י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מדיבורים למעשים

דרעי זעם ואיים: "לא אשלים עם אלימות המשטרה נגד החרדים"

בפתי ישיבת הממשלה השבועית התייחס שר הפנים אריה דרעי לאכיפה הבררנית של משטרת ישראל נגד הציבור החרדי שבאה אמש לידי ביטוי כאשר אלפים התקבצו במחאה בתל אביב בלי התערבות המשטרה ובשכונות בחרדיות באותו הזמן חרדים ספגו אלימות קשה במיוחד

דרעי זעם ואיים: "לא אשלים עם אלימות המשטרה נגד החרדים"
השר דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הפנים, אריה דרעי, דרש במהלך ישיבת הממשלה השבועית כי מעתה והילך יפורסמו באופן גלוי כל הקריטריונים שיובילו להחלטה להטיל סגר על כל שכונות או יישובים וזאת לדבריו, "כדי למנוע תחושת איפה ואיפה, בעיקר בציבור החרדי". על פי לשכת השר דרעי, ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה להצעתו של השר והורה לפרסם מעתה באתר ראש הממשלה, את הקריטריונים להטלת סגר בכל יישוב.

בנוסף, השר דרעי העלה בפני ישיבת הממשלה את מצב הזעם ברחוב החרדי כלפי התנהלות המשטרה. דרעי הביע זעם על מה שכינה "אכיפה בררנית נגד הציבור החרדי" ואמר לשרים: "ראינו אתמול בערב שתי הפגנות. הפגנה אחת בכיכר רבין בת"א בהשתתפות עשרת אלפים איש והפגנה בשכונת רוממה בירושלים בהשתתפות עשרות חרדים. בהפגנה בת"א לא תמיד נשמר ריחוק, לא הייתה הקפדה על ההנחיות ולא ראינו אלימות כלפי המפגינים.

"בשכונת רוממה" אמר דרעי, "ראינו סרטון שבו חרדי שואל שוטר מדוע אינו עוטה מסכה. בתגובה הכה השוטר באגרוף בפניו של החרדי ומנע אפשרות להעניק לו עזרה".

"יש כאן אלימות מכוונת של שוטרים נגד מפגינים חרדיים. זה חייב להיפסק". הבהיר דרעי והוסיף כי "ישבנו ביום שישי ראשי המפלגות החרדיות עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. השר אוחנה היה קשוב אך האלימות נמשכת".

דרעי שיגר איום ברור לראש הממשלה והשרים: "כנציג מפלגה חרדית בממשלה, לא אוכל להשלים עם האלימות הקשה של השוטרים נגד החרדים. זה חייב להיפסק ומיד".

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד