י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סוף מר לסטודנט

צעיר בריטי שהצטרף לדאעש נהרג בעת ניסיון בריחה מהכלא

בן 27 מבריטניה שעזב את משפחתו ואת לימודיו לפני כשש שנים והצטרף לארגון דאעש, נהרג בכלא הסורי לאחר מהומות שפרצו בו על ידי חבריו לארגון הכלואים בו

צעיר בריטי שהצטרף לדאעש נהרג בעת ניסיון בריחה מהכלא
אישאק מוסטפאוי צילום: מתוך פייסבוק

סטודנט מאוניברסיטת ווסטמינסטר שהצטרף לארגון הרצחני דאעש, נהרג בעת ניסיון בריחה מהכלא בסוריה.

אישאק מוסטפאוי, שנסע לסוריה ב-2014 ואזרחותו הבריטית נלקחה ממנו, נהרג בזמן שניסה לברוח מהכלא בסוריה, שם ריצה עונש מאסר בעוון הצטרפותו לארגון הטרור דאעש.

מוסטפאוי בן ה-27, במקור ממזרח לונדון, נהרג בסוריה בזמן התפרעות בכלא בעיר חסקה, שם מוחזקים אסירי דאעש מרחבי העולם. הוא נלכד בסוריה בשנה שעברה והוחזק בכלא בצפון מזרח המדינה שבשליטת הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנתמכים על ידי ארה"ב.

הסטודנט לשעבר היה אחד מבין תשעה סטודנטים מאוניברסיטת ווסטמינסטר שנסעו כדי להילחם למען דאעש. סטודנט נוסף חברו של אישאק, זכריה אלוגבני, נטש את התואר בניהול עסקים באוניברסיטת ווסטמינסטר כדי להצטרף לג'יהאדיסטים בשנת 2014. כך על פי ה'דיילי מייל'.

מוסטפאוי היה אחד מעשרה גברים בריטים ו-30 נשים בריטיות שהוחזקו על ידי הכוחות הדמוקרטיים הסורים.

הכלא בו הוחזק, היה בעבר בית ספר שהומר לכלא. וחווה השנה כמה מהומות.

על פי משרד החוץ הבריטי, כל הנסיעות לסוריה הן בגדר סכנה, דובר מטעם הממשלה אמר ל-BBC כי "מי שבחר לעזוב את בריטניה ולהילחם בעד או לתמוך בדאעש מהווה סיכון ביטחוני לאומי חמור מאוד".

אביו של מוסטפאוי, אברדרהמני, אמר כי משפחתו הגיעה ללונדון כשהיה בן חמש וכי הבית התנגד לקיצוניות.

"הוא היה ילד פופולרי ואוהב כדורגל", אמר אביו. ההקצנה, כך מאמין אביו, הגיע על ידי אנשים מאוניברסיטת ווסטמינסטר בסביבות 2013.

באפריל 2014 אמר מוסטפאוי כי הוא נוסע לאמסטרדם לכמה ימים. ואז הם לא שמעו ממנו דבר במשך חודש, לאחר חודש של אי וודאות, הוא התקשר להגיד שהוא בסוריה. אביו 'התמוטט' כששמע את החדשות.

מוסטפאוי הוא אחד מאותם לוחמי דאעש שאזרחותו בוטלה. מתוך כ-900 איש שעזבו את בריטניה לסוריה כדי להצטרף לקבוצות אסלאמיסטיות אלימות, 20 אחוז מתו, 40 אחוז חזרו לבריטניה ו-40 אחוזים עדיין באזור, כך לפי גורמים רשמיים בבריטניה.

דאעש נסיון בריחה בריחה מהכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד