י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחפשים את מי להאשים בקורונה

המשגיח תוקף את הממשלה: "תמיד נטפלים לעידית"

המשגיח הגר"ח מישקובסקי בשיחה שנשא לתלמידי ישיבת 'אורחות תורה' התייחס בדבריו לאלו שמאשימים את החרדים בהתפרצות הקורונה ואמר כי "כבר היה לעולמים, וזה דרכם של האנשים, עושים את כל העוולות ומיד מפנים את האצבע על העידית - 'החרדים אשמים'"

המשגיח תוקף את הממשלה: "תמיד נטפלים לעידית"
המשגיח הגר"ח מישקובסקי צילום: דוד זר

המשגיח הגאון הצדיק רבי חזקיהו מישקובסקי התייחס בשבוע שעבר בשיחתו לתלמידיו בני ישיבת 'אורחות תורה' ליחס המפלה של הממשלה בכל היחס לבתי כנסיות וצורכי הדת, כמו כן הגיב לביטוים שנאמרים ע"י גורמים עוינים במל"ל, המאשימים את החרדים בהתפרצות הנגיף, ואומר, תמיד מאשימים את החרדים. 

בתחילה הביא המשגיח סיפור שמראה שכך היה כבר בעבר וסיפר על הגאון רבי זאב אידלמן זצ"ל יליד בריסק וידידו מנוער של מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן זצ"ל, שסיפר שבעיר בריסק הייתה תופעה קבועה שמידי פעם היו פורצות שריפות וכל פעם היה נשרף חצי מהעיירה - כל פעם חצי אחר, וראו שזהו עונש משמים.

"ואז אמרו בבריסק שהסיבה לכך היא משום שהיה זמן שהיה שם הרבה צרות וראשי העיר שלחו שליחים לבדוק על מה ארע הדבר ועל מה באות הצרות והם יצאו לבדוק בלילות לעושים במחשך מעשיהם הרעים מי הוא הגורם לדבר, וכשהם הגיעו לבית של הב"ח שהיה שם הרב הם ראו שהבית חשוך והדבר היה לפלא בעיניהם - רב של עיר שהולך לישון ואינו לומד בלילה?! והם תלו בו את האשמה ומיד ביום המחרת (שהיה זה יום שישי) הם גרשו אותו עם כל חפציו מהמקום".

"והאמת הייתה שבני העיר לא שילמו לב"ח את המשכורת שלו ולכן לא היה לו כסף להאיר את הבית בלילות והוא היה עולה לעליית ביתו ולומד שם לאור הירח, ובגלל הקפידא שהייתה שם על שזילזלו בכבוד הב"ח באו עליהם השריפות".

"כך זה דרכם של האנשים - הם עושים את העוולות והעבירות ואח"כ מאשימים את הרב... אתם המיתם את עם ה'. וכמו גם בימינו שכאשר מחפשים את מי להאשים בהתפשטות הקורונה ומיד מפנים את האצבע על העידית - 'החרדים אשמים'... וכמו שגם קבעו זאת בהתחלה בחוק שבבתי הכנסת התירו עד חמישים איש ובאירועי התרבות התירו עד מאתים וחמישים איש". 

הרב חזקיהו מישקובסקי קורונה אורחות תורה חרדים הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד