י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ההפקרות חוגגת

רק תדמיינו שהם חרדים; תמונה אחת שמספרת הכל

אלפים רבים השתתפו אמש במחאה שצפצפה על שורת הנחיות של משרד הבריאות והתקיימה בצפיפות רבה. רק תדמיינו שהיו אלו חרדים במקום • טור דעה מאת יוסי אסולין

רק תדמיינו שהם חרדים; תמונה אחת שמספרת הכל
תמונה אחת שאומרת הכל. ההפגנה אמש צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לעתים זקוקים למאות ולאלפי מילים כדי לחדד הבדלים ולהסביר עוולות, ולעתים מספיק להעיף מבט קל בתמונה אחת כדי להבחין בגודל האבסורד של האכיפה המשטרתית הסלקטיבית כנגד החרדים שמתרחשת ממש בימים אלו, ומבחינה בין תל אביבים מפונקים ומאותרגים תקשורתית, לבין חרדים ממודיעין עילית, בית שמש וירושלים.

כ-10,000 איש השתתפו בהפגנה שהתקיימה אמש בכיכר רבין. נניח לרגע לעובדה שההפגנה הייתה פוליטית לכל דבר ועניין (כפי שניתן לראות מהשלטים בתמונה). ונניח לרגע את האירוניה שבעצם קיום הפגנה על טיקט של מחאה כלכלית, בעוד שבפועל היא מתקיימת בצפיפות קיצונית שרק מעודדת הדבקה המונית ומפקירה עוד יותר את עתידם הכלכלי של המפגינים ושל המדינה כולה.

נניח לכל זה. כי זה הופך שולי ביחס לדבר המדאיג ביותר שעולה מהתמונה, והוא יחס השוטרים האדיב והפייסני כלפי המפגינים התל אביבים - למרות שחלקם התנהגו באלימות ברברית, ניפצו שמשות, השליכו בקבוקים, השחיתו גדרות ופצעו שוטרים, ורבים מהם כלל לא עטו מסכות על פניהם. כל זה לעומת האלימות המופגנת כלפי חרדים ממש באותן שעות, רק 70 ק"מ משם.

יש מקרים בהם אפשר לטעון להוצאה מההקשר וראייה חלקית של התמונה ולעתים אף בצדק. לא במקרה הזה. כאן איו אפילו צורך להכביר במילים. פשוט תדמיינו כיצד היה נראה השיח התקשורתי אילו במקום תל אביב הייתה זו ירושלים, ובמקום אלפי פנים גלויי ראש היו אלו פנים עטורי זקן ופאות וחובשי מגבעות ושטריימלים. כלום רינה מצליח וחבר מרעיה היו שותקים כשם ששתקו כעת?

אה, ועוד משהו: המפלגות החרדיות השקיעו הון בסרטוני הבחירות והביאו את מיטב המוחות כדי לנגן על המצפון החרדי. "אנחנו נהיה שם בשבילכם", היה המסר. ובכן, אם על האפליה הבוטה והמקוממת הזו אתם לא הופכים שולחן, לא נציגי הציבור החרדי אתם, אלא נציגי השררה והניתוק.

קורונה תל אביב חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד