י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מה גילתה אביגיל במזווה המטבח ששינה את חייה?

מילדה חרוצה ומצטיינת, הפכה אביגיל לילדה שובבה המפגינה אדישות כלפי הנלמד בכיתה • סיפורה המסעיר מלמד אותנו כיצד הדברים הכי הקטנים, יכולים לחולל מפנה דרמטי בחיינו האישיים  

מה גילתה אביגיל במזווה המטבח ששינה את חייה?
ילדות בבית הספר צילום: pixabay

היה זה ביום קיצי. אביגיל התהלכה בחוסר חשק לבית הספר. עוד יום לימודים ארוך ומתיש עמד לפניה.
התפקוד והריכוז בלימודים היו ממנה והלאה בימים האחרונים. אביגיל שהייתה מצטיינת הכיתה והוציאה מאה במבחנים תוך חמש דקות בעצימת עיניים, הלכה והדרדרה וכך המורל והביטחון העצמי הלכו ודעכו יחד איתה.

התסכול האמיתי נבע מזה שלא הייתה לכך סיבה ממשית הנראית לעין. לא הייתה נקודה בעייתית עליה ניתן להצביע וכך גם לא היה ניתן לטפל בבעיה. ההורים הנבוכים מחד ותמיהת המורות מאידך, לא הוסיפו למצב רוחה של אביגיל, שהיה שפוף גם כך.

מילדה חרוצה ונמרצת שכולן רוצות להיות חברות שלה, הפכה אביגיל לילדה המרבה להסתובב ברחוב גם בזמן השיעורים, כשהיא חוברת לילדות שהיו בשולי החברה בכיתה.

המורה חוה הייתה מורה מסורה שעקבה בדאגה אחר המתרחש בתוך נפשה של אביגיל. היא הבינה שמתחוללת בתוכה סערה. שיחות אישיות וארוכות עם אביגיל הובילו למבוי סתום. לאחר בדיקה מעמיקה המורה גילתה כי המצב המשפחתי ברוך ה' בסדר גמור וכן מצבה הבריאותי, הייתה כאן סיבה עמומה ולא פתורה. אפילו כדורים לסיוע בריכוז שניסתה ליטול בעצת המורה, נותרו בגדר של ניסוי לא מוצלח.

באותו יום חמים עליו אנו מדברים, חזרה אביגיל לביתה מספר שעות לפני סיום הלימודים (מה שהפך לנוהל די רגיל עבורה), זרקה את ילקוטה בפתח הבית באדישות שאפיינה אותה בתקופה האחרונה ושמה פעמיה בצעדים איטיים אל עבר המטבח. כשפתחה את המזווה היא גילתה הפתעה נחמדה. מוצר חדש ומעניין הונח שם אחר כבוד ומעט צבע חזר ללחייה של אביגיל לאחר השימוש הראשוני בו.

כבר יום למחרת הרגישה המורה חוה בשינוי התנהגות מצד התלמידה שמזה מספר שבועות הייתה מנותקת מכל חומר לימודי. בשלב הראשון היא ניסתה לא להתלהב יתר על המידה כדי לא להתאכזב, אולם כעבור מספר ימים שבהם ראתה המורה כי ההתנהלות של התלמידה חוזרת למסלולה התקין, קראה לה לשיחה מחוץ לכיתה.
"אביגיל, אני מוכרחת לציין בפניך כי אני מופתעת לטובה מהשיפור שניכר אצלך", אביגיל חייכה במבוכה. היא הייתה רגילה לפידבקים חיוביים ונורא שמחה לחזור לקבל אותם. "אני לא רוצה להיכנס לתוך חייך הפרטיים, אבל אני חייבת לשאול, מה הסוד שלך? אנחנו כצוות מוכרחים לשמוע את זה ממך כדי שנדע ללמוד להבא איך לנהוג בסיטואציה כזאת".

ריכוז בבית הספר • קרדיט: פיקסביי

אולם המורה הופתעה לגלות כי אין באמתחתה של אביגיל תשובה ברורה לשאלה, היא בעצמה לא ידעה להניח את האצבע על סיבת המהפך שחל בה. בחוכמתה ביקשה ממנה המורה לפרט אודותיה בימים האחרונים, אלו דברים חדשים חוותה ואילו שינויים חלו באורח חייה. כמשיחה לפי תומה שחזרה אביגיל את סדר יומה וסיפרה למורה כי כשחזרה הביתה לגמה כוס מים צוננים מבר המים נועם 1 שהוריה רכשו לאחרונה, המורה עצרה אותה באחת "בינגו, מצאנו את הפתרון לבעיה". אביגיל המבולבלת הופתעה ודרשה הסבר. "מחקרים רבים מעידים כי אי שתיית מים מובילה לחוסר ריכוז כרוני. אצל תלמידי ותלמידות בית ספר העניין קריטי אף יותר, שכן דרושים מהם שעות הקשבה רבות עם ריכוז מירבי", אביגיל הנהנה בקשב רב והמורה המשיכה "ככל הנראה את לא הקפדת מספיק על נושא השתייה וזה פגע קשות בהתנהלותך ובכישורים שלך, שלא באו לידי ביטוי כי לא נתת למוח את ה'דלק' שלו. שתיית מים, במיוחד בימות הקיץ החמים, מעבר לתחושת הרעננות שהיא מעניקה, גם משפרת את היכולות הקוגניטיביות של האדם ומשדרגים את ביצועי המוח". אביגיל ההמומה הסכימה עם הדברים. היא אכן איננה הרבתה לשתות מים בימים כתיקונם וכי מאז שקנו הוריה את הנועם 1, היא מרבה לשתות, מה שככל הנראה הוביל לעלייה חדה ברמת הריכוז וההקשב שלה.

המורה חוה כינסה את צוות בית הספר כדי לשתף אותם בסיפורה המרתק ויוצא הדופן של אביגיל. המנהלת נפעמה מהתגלית של המורה ומהעירנות שגילתה כלפי התלמידה והורתה מיידית לרכוש לבית הספר מספר ברי מים לרווחת התלמידות. בנוסף, הצוות הנחה את המורות לשוחח עם התלמידות בשיעורים על החשיבות של שתיית מים בכלל ובימים קיציים בפרט וכן ללמוד מכך מוסר השכל רחב הרבה יותר - איך בהרבה מקרים צריך לפשפש ולחפש בפרטים הקטנים בחיינו כדי למצוא פתרון לבעיות גדולות.

מחירון ברי המים:
מיני בר פנמרה – 39 שקל לחודש - שנה אחריות – וחצי שנה סנן
נועם 1 – 79 שקל לחודש ל3 שנים – שנה אחריות – סנן לחצי שנה

אין לכם עדיין מכשיר מיניבר למים מסוננים חמים וקרים ואתם רוצים להנות מקיץ מושלם ובטוח? השאירו פרטים ונחזור אליכם  

מים בר מים נעם1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד