י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נפגעי המסיכות

החירשים וכבדי השמיעה יפגינו; "להנגיש את השירותים בבתי החולים"

מחר (ב') תתקיים הפגנה מול הכנסת מטעם ארגוני החירשים וכבדי השמיעה. לטענתם, המסיכות גורמות לפגיעה בהבנת הטיפולים של החירשים ואלו נפגעים במיוחד בבתי החולים בתקופת הקורונה • הדרישה: להנגיש באופן מיידי את השירותים בבתי החולים בשפת הסימנים ובתמלול 

החירשים וכבדי השמיעה יפגינו; "להנגיש את השירותים בבתי החולים"
הפגנת חירשים וכבדי שמיעה צילום: Tali Mayer/Flash90

נפגעים מהמסיכות: ארגוני החרשים וכבדי השמיעה הודיעו כי יקיימו מחר הפגנה מול הכנסת. הסיבה: השירותים בבתי החולים לא הונגשו עדין לחרשים, וכתוצאה מכך האוכלוסיה שמונה בישראל לבדה יותר מ100,000 איש מתקשה לקבל שירות.

בהודעה שפרסם ארגון החרשים וכבדי השמיעה, נאמר כי "קשה להאמין, אבל במדינת ישראל של שנות האלפיים, שירותי בתי החולים הציבוריים אינם מונגשים לשפת הסימנים ולתמלול עבור קהילת כבדי השמיעה והחירשים, המונים כ-100,000 איש בישראל".

לטענתם, במהלך משבר הקורונה קרה לא פעם שחירשים וכבדי שמיעה הגיעו לבתי החולים וקיבלו טיפול לקוי, או שלא הבינו את הסברי והוראות הצוות הרפואי, בשל אי ההנגשה של המידע והשירותים לשפת הסימנים ולתמלול. בארגון מדגישים כי מה שגורם בעיקר לפגיעה היא ההנחיה המחייבת את הצוות לחבוש מסיכות. "המצוקה מתחדדת בשל העובדה שהצוות הרפואי כולו עוטה מסיכות ואין שום דרך לקרוא שפתיים".

לאור זאת, הודיעו הארגונים כי יקיימו הפגנה מחר ביום שני, בשעה 17:00, מול משכן הכנסת, בדרישה להנגיש את השירותים בבתי החולים. את ההפגנה יזמה הפעילה החברתית החירשת שירלי פינטו שאומרת כי "הזכות הבסיסית ביותר של האדם - הזכות לבריאות והזכות להבין את הטיפול שהוא מקבל - היא כנראה לא זכות שמגיעה לחירשים וכבדי שמיעה. לצערנו, משרד הבריאות מסרב להנגיש את השירותים בבתי החולים, למרות שהוא מנגיש את השירותים לחמש שפות שונות, רק בשל עמדתו השגויה כי שפת הסימנים היא לא שפה".

לטענתה, "מידי יום חירשים מאושפזים מבלי להבין מה הטיפול שהם מקבלים. לא עוד! הגיע הזמן להביא את השינוי ועכשיו, לפני שיתרחש אסון״.

קורונה חירשים כבדי שמיעה ודיבור בתי חולים הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד