ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
המחקר מתריע

המחקר מתריע: "הנגיף פוגע כמעט בכל מערכת חיונית בגוף"

מחקר שנערך באוניברסיטת קולומביה בארה"ב בימי השיא של המגיפה, קובע כי נגיף הקורונה מסוכן יותר מכפי שחשבנו. "הנגיף פוגע כמעט בכל המערכות החיוניות" • כל עוד אין חיסון, נראה כי האמצעי היחידי שימנע מאיתנו לחלות הוא השמירה על הנחיות הבריאות

המחקר מתריע: "הנגיף פוגע כמעט בכל מערכת חיונית בגוף"
בדיקת נגיף קורונה צילום: Yossi Zamir/Flash90

לא רק שפעת וכאב ראש: כל אלו שפוטרים את עצמם מחובת מסיכה משום ש'מה כבר יקרה אם אחלה בקורונה', כדאי שיתוודעו למחקר החדש שפורסם רק בסוף השבוע שעבר במגזין NATURE ואשר בוצע בידי רופאים מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה היוקרתית. מממצאי המחקר עולה כי הנגיף לא פוגע רק בריאות אלא עשוי לגרום לפגיעות קשות גם בכליות, בכבד, בלב, במוח, מערכת העצבים ובעור.

המרכז הרפואי בניו יורק, שהכיל במהלך התפרצות המגפה בארה"ב אלפי חולים, כולל גם רבים מהמגזר היהודי-חרדי בניו יורק, ניהל את המחקר כבר בימי שיא המגיפה בארה"ב אך הנתונים לא התבססו רק על החולים שהגיעו לטיפול במרכז אלא גם על נתונים שהגיעו מבתי חולים נוספים בארה"ב וממדינות נוספות. המחקר, כך פורסם, עדיין בתחילתו אך כבר מהממצאים הראשוניים אפשר להסיק שהנגיף מפחיד ומסכן יותר מכפי שהוא נתפס.

הממצאים העיקריים מצביעים על כך שהנגיף מזיק לאיברים וגורם לקרישות בדם כמו גם לירידה בקצב הלב. הוא מסוגל לפגוע קשות גם בתפקודי הכליות (ככל הנראה בעקבות הצורך בהנשמה והרדמה) אך מעבר לכך ישנן גם תופעות לוואי שנגרמות לגוף האדם בעקבות תקיפת הנגיף והן ילוו אותו גם לאחר שהוא יוגדר כ'מחלים'. בין היתר מדובר בכאבי ראש, סחרחורות, כאבי שרירים כמו גם תופעות שאנו יותר רגילים אליהן כמו שיעול וחום. אגב, ממצאים אלו כבר עלו, אם כי לא פורסמו עדיין במסגרת של מחקר רשמי, בידי מרפאת המחלימים שנפתחה בבית החולים בלינסון בישראל.

"יש המון חדשות לגבי קרישי הדם", אומר אקירי גופטה, קרדיולוג שלקח חלק במחקר, "אבל גם חשוב להבין שחלק גדול מהמטופלים במחקר סבלו מבעיות בכליות, בלב ובמוח ולכן על הרופאים לטפל בבעיות אלה ביחד עם הבעיות הנשימתיות".

המסקנה המתבקשת: המחלה מסוכנת, מכל היבט, וכל עוד אין נגדה לא חיסון ולא תרופה שיכולים להועיל, האמצעי היחיד שימנע מעמנו להידבק ולחלות בה הוא פשוט להיזהר שלא להידבק. לשם כך, כל שנדרש הוא פשוט לשמור על הנחיות הריחוק החברתי. אין ברירה אחרת.

 

קורונה בית חולים בילינסון כליות בידוד מסיכה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד