ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"התנהלות צבועה ומתחסדת"

הפלס על החכי"ם החרדים: "מחאות נגד עצמם"

לאור שורת ההתקפות של חברי הכנסת החרדים בימים האחרונים כנגד הממשלה והעומד בראשה, בעקבות האפליה המתמשכת כנגד הציבור החרדי. יוצא הבוקר עיתון 'הפלס' של הפלג הירושלמי במאמר נגד החכי"ם "אותם נציגים משמיעים מחאה מן השפה ולחוץ" "נציגי קואליציה המוחים נגד עצמם"

הפלס על החכי"ם החרדים: "מחאות נגד עצמם"
מערכת עיתון "הפלס" צילום: יונתן זינדל/פלאש90

עיתון הפלס של הפלג הירושלמי, תוקף את התנהלות הח"כים החרדים מול אלימות של המשטרה בקרב המגזר החרדי.

במאמר מיוחד שמתפרסם הבוקר (ראשון), מגדיר סופר הפלס את מחאתם של הח"כים כ"מחאות נגד עצמם", במאמר הוא מסביר כי "אותם נציגים משמיעים מחאה מן השפה ולחוץ, מספסלי הקואליציה, כאשר בד בבד הם מהווים בסיס נאמן לממשלת נתניהו, מחזיקים עמדות כח ונהנים ממנעמי השלטון, ואינם מאיימים אפילו לרגע על יציבות הממשלה".

"בהודעה שהוציא יו"ר מפלגת 'דגל' ויו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני, תחת הכותרת הדרמטית "כלו כל הקיצין!" הוא דרש "להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל בנושאי האכיפה הבררנית כלפי האוכלוסיה החרדית".

"דרישות מסוג זה, להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית, מהוות בדרך כלל את הנשק העלוב של מפלגות האופוזיציה. אלה שמקומם מחוץ למעגלי ההשפעה השלטונית, חשים חסרי אונים ואין כוחם אלא ברטוריקה נטו, והמקסימום שהם יכולים לעשות מתמצה בהעלאת דרישות ריקניות להקמת ועדות חקירה פרלמנטריות (כמו ההצעה שהעלה בשבוע שעבר ח"כ סמוטריץ')".

"הפעם, למרבה ההפתעה, הרעיון המביך הועלה ע"י נציג בכיר בוקאליציה, שמחזיק בידיו עמדת השפעה משמעותית, שאינה מנוצלת כלל כדי לשים קץ לדורסנות הממשלתית שמפניה התריע. הוא מעדיף להסתפק בהשמעת זעקות מחאה בסגנון אופוזיציוני ולדרוש "ועדת חקירה פרלמנטרית". פשוט בדיחה עצובה".

הפלס מצטט את המאמרים החריפים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתפרסמו לקראת סוף השבוע האחרון בעיתונים המפלגתיים של אגודת ישראל, וטוען ש"מי שקרא את הכותרות והמאמרים ואת הרטוריקה המתלהמת, היה יכול להתרשם שמדובר בעיתונים אופוזיציוניים, שמטרתם לשכנע את קוראיהם כי שורש הרע טמון בממשלה הרעה שיש להפילה, ולא בבטאונים מפלגתיים שנציגיהם נוהגים מזה תקופה ארוכה כעבדים נרצעים של 'הגוש' וכסמרטוט רצפה של נתניהו".

הכותרת הראשית של עיתון 'המבשר' הכריזה: "נהפכנו למרמס ע"י הממשלה שמטילה סגרים על ערים ושכונות חרדיות". בכותרות נוספות נכתב: "בפעם המי יודע כמה: נתניהו החליט לכלוא את החרדים; הזעם ברחוב החרדי מגיע לשיא"; "הממשלה בראשות נתניהו אחראית גם על האכיפה הבררנית נגד החרדים ע"י שוטרים שאורבים לילדים חסרי ישע ומטילים עליהם אימה וקנסות".

בכתבה מצוטטים "אישי ציבור בכירים בציבור החרדי", שמתחו ביקורת חריפה ונזעמת על "ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהחליט בחסות התפשטות נגיף הקורונה 'לסמן' את הציבור החרדי באמצעות החלטות קבינט הקורונה ולהציגו כמי שמפיצו ברחבי הארץ".

"העיתון כותב כי שוב ושוב נשמעות טענות על "אפליה חמורה מצד ממשלת נתניהו כלפי המגזר החרדי", וכי "הממשלה ממשיכה במדיניות המפלה, המשפילה והמכפישה".

"בעיתון 'המודיע' הופיע מאמר חריף תחת הכותרת "מדוע מטילים סגרים והגבלות רק על ערים ושכונות חרדיות", ובכותרת המשנה: "ומדוע השוטרים מרשים לעצמם לבצע אכיפה מוגברת ובריונית בעיקר באזורים החרדיים?!"

העיתון כותב, כי "משרד הבריאות והמל"ל התנהגו עד לאחרונה בבריונות של ממש", וגם עתה, כאשר הם מנסים לנמק באמתלה "מקצועית", מתברר כי ישנם ראשי ערים חילוניות, המקושרים למפלגת השלטון, הדואגים להוציא את עירם מרשימת הסגרים. "לא ראינו שום עיר חילונית, ובעיקר אם בראשה עומד ראש עיר שמקושר לליכוד, שהוחלט להטיל עליה סגר. הם יודעים לדבר בשפה שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות, יולי אדלשטיין מבינים; כח ופוליטיקה".

'המודיע' כותב כי מי שאחראי על ההחלטות להטלת סגרים על ערים חרדיות הוא ראה"מ נתניהו, "שמשום מה נהנה מפופולאריות יתר בציבור החרדי". אלא ש"נתניהו הוא מומחה מס' 1 לחמוק מאחריות ולהטיל את האשם על הסובבים אותו. הוא אף פעם לא אשם, תמיד ימצא בסביבה את האשם וכל הרפש יוטל עליו, בעוד נתניהו ייצא צח ונקי".

"גם בהחלטה על הסגרים לא תמצאו את טביעות האצבע של נתניהו, אבל הוא זה שעומד מאחורי זה... עם הזעם שיש נגדו בציבור החרדי הוא יידע להתמודד. לפני הבחירות הוא יגיד כמה מילים טובות וישכחו לו את הכל".

סופר הפלס כותב על כך כי "כמדומה שאין צורך להוסיף ולהגיב על הדברים המתלהמים הללו, שבהם, כאמור, אותם נציגים ודוברים מפלגתיים החליטו להמציא סגנון פוליטי חדש ומקורי: נציגי קואליציה המוחים נגד עצמם".

"הממשלה ממשיכה במדיניותה המפלה, המשפילה והמכפישה". איזו ממשלה? מי תומך בה? – תזכירו לנו. "מסע ההכפשה המתוזמן והמתוזמר מנוהל על ידי ראש ממשלת ישראל מתוך מטרה לרמוס, להשפיל ולהכות בציבור החרדי מכה נמרצת"; "ראה"מ רומס את המגזר החרדי בצורה שלא נראתה פה מעולם, איפה שנתניהו יכול להכות בחרדים – הוא מכה". אכן, נורא נוראות. אבל דבר אחד קטן כמעט שכחנו, ותזכירו לנו שוב: בזכות מי יושב נתניהו על כסאו.

לטענת 'הפלס', מדובר בהתנהלות צבועה ומתחסדת של המפלגות החרדיות, שהפכה למנהג של קבע. מפלגות אלו יצרו שותפות הדוקה עם מפלגת השלטון, ונציגיהן נושאים בתפקידים רבי השפעה, ואילו כאשר ניכרת התנהלות עויינת מתמשכת כלפי הציבור החרדי, הם מסתפקים בשיגור 'הודעות מחאה' יח"צניות לכלי התקשורת.

מדובר במחזה אבסורד. הנציגים החרדיים ממשיכים להתרווח על כיסאות השרד, בעוד בוחריהם הפכו למרמס. הם אלו שהעניקו ומעניקים לראה"מ תחושה רצופה של בטחון פוליטי ונאמנות עיוורת ל'גוש', כאשר מזה כמה שנים הם מרקדים לפי חלילו ונאמנים לכל קפריזה שלו, כולל "הצהרות נאמנות" סידרתיות שעליהן חתמו והחתימו פעם אחר פעם.

מזה שנים מסבירים תועמלני המפלגות החרדיות, כי החובה לתמוך בהם בבחירות ולתת להם כוח שיעניק להם משקל קואליציוני, נובעת מכך שאם נמצאים מחוץ לכנסת (או בספסלי האופוזיציה) אזי פועלים בידיים ריקות ונשאר רק הנשק של מחאות בלבד, בעוד מספסלי השלטון אפשר לפעול "באופן מעשי ויעיל".

עיתון הפלס חברי הכנסת החרדים עיתון המודיע עיתון המבשר נתניהו אפליה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד