י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

החזרת הגיעה לישיבות? • פרסום ראשון

דאגה בישיבות: תלמידים מישיבת 'אור שמואל' אובחנו כחולים בחזרת, ונשלחו הביתה • השבוע, הגיע הנגיף לישיבת קוידינוב בבני-ברק, באמצעות בחור ששב מארה"ב. הישיבה נסגרה • לכו להתחסן

החזרת הגיעה לישיבות? • פרסום ראשון
אילוסטרציה צילום: ארכיון

לאחר 'שפעת החזירים', הגיע תורה של החזרת: בשבוע שעבר הגיעה החזרת לישיבת 'אור שמואל' בירושלים. המחלה הפרצה בין כותלי הישיבה, ובחורים רבים, אשר התעורר חשד לגביהם, נשלחו הביתה, בכדי שלא ידביקו את חבריהם. המחלה שהתפשטה בין תלמידי הישיבה וגרמה לתופעות לוואי, אובחנה על ידי רופאים כ'דומה לחזרת'.

השבוע היא הגיעה לישיבת 'קוידנוב' בבני ברק. התסמינים שהחלו להופיע בקרב תלמידים, אובחנה כחזרת, ובשל חשש מהדבקה הדדית בין הבחורים, נשלחו רבים מהם לבתיהם.

נגיף החזרת המשתולל בימים אלו בארצות הברית, הגיע בימים האחרונים גם לישראל. מקרה ההדבקה הראשון בעולם הישיבות, היה בישיבת 'אור שמואל'. התלמיד שחלה בחזרת, למד בתקופת בין הזמנים בבית המדרש של חסידי בעלזא בירושלים, וישב בסמיכות לבחור שנשא את הנגיף.

לאחר שמקרי ההידבקות הגיעו לישיבת קוידנוב, ניסו בישיבה להתחקות אחר מקור הנגיף, והתברר כי גם שם עשה הנגיף את דרכו לישיבה באמצעות בחור תושב מונסי שבארה"ב, ששב לאחר בין הזמנים לישראל.

בשל העובדה שמרבית הבחורים הישראליים מחוסנים פעמיים בילדותם נגד נגיף החזרת, מעריכים רופאים כי המחלה אינה מחלת החזרת הנגרמת באמצעות נגיף, כי אם הגרסה הויראלית והקלה יותר של המחלה.

החזרת הינה מחלה מדבקת המועברת דרך הרוק, שבה נגרם זיהום נגיפי או ויראלי לבלוטות הרוק, כאשר בשלבים הראשונים המחלה מתבטאת בכאבי ראש או אוזניים, ובעליה בחום הגוף, כשבהמשך עשויה להתפתח נפיחות בבלוטות הרוק הממוקמות באזור האוזניים. בתקופת המחלה מתקשים החולים בבליעה ובלעיסת מאכלים, כשמאכלים חמוצים מחריפים את תחושת הכאב.

תסמיני המחלה מופיעים כשבועיים לאחר ההידבקות, והיא מדבקת עד כשבוע לאחר העלמות הסימפטומים.

מחלת החזרת התפרצה בשבועות האחרונים בעוצמה בקהילות החרדיות בארה"ב, כשמאות נדבקים התגלו בקהילות ברוקלין ולייקווד. לדברי כתבים, מי שאחראי בארה"ב להתפרצות המחלה המידבקת הינו בחור צעיר שנדבק בנגיף במהלך שהות באנגליה.

בשבוע שעבר נסגר גם בית הספר 'המעיין' לחינוך מיוחד בירושלים, בשל חשש להתפרצות שפעת מקסיקו בין התלמידים, הנמצאים בקבוצת סיכון גבוה בשל מחלות רקע קשות בהם מתאפיינים הלומדים במוסד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד