • "הגל הראשון הביא להתקרבות מדהימה של הציבור החרדי למדינת ישראל, הגל השני מנפץ את הדבר לגמרי"

התוצאות המזעזעות של הגל השני שאף אחד לא מדבר עליהן
חרדים ושוטרים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
עצוב, אבל הגל השני גורם לנו לאבד את כל מה שהרווחנו בגל הראשון.
כשהגל הראשון של הקורונה היכה היינו מדינה שוקיסטית, מדינה שהייתה בהלם מהנגיף ועשתה הכל על מנת לנסות ולעצור את המחלה המתפשטת. הקורונה נוראית, הקורונה הביאה לסבל איום ונורא לתושבי המדינה. אבל היה רווח אחד מהקורונה וחבל שנאבד אותו.

במהלך הגל הראשון הוטל סגר על העיר בני ברק, אני לא גורם רפואי ולכן אין לי את הזכות להביע דעה האם סגר הינו דבר נכון או לא, אך סגר הוטל על העיר בני ברק. מאות אלפי בני אדם גרים שם, פיקוד העורף לקחו אחריות וביחד עם המשטרה יצרו סגר בו ניסו לסייע כמה שיותר לתושבי העיר הנצורה. תמונות מדהימות יצאו מהעיר של שיתוף פעולה בין חיילים ושוטרים לתושבי העיר, עיר שבאופן טבעי נרתעה מהם, השוטרים והחיילים התקבלו ברוב המקרים בחיבוק ואהבה והצליחו לסייע לתושבים עד ביטול הסגר.

פתאום הציבור החרדי הבין שהשד לא כזה נורא, או שבעצם אין שד, נוצרה הבנה, נוצר חיבור ונוצרה היכרות. ראשי ערים חרדיות שכרו אלופים ותא"לים במילואים על מנת שינהלו את המשבר והדבר הצליח בצורה מעוררת השתהות.

ועכשיו הגיעו הגל השני.

התפללתי שאם כבר זה קורה אז שלפחות יהיה לנו את הרווח הזה. אבל לא, בכאב רב אני אומר שהגל השני זרק אותנו לאחור, החרדים שוב נרתעים מהמשטרה, כמות השנאה באתרי החדשות וברשתות החברתיות עולה על כל דמיון.

הגל הראשון הביא להתקרבות מדהימה של הציבור החרדי למדינת ישראל, הגל השני מנפץ את הדבר לגמרי. חרדי ממוצע רואה איך הוא וחבריו חוטפים דו"חות על ימין ועל שמאל על אי עטיית מסיכה באופן תקין בעוד אחרים רק מקבלים הערה או אפילו מסיכה מהשוטרים. חרדי ממוצע רואה איך קל להטיל סגר על עיר חרדית בעוד עיר רגילה מקבלת רק צמצום פעילות או סגירת שכונות מסוימות.

וזה כואב.
וזה מפרק.
וזה קורע את החוטים העדינים שהתחילו להיטוות.
וחבל.

קורונה משטרת ישראל קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד